ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

از گپ و گفت های تلگرامی 2 :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

از گپ و گفت های تلگرامی 2

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱ ب.ظ

[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۶]

استاد یه سوال بپرسم؟


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۶]

ببخشیدا من هر وقت میبینم آنلاینید مزاحمتون میشم


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۷]

خواهش. در خدمتیم ...


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۸]

من همیشه برای عجب پیدا نکردن یکسره به خودم میگم که تو گناه کاری(به خودم تلقین میکنم)کارم درسته؟


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۸]

بعدش یه نا امیدی ایجاد میشه برام


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۸]

در واقع هم اینچنینه. حتی اونها که جلوتر از ماها حرکت میکنن عباداتشون رو هم گناه تلقی می کنند


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۹]

ولی خوب بهتر از من میدونین در این مقوله ها حفظ تعادل حرف اول رو میزنه


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۹]

از چاله عُجب به چاله ناامیدی افتادن ، اصلا چیز جالبی نیست


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۰]

میگن خواست ابروشو درست کنه چشمشو زد کور کرد ، اینم از اون دسته


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۰]

خب چیکار کنم. ینی چطور حفظ تعادل کنم. میشه یه مثال بزنین


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۱]

القاء گناهکاری و قصور ،در کنارش امیدواری به فضل و رحمت خدا


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۲]

آها


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۲]

یعنی همین که القا کنییم گناه کاریم و بعد توبه باعث بالا رفتن ایمان و حفظ تعادل میشه.درسته؟


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۵]

بله. البته هردوش واقعی باشه. با القاء گناه سنگین بشی و با تجدید توبه سبک...


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۶]

بعضی وقت ها خیلی تو زندگیم و ایمانم بالا پایین دارم . یعنی یه مدت خوبم بعد دوباره میام پایین. فکر کردم به خاطر عجب باشه. نظرتون چیه؟درست فکر کردم؟


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۶]

نه لزوما اینجور نیست


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۷]

اتفاقا تو روایات داریم که جای نگرانی نیست


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۷]

اما نذارین مدتش طولانی بشه


 [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۷]

آها


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۷]

ورزشکارهارو هم دیدی ایام افت دارند


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۸]

و توصیه می کنن اینجور اوقات اکتفا به واجباتتون کنین


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۹]

من یه مدت که سرم شلوغ باشه. حس میکنم ایمانم کم میشه. یعنی مثلا موقع هایی که امتحان دارم یا کارهای دیگه  سرعت نماز خوندنم زیاد و حضور قلبم کم میشه. یا موارد دیگه. این نشونه ضعف تو ایمانمه؟


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۲۲]

خودتون میگین اثر سرشلوغیه. البته درستش اینه که هرچی رو به جاش و به اندازه ش داشته باشیم. برنامه ریزی تونو دقیق تر باید بکنین. یه چیزایی رو ثابت زندگیتون کنین : عبادت ، استراحت ، تغذیه ، وگرنه از اینها که بزنین بر کیفیت کارتونم تأثیر منفی خواهد گذاشت...


 [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۲۲]

درسته


 [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۲۳]

ممنونم

  • محمد تدین (شورگشتی)

تلگرام

عجب و غرور

نظرات  (۱۰)

سلام :
ممنون
استفاده می کنیم از این بحث ها ....
پاسخ:
سلام
تشکر از پی گیری مباحث...

موفق باشید آقا رضای عزیز!
  • یا فاطمة الزهراء
  • از این چت نتیجه میگیریم که اعتدال چیز خوبیست اگر فقط شعار نباشد :|
    + من یه جا خوندم که ترک محرمات از انجام واجبات؛ واجب تره! یعنی یه نفر محرمات نداشته باشه بعد واجبات رو کلا انجام نده بهتر از کسی هست که ممکنه سهوا مرتکب گناهی شه ولی همه واجبات رو انجام میده؟ یا این برای اوناییه که عین خیال شون نیست و فکر میکنن بخاطر انجام واجبات مجازن هر کار دوست دارن بکنن و هر جور میخوان باشن؟
    پاسخ:
    قاعده ای داریم میگه:
    دفع المفاسد اوجب من جلب المصالح.
    منتها این اونجاست که در یک سطح مساوی قرار می گیرند و به نوعی تزاحم هم ایجاد شده باشه. پس صورت کلی نمیشه پذیرفت.

    فرمودین:
     « یه نفر محرمات نداشته باشه بعد واجبات رو کلا انجام نده بهتر از کسی هست که ممکنه سهوا مرتکب گناهی شه ولی همه واجبات رو انجام میده؟ »

    سهوا مرتکب گناه شدن که اصلا اشکالی نداره. منظور شما ارتکاب عمدی ست...

    توجه داشته باشین واجب و حرام هردو لزومی اند! یکی رو لزوما باید انجام داد و یکی رو لزوما ترک کرد. در واقع واجب انجامش میشه واجب از ان طرف ترکش هم میشه حرام پس چون ترکش حرامه حق ارتکاب حرام را به نظر شما هم نمیتونه داشته باشه.

    بله اگر دو کار در یک زمان تزاحم کردند و هردو رو نمیشه اورد، اولویت هم بر همدیگر ندارند ، اونجا دفع مفسده بهتر است از جلب مصلحت...

  • علی حقیقی
  • سلام علیکم حاج آقا
    برای ماهم خیلی مفید بود...
    ممنون

    من فک می کردم که من خیلی مزاحم حاج آقا ام با سوالام.... :)))

    حاج آقا التماس دعا
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمةالله

    شما لطف دارین.
    در ضمن خود استادید بزرگوار!
    توفیقاتتون افزون
  • مُحمّد مَهدِے
  • طرف مقابل رضایت داشت

    مطلبش را نشر بدهید ؟! :))
    پاسخ:
    کدوم طرف؟!
    شما طرفی رو می بینین؟!!

    تازه این سؤالات بر فرض هم اسم طرف بیاد سؤالات خاصی نیست!
    ولی با اینهمه می بینید که اسمی از کسی برده نمیشه...
  • سرباز شیعه
  • ++
    پاسخ:
    +
    میگن خواست ابروشو درست کنه چشمشو زد کور کرد
    پاسخ:
    ضرب المثل معروفیه...
  • رفیق خاموش
  • سلام علیکم: خداقوت ما هم استفاده کردیم حاج خدا
    پاسخ:
    سلام علیکم ورحمةالله
    تشکر رفیق!
    پیروز باشید
    بنظر خیلی دغدغه مندن ایشون.شخصا چنین وضعیتی رو تجربه نکردم که انقد ریز بشم.اینا دیگه بابای مراقبه و محاسبه ی نفسو در آوردن.
    پاسخ:
    الحمد لله در کنار گله ای که از محیط داریم، یه همچین جونایی هم پیدا میشن که اسباب امیدواری رو فراهم بیارن...
    شمام دعا کنید برا خوشبختی وسعادتشون...
    خدا زیادشون فرمایاد...
  • ♥ محجبه ♥
  • ++
    پاسخ:
    +
    در فقه اسلامی،تفاوتی بین احکام جنگ در شبه جزیره(مخصوصا مکه و مدینه) با احکام جنگ در غیر جزیره وجود داره؟
    مشخصا میخوام اینم بدونم منظور از بلد حرام(محدوده و حریم و..)چیه و احیانا اگه تفاوتی با جای دیگه در شرایط جنگی داره رو بپرسم.داریم که انما امرت ان اعبد رب هذه البلده الذی حرمها بعد یه جا میگه و من یعظم حرمات الله فهو خیر له.میخوام بدونم تعظیم بلد اصلا یعنی چی دقیقا و در شرایط جنگ معناش دقیقا چیه؟
    پاسخ:
    عجالتا این آیه به ذهنم آمد:
    الشَّهْرُ الْحَرَامُ بِالشَّهْرِ الْحَرَامِ وَالْحُرُمَاتُ قِصَاصٌ فَمَنِ اعْتَدَى عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ (194)
    اگر دشمنان از حرمت 4 ماه حرام که جنگ درش حرام است، سوء استفاده کردند، شما حق دفاع دارید و اجازه جنگ صادر شده است.

    همه کس و همه چیز در محدوده مسجد الحرام امنیت دارند. داریم در احکام اسلامی اگه قاتلی هم پناهنده شد حق تعرض به او رو ندارند، بلکه غذا و اب و امکانات بهش نمی رسانند که خود از محدوده ان خارج بشه...
    ولی بعید میدونم اگه مورد تعرض قرار گرفت حق دفاع نداشته باشه، مثل ماههای حرام که صریح آیه اجازه میداد...
    دقیقش رو باید از اهلش پرسید و دفاتر مراجع ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی