ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

حس تازگی :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

حس تازگی

شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۵۵ ب.ظ

کنار و گوشه ش درب و داغونه

- شیرای آبش ، درب و پنجره هاش ، سیم و لامپاش -

همین خونه ای که ما به اومدن توش کلی ذوق کردیم، صاحب قبلیش معلومه دل و دماغ هیچ کاری رو اینجا نداشته!


بعد از یکی دوهفته که دیدمش ، گفتم: از خونه ی جدید راضی هستین؟!

با یه ولعی گفت: خیـــلی!!

یه دستی کشیدم بهش نمیدونی چی شده؟! فقط باید بیایی به تماشا!!


و من دارم به صاحب اون خونه فکر می کنم ...


و اینکه ما آدما چقدر زود از همه چیز سیر میشیم!!

 چقدر زود همه چیز برامون عادی میشه!!


 واینکه هر وقت از خونه و زندگیم خسته شدم، بدونم حتما کسانی هستند که آرزوی یه همچین خونه و زندگی رو داشته باشند ...

زندگیتون تر و تازه 

  • محمد تدین (شورگشتی)

آرزو

تازگی

نظرات  (۱۱)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • من از زندگی به بالشش قانعم
    پاسخ:
    خخخخخخ
    بالش دونفره دیگه ها؟!
  • خادم الحسین
  • کاش همه اینطوری قدر چیزایی که دارن رو بدونن
    پاسخ:
    اگه نگاهمونو اصلاح کنیم ، چرا که نه...

  • سیّد محمّد جعاوله
  • صد البته
    پاسخ:
    چقدر شبیه هم می فکریم!! خخخخخ
    هر کسی مشکل خودش را دارد و کسی رو نیشه پیدا کرد که مشکل نداشته باشه
    به فقیری و ثروتمندی آدم ها هم ربطی نداره
    پاسخ:
    بله واقعا همینه.
    اگه به داشته ت قانع بودی که خوش بحالت 
    وگرنه خوشیت رو موکول کنی به شرایط بهتر ، این شرایط بهتر هیچ وقت تمومی نداره!!

    ممنون از نظرتون
  • گمـــــــشده :)
  • این عکس خیلی قشنگه.
    پاسخ:
    بله
    خونه ای در دل کوه...
    الان حس تازگی دارین نسبت بهش...
    ولی جای ساکنینش باشین - و به اخلاق اکثر جامعه - حالتون بهم میخورد از دیدنش!!

  • رفیق خاموش
  • سلام:واقعیت هم همینه چیزهایی که ما ازش دلزده و خسته شدیم خیلیها آرزوی داشتنشو دارن

    عکس خیلی قشنگ و بامزه س :)
    پاسخ:
    سلام
    بله همینجوره.
    ممنون و متشکر
    گاهی بر اساس عادت (عادی شدن) به مرحله پایین رفتن هم هست!
    که نتیجه اش پشیمونیه چون هر چند عادی شده ولی عادت هم شده
    همیشه یکی که عادت کرده و دلش زده شده نمیتونه بالاتر بره و میخواد فقط بره.
    یا فقط میخواد چیزی رو عوض کنه حتی اگر نداره پایین ترش اما همون هم سخته

    من مثلا با اینکه میدونم همچین خونه ای(که در عکس هست) در واقع منظور شما نبوده از مطلب این مثال زنده ای که عرض کردید اما چه کنم که اگر به من بگن تو از خونه خودت خسته ای یا از محله خودت بگم آره ، هیچوقت نمیتونم با وجود عادت به این نوع خونه سیمانی و گچی برم توی خونه های کاهگلی کلا زندگی کنم.یا سخته برام...
    یا با وجودی که از کامپیوتر عتیقه ام بدم میاد و زده شدم و عادی شده و جذابیتی نداره برام اما مثلا نمیتونم ازش دل بکنم و نداشته باشم.
    مگر اینکه جایگزینش هم بهتر باشه.

    خلاصه ترک عادت به چیزی بخاطر عادی شدن ، اگر بهتر باشه و تناسبی داشته باشه با شی یا مورد ترک شده قبلی، میتونه موجب نشاط و سر زندگی بشه... ولی اگر یه چیز چرت و پرتی بجای چیزی بهش عادت کردیم بدست بیاریم سخته
    پاسخ:
    نه واقعا گاهی طرف خونه کاهگلی رو از دور ادعا می کنه میخوام...
    میگه خسته شدم از شهر نشینی ولی بعد چند وقت که تازگی اون خونه تموم شد سر ناسازگاری میگذاره...

    اون چیزی که اونو متقاعد کرد برای حضور تو این خونه، احساس تروتازگی اون بود
    و اون چیزی که اونو خسته می کنه، از دست دادن این حسه.

    انسان اگه تونست این تازگی رو حفظ بکنه عالیست...
    همه ش هم مربوط به تفکر خود آدمه..
    می شه یه چیز رو سالیان سال داشت اما هنوز تر و تازه ش دید...
    و رضایت اینجاست...
    ببخشید ولی ماهیت آدم ها همینه تا ما چیزی رو از دست ندیم به کسی که از ما بیشتر به اون نیاز داره چزی نمیرسه و شاید حکمت خداست که ماهیت انسان اینطوری باشه که همیشه دنبال بهتر باشه.
    کسی که بیشتر نیاز داره وسیله ما رو یا ما که وسیله بهتر نیاز داریم هر دو دنبال بهتر هستند فقط نیازشون نسبت به هم از نظر ارزش و بزرگی فرق داره... .
    پاسخ:
    بله.
    به نکته قشنگی توجهمون دادین ...
    این معلوم می کنه آدم برا تکامل ساخته شده..
    اما بدبختیش اینه که سوراخ دعا رو گم کرده است ...

    تکامل به چیه؟! 
    عیبی هم نداره یکی از وجوه تکامل رشد اقتصادی و توسعه بر اهل و عیال هم باشه...
    اما همه ش این نیست  ودر حالی که برا خیلیا همه چیز همینه!!



  • در تاریکی A.M
  • لطفا وبلاگ مرا دنبال کنید
    پاسخ:
    دنبال شدین
    ای وای ببخشید تبریک نگفتم خونه جدیدتون رو یادم رفت ...
    مبارک باشه ان شاء الله با سلامت و دل خوش و خرمی و ...


    خونه همکف خداییش هر چی باشه از آپارتمانی بهتره به خدا
    خداوکیلی از بعداز ظهر که از خونه خواهرم میام ناراحتم اصلا
    همسایه هاشون زنگاشون خراب شده.فقط سه تا کار میکنه.
    منم همیشه یادم میره و همش شبیه هم هستن زنگ ها...
    رفتم دیدم یادم رفته 3 تاشم زدم.فکر کردم مثل کوچه ماست
    اما هیچکدوم باز نمی کردن هیچ،مثل مزاحم باهام حرف زدن.
    اینطوری میکنه ها میگه بفرمایید؟ میگم میشه در رو باز کنید؟
    میگه شما؟ میگم بنده ، برادر یکی از همسایه هاتون هستم.
    گوشی رو میذاره و من کمی صبر میکنم و من چون فقط اونها
    جواب دادند، دوباره همون زنگ رو زدم و گفت بله؟ گفتم بازکن.
    گفت چی میگی اصلا کی هستی چرا درست حرف نمیزنی؟!
    منم گفتم ببخشید اصلا اشتباه شد هیچی بی خیال ببخشید
    بعد می خواستم برگردم برم که دیدم یکی از همسایه ها آمد
    داشت میرفت بیرون گفتم یه لحظه در رو نبندید ما برم داخل...
    در رو بست و گفت نمیشه من شما رو نمیشناسم.زنگ بزنید.
    گفتم زنگ زدم اما هم زنگ ها خرابه هم یکی که جواب داد بد
    حرف زد فکر کرد من مزاحمم و قطع کرد و در رو باز نکرد و حتی
    بهش گفتم من با کدام واحد کار دارم اما با بی اهمیتی رفت!!!

    تا الان که مادرم آمد و گفت بخاطر اینکه تازگی ها دزد اومده بود
    کسی در را باز نکرد تا الان داشتم فکر می کردم چرا باز نکردند.

    به مادرم میگم مامان آخه همه زنگ ها خرابه خب؟ بععد هیچکسی هم باز نمیکنه و نمیگه خب ما دو سه تا فقط تو آپارتمان زنگ داریم بقیه ندارن این که نشد راهش که بخاطر دزد نیومدن باز نکنند یعنی همه رو دزد فرض می کنند؟
    این میشه تهمت که به دیگران گمان بد ببرن و بد رفتاری کنند...
    بگذریم این رشته سر دراز دارد...ولی کوچه ما اینطوری نیست با همه بدیاش.
    پاسخ:
    سکونت های امروزی شهرها مخصوصا آپارتمانها چون مقطعیه ، انگیزه برا شناخت همسایه هم ایجاد نمیشه...
    نگاهشون به همدیگه نگاه به مسافره!
    و اینه که اصلا همدیگر رو هم گاهی نمیشناسند تا برسه به فامیل طرف...

    علی رغمی که دینمون پر است از توصیه نسبت به حقوق همسایگان...
    من که عاشق همچین خونه هایی هستم، زندگی توشون یه کیفی داره که نگید حالا شاید بگید نفسم از جا گرم بلند میشه ولی چون تجربه شو داشتم میگم.... بعدشم آدم باید برای رسیدن تلاش کنه والله دیگه
    پاسخ:
    قبول دارم یه چیزایی تو این محیطهای کوچک روستایی هست که تو شهرها نیست که نیست...
    ولی درستش اینه هرجایی یه مزایایی داره ویه کمبودهایی...

    پس میبایست هر جا که هستیم احساس رضایتمندی رو در خودمون تقویت کنیم تا زندگی شیرینی رو برا خودمون و اطرافیانمون بسازیم...

    موفق باشین وسربلند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی