ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

ثواب قرآن خواندن جوان مؤمن ... :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

ثواب قرآن خواندن جوان مؤمن ...

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ب.ظ

عن ابى عبدالله علیه السلام قال:

 من قرأ القران و هو شاب مؤمن اختلط القرآن بلحمه و دمه و جعله الله مع السفره الکرام البرره و کان القرآن حجیزا عنه یوم القیامه و یقول یا رب ان کل عامل قد اصاب اجر عمله غیر عاملى فبلغ به کریم عطایاک فیکسوه الله عزوجل حلتین من حلل الجنه و یوضع على راسه تاج المکرامه ثم یقال هل ارضیناک فیه فیقول القران یا رب قد کنت ارغب له فیما هو افضل من هذا قال فیعطى الامن بیمینه و الخلد بیساره ثم یدخل الجنه فیقال له اقرا آیه و اصعد درجه ثم یقال له بلغنا به و ارضیناک فیه فیقول اللهم نعم قال و من قراه کثیرا وتعاهده من شده حفظه اعطاه الله اجر هذا مرتین - ثواب الاعمال و عقاب الاعمال مرحوم شیخ صدوق ، ثواب من قرا القران و هو شاب مؤ من -

 امام صادق علیه السلام فرمودند:

جوان مؤمنى که قرآن بخواند قرآن با گوشت و خونش مخلوط مى شود و عامل همنشینى او با فرشتگان بزرگوار وحى که هرگز مرتکب گناهى نشده اند، خواهد شد.

و در روز قیامت نیز قرآن مانعى براى او در مقابل آتش خواهد بود ؛ قرآن در آن روز (خطاب به خداوند) مى گوید:

هر عمل کننده اى به پاداش عمل خود رسید ؛ جز عمل کنندگان به من ! پس بهترین عطایاى خود را به او عنایت فرما.

خداوند عزوجل نیز دو لباس بهشتى به او مى پوشاند و بر سرش تاج کرامت مى گذارد.

آنگاه خطاب به قرآن مى فرماید: آیا راضى شدى ؟

و قرآن مى گوید: من بهتر از این را براى او مى خواستم .

آنگاه خداوند در امان بودن را به دست راست و جاودانگى را به دست چپش مى دهد.

سپس ‍ وارد بهشت مى شود ، و در بهشت به او مى گویند: یک آیه بخوان و یک درجه بالا برو !

آنگاه به قرآن خطاب مى شود: به آرزویت رسیدى و راضى شدى ؟!

و قرآن مى گوید: خداوندا! بله .

امام علیه السلام ادامه دادند:

کسى که خیلى قرآن بخواند و آن را حفظ نماید، خداوند دوبار این ثواب را به او عطا خواهد کرد!



  • محمد تدین (شورگشتی)

نظرات  (۱)

thanks for agreat sharing
سعر جینیسیس gv80 2021

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی