ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

حاجی! شرمنده ... دست و بالت بازه؟!! :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

حاجی! شرمنده ... دست و بالت بازه؟!!

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۱۸ ب.ظ

دو سه روزی دست بچه کوچکش رو می گرفت و مسجد می آورد!

روز سوم، اومد و شماره م رو گرفت...

09152014124

شب پیامک کرد:

« س

حاجی! بنده ... هستم

حاجی! شرمنده دست و بالت بازه پنجاه تومان پول لازم دارم!

فردا باید به یکی بدم، ده روزه میدم

ج »

متوجه پیامکش نشده بودم

پیام جدید فرستاده بود:

« س

حاجی! چی شد »

- شما اگه مدت آشنایی تون با کسی مجموعاً به 7، 8 ساعت بیشتر نرسه و بعد بیاد و چنین تقاضایی از شما بکنه، چه میکنین؟! -

جواب دادم:

« ظهر بیاین مسجد، یه قلم کاغذی هم بیارین که طبق توصیه دینی، چیزی بنویسیم و مبلغ رو تقدیم کنم!!! »

بلافاصله جواب اومد:

« انشالا طلب دارم میرسه!!! اگه نرسید چشم !

ممنون »

و ظهر علی رغمی که مبلغ رو تو جیبم و به نیت او کنار گذاشته بودم، نیومد.


+ این پست رو ببینین بد نیست:

« طولانی ترین آیه قرآن » در چه موضوعی ست؟!

نظرات  (۱۱)

  • بابا لنگ دراز
  • کارتون درست بود،ولی شاید اگه من بودم میدادم بهش پولو،البته طبق شناختی ک ازش داشتم :)
    پاسخ:
    طبق شناخت؟!
    خوب بله
  • یا فاطمة الزهراء
  • من بستگی داره به شرایط
    پول خودم باشه (یعنی حاصل کار کردنم باشه نه پول توجیبی ای که میگیرم) چون نباید خرج کسی رو بدم نگران مخارج زندگی و چه و چه نیستم میدادم حتما ولی اگه پول پدرم بود (پول توجیبیم) ازش میپرسیدم ببینم موافقه یا نه
    پاسخ:
    حتی اگه نشناسین؟!!!!

    وانگهی بحث من در اصل قرض دادن نیست...
    بیشتر ، در توصیه هایی ست که شرعا وارد شده و ما به جهت رودربایستی یا بی ملاحظگی ، عمل به اونها نمی کنیم و بعد به درگیری و اختلاف و کدورت و تضییع حقوق می انجامه...

    شما بگین:
    کار کسی رو که حاضره همینجوری پول قرض بگیره ولی وقتی اسم محکم کاری میاد از خیرش میگذره، چه میشه نامید؟!
  • انــــــ ـار
  • عجب!
    پاسخ:
    بله دیگه
    باعرض سلام و ادب و تبریک  ولادت حضرت امام جواد و موفقیت برای شما
    خیلی خوشحال میشوم که از وبلاگ اینجانب mustafavi.blog.ir نیز بازدید نموده و ما را در این راه راهنمایی فرمایید. درصورت تمیل ممنون میشم جزء پیوندهای وبلاگ خودتون قرار دهید . یاعلی
    التماس دعا
  • سیّد محمّد جعاوله
  • حاج آقا
    در مورد معامله است
    و ثبت معاملات بین مسلمانان

    خرید و فروش شده ...

    سپاسگذارم
    از این نکته های خوب و آسمانی.
    پاسخ:
    إِذَا تَدَایَنْتُمْ بِدَیْنٍ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى
    در مورد بدهی ست و چون مطلق است اقسام بدهی را شامل می شود معامله مدت دار باشد(سلف و نسیه) - آنچنان که اشاره کرده اید - یا وام و قرض الحسنه باشد که مدت دار است.
  • اگه خدا قبول کنه .. ... یه بنده خدا
  • ++
  • معصومه صادقی
  • چرا حالا شمارتون رو نوشتین؟؟!!!
    اون داستان هم خیلی برای من تکرار شده
    اما زمان امتحانا که نزدیک میشه
    همه ارادت پیدا میکنن
    تا
    جزوه بگیرن
    حتی شاید به اسم نشناسمشون!!
    پاسخ:
    شماره مون رو که خوب غیر دوستان هم دارند، چرا دوستان نداشته باشند؟!!

    شماره ای ست در خدمت سؤالات و انتقاد پیشنهادات عزیزان ...
    پنجاه تومن خب زیاده ولی شده تا 25 هزار تومن بدون اینکه بخوام پس بگیرم به کسی یا کسایی که مسافر گذری بودن (چون شهر ما در مسیر اتوبان و از طرفی هم در مسیر جاده بین شهری قرار گرفته) خلاصه چند بار دادم و قبل از اینکه بخوان شماره کارتی شماره تلفنی یا مدرکی بدن گفتم نمیخواد پس بدید.مال خودتون بخشیدمش. 
    چون توی دلم میگم اگر من داشتم و اونا همون روز اومدن حتما امتحان خدا بوده چون من از دوازده ماه سال شاید یک ماه دو ماه یا نهایت سه ماه دستم پر از پول باشه که بتونم 25 تومن بدم یکی که تو راه مونده.
    و در آخر هر چند تو راهم گیر کردم و از پای خودم راه رفتن مضاعف و غیر عقلانی از 1 کیلومتر تا 20 کیلومتر خواستم ولی کمک مالی نخواستم در این مواقع اما میدونم اگر که به کسی که تو راه مونده کمک کنم یکی هم عوضش رو در میاره.هر چند میگم که خدا رو شکر تنم سالمه از کسی نخواستم هنوز و همه جا پیاده میرم مگر خانوادگی بریم یا دستم خالی نباشه.

    _________________
    حاج آقا شما ولی با احتیاط قرض بده چون توی محیط کار به یکی قرض بدی همه پرو بازی در میارن و با اجتماع و داستانی که گفتم فرق داره.
    پاسخ:
    اگه نبود سوء استفاده ها و زرنگ بازی ها...
    آخه علی جان! گاهی ترس اینه که کمک به بعضیا، کمک به جریانی بشه مخرّب و مضرّ!!
    بله کمک های جزئی رو نباید زیاد سخت گرفت و مخصوصا توصیه کرده اند کسی رو از در خونه ناامید برنگردونین...
    عجب آدم هایی هستند.... 
    پاسخ:
    عجب دنیایی ست...

    کارتون درست بوده :)))

    پاسخ:
    میگن کاردرستی باورم نمیشد!!! خخخخ
    ممنون
  • سرباز جامانده
  • :| هیچوقت نتونستم بی رودربایسی عمل کنم.خوبه که مثل شما بود
    پاسخ:
    نشد دیگه.
    با رودربایستی ممکنه آدمو به هر کجا بکشونن...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی