ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

مردان کوچک :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

مردان کوچک

شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۰۳ ب.ظ

 برسجاده نشسته منتظر اذون بودم

سه تایی از جلو جمعیت گذشتند که بیان به من دست بدن!

حالشونو پرسیدم و به بهی و لبخندی...

نماز که تموم شد با مصافحه و تقبل الله دیگران، از دور دوباره بدو کردند سمت من به دست دادن...

قرائت یه صفحه قرآن که تموم شد و قرآنها رو داشتند جمع می کردند مجدد دویدند به سمتم ...

مشغول تفسیر شدم ، قران رو همینکه بستم باز بدو بدوشون شروع شد!!

این دفعه چندتا از پیرمردا بهشون توپیدند که چندبار به یه نفر مگه دست میدن؟!

فرار کردند به سمت بیرون مسجد...

با لبخند گفتم چه اشکالی داره، چرا دعواشون می کنین؟!

بیرون که رفتم دیدم اونجا هم منتظر واستادن که باز دستی بدن و به بهی بشنوند و لبخندی ببینن!!


از آثار مسجد اومدن با ماماناشون تو ماه رمضونه...

این معناش اینه که به بچه ها متأسفانه بهای کافی از طرف بزرگترا داده نمیشه که اینقدر از دست دادن با یه بزرگتر و احترام او لذت می برند..

و اینهمه علی رغم توصیه های بسیاری ست که در دین ما نسبت به شخصیت دهی و محبت به اطفال شده است:

نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله) :

اکرموا اولادکم - بحارالانوار ج 101 ص 95 - به فرزندان خودتان اکرام کرده و احترام بگذارید.

قال موسى بن عمران (علیه السلام)

یا رب ! أی الأعمال أفضل عندک ؟ فقال: حب الأطفال - میزان الحکمة حرف الواو ، باب الوالد والولد -

موسی بن عمران به خدا عرض کرد: پروردگارا! کدام عمل پیش تو از فضیلت بیشتری برخوردار است؟! فرمود: دوست داشتن کودکان!

الإمام الصادق (علیه السلام)

إن الله عزوجل لیرحم العبد لشدة حبه لولده - میزان الحکمة همان -  

امام صادق(ع) فرمودند: 

براستی خداوند بنده اش را مورد رحمت خویش قرار می دهد بخاطر محبت شدیدش به فرزندش.

  • محمد تدین (شورگشتی)

شخصیت دهی

کودکان

نظرات  (۱۲)

  • mahjobeh modanloo
  • آخهه...
    خب میاوردینشون پیش خودتون بشینن!!
    پاسخ:
    بچه رو که نمیشه یه جا نشوند!!!

    اینجور اگه چارتایی مون رو با هم بیرون می کردند چی؟! خخخخ
  • سرباز صفر
  • سلام
    سرباز صفر آماده تبادل لینک با شما دوست عزیز می‌باشد.
    http://sarbaz0.blog.ir/page/Link-Exchange
    التماس دعا
    چه بچه های باحالی
    خدا حفظشون کنه
    پاسخ:
    لذت می برم از دلای صاف و ساده شون
    فرصت خوبیه اول از اونا و به رفته رفته دوستانشون یه گروه مکبر بسازید.
    با طرح این پیشنهاد: دوست دارید مکبر و موذن دائمی این مسجد بشید؟
    و بعد از اینکه با موذن مسجد اذون کار کردند و مکبری یاد گرفتند و شدند،
    اون موقع بیرونشون هم بکنید باز بچه مسجد هستن و بر میگردن و اصلا
    در آینده سرمایه مسجدتون میشن و باعث آبرو و افتخار در مسابقات... .

    داریم اتفاقا بچه مسجدی و مکبر تو مسجدمون که من افتخارشو نداشتم
    البته همشون نه ولی از ده تا یکی هم قاری میشه هم موذن رتبه اولی.
    آره خب... مثلا از جوانانی که دهه هفتادن و از کودکی مکبری می کردند
    یکی رفته تو خوانندگی بعد از قرائت و اذان و چند بار رتبه استانی آوردن و
    یکی دیگه مثلا مدتی افتاد تو کار خلاف و بعد از زندان سبزی فروشی زد.
    اما منظور این بچه ها یه مدتی قبل از ورود بازار(متلاطم )کار می درخشند
    به شرط اینکه هدایت بشن و آموزش داده بشن و تشویق و پیگیری بشن

    همین امام جماعت محلمون یادم نرفته یه بار کار داشتم باهاش که گفت:
    ببخشید اگر عجله ندارید من اول با این بچه ها کار واجبی دارم.قبول کردم
    رفت از تک تکشون که منتظر اتمام صحبت ما بودن دم درب مسجد پرسید
    اون صوت هایی که بهتون دادم گوش کردین تمرین کردین؟ می پرسم ها..
    و من هم که دیگه متوجه شدم راجع به چی حرف می زنند دورتر ایستادم
    وقتی برگشت طرف من بهش گفتم اولا واقعا خوشحالم که با این بچه ها
    اینقدر صمیمی هستید و وقت میذارید براشون واقعا تعجب کردم و خودم
    از این موضوع در نوجوانی رنج می بردم که کمتر در عموم به کوچک تر ها
    بها می دادند.اتفاقا یکی دو تا از همین احادیثی که نقل کردید بیان کردند.
    و باز از اون بچه ها پرسیدند: این حدیث واسه کی بود؟ و اونا جواب دادند!

    و اصلا به قدری تحت تاثیر رفتارش قرار گرفتم وقتی که گفت خب امرتون؟
    یادم رفته بود چی کار داشتم و باز شروع کردم حافظه ای که این ها دارند
    خیلی بیشتر و بهتر از حافظه ماست میتونید روشون سرمایه گذاری کنید
    گفت بله، همون کار رو داشتم می کردم ... اگر امر دیگه ای دارین بگین؟
    گفتم فعلا یادم رفت ولی دمت گرم.گفت به بابا سلام برسون. شب بخیر

    و توی راه باز فکر کردم به اینکه یاد آور شد من هم یه بچه ام برای والدین
    و به این فکر کردم که من هم میتونم سرمایه ای باشم برای آینده اونها.
    ولی چی فکر می کردم چی شد توی این هشت سالی که گذشت... :(
    گذشته از اینکه وقتی اون موقع این تفکرات درونی ام رو به بابا می گفتم
    بابام میگفت تو از خودت فکر و خیالاتی میکنی ولی اون امام جماعت منو
    میشناخت و سلام و علیک داشتیم صرفا برای همین گفت سلام برسان
    پاسخ:
    ذهن جوّالی دارین...
    با هر پستی از ما یاد یه خاطره ای از زندگیتون می افتین که بعضیاش واقعا جالب هم هستند...

    الان مسجد اون قدر مکبر داره که باید صادرات مکبرات!! راه بندازیم!! خخخخخ ( خواستم هم وزن مرکبات بشه! وگرنه خانم مکبر که دیگه نداریم!! خخخخخ )
    عزیزممممم.
    پس حسابی خوردنی لپهاشون.
    خوش به حال مادر پدرهاشون.
    هعیییی روزگار...هعییییی...
    پاسخ:
    خدا ایشالا به همه اونایی که بچه میخوان، عنایت بفرماید.
  • علی حقیقی
  • سلام علیکم
    حاج آقا دستتون درد نکنه...از روایتا استفاده کردیم... چه برخورد خوبی!!
    هییییییییییییی! ای کاش با ما هم همچین برخوردی داشتن...بچه تر از این که بودیم یه اذان می گفتیم اونم بعد مدتی دیگه نذاشتن بگیم... حاج آقا نمی دونید چه این برخوردشون چه تاثیری بر ما داشت... تا مدتی اصلا مسجد نمی رفتم... الحمدلله مدرسمون عالی بود وگرنه...
    دستتون درد نکنه که همچین برخوردی با بچه ها دارید... حاج آقا اگه چن سال باهاتون باشن و شما همینطور تحویلشون بگیرین و در عین حال بهشون با کلام تاثیر گذارتون علوم مذهبی رو بگین یه افرادی ازشون در میاد که خودتونم تعجب کنین...!!!
    پاسخ:
    سلام علیکم
    تشکر

    دعا بفرمایین بزرگوار!
  • یا فاطمة الزهراء
  • تو خانواده ما از وقتی که سه سالم بود تو تصمیمات دخالتم میدادن که اعتماد به نفسم بره بالا و اینگونه شد الان اعتماد به سقف دارم
    پاسخ:
    از این خانواده ها کم داریم.
    البته از سه سالگی دیگه خیلی زوده!

    فرمود بچه ها هفت سال اول: آزادند، هفت سال دوم : برده ، و هفت سال سوم : وزیر
    ولی حتی همون هفت سال دوم که سالهای تعلیم مسئولیت پذیری ست باید با کمال احترام باهاشون برخورد کرد البته بله اگه لازم شد اخم و تنبیه هم چاشنی کار...
    حاج آقا وقتی پدر بچه نداریم بچه هم نداریم دیگههههه
    پاسخ:
    یه تیر و دو نشون که میگن این دعا بود!
    با یه دعا هم بچه رو براتون خواستم هم پدر بچه رو!!
    آخه قرار نیست مسیح دیگه ای داشته باشیم که !! خخخخخ

    دلتون شاد، ایام به کام
    اینکه یه عده همیشه هستن که باعث فراری دادن بچه ها از مسجد میشن خیلی بده...
    من خودم زیاد از این موارد دیدم ... البته خدا رو شکر ما از مسجد زده نشدیم اما مخصوصا تو این دوره جذب بچه ها تو مساجد خیلی مهمه.
    خدا خیرتون بده که با اخلاقتون بچه ها رو جذب می کنید.
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون...

    خوب تو بداخلاقی های دیگران، لبخندهای ما انگار بیشتر به چشم میاد!!خخخخخ 
    پس زنده باد اخم و تشر ! خخخخخ

    باید بگم نسبت به قدیم به بچه ها بیشتر توجه میشه ولی خوب هنوز راه زیادی داریم...
    حاج آقا سوال شرعی میتونیم بپرسیم؟
    پاسخ:
    در خدمتیم بزرگوار!
    جدا از وبلاگ ، از طریق (تماس با من) هم میتونین اقدام فرمائین ...
    مؤید باشید.

    از لطف شما متشکرم
    در پناه و خدمت قرآن و اهلبیت باشید

    سوال درباره نحوه پرداخت کفاره عمد هست
    متأسفانه چند سال قبل کفاره عمد به گردنم آمد و آن زمان پول نداشتم تا امسال
    وقتی برای نماز عید رفتیم صندوقهای کمیته امداد برای جمع آوری کفاره و فطریه بود سالهای قبل دیده بودم که روی صندوقها عنوان کفاره عمد و غیرعمد قید شده بود اما امسال چنین چیزی نبود و فقط نوشته بود کفاره من هم از مسئول صندوق نپرسیدم که آیا عمد و غیرعمد جداست یا خیر و کفاره یک روزعمد را داخل صندوق ریختم حالا متوجه شدم گویا نوع مصرف عمد و غیرعمد با هم فرق دارد با توجه به اینکه بنده نوع کفاره را به مسئول صندوق اعلام نکردم و ایشان هم نپرسیدند آیا این کفاره از بنده ساقط شده یا خیر؟ آیا باید دوباره با اعلام اینکه کفاره عمد است آن را بپردازم؟
    مرجع تقلیدم حضرت آقا هستند

    معذرت میخواهم اگر طولانی شد.
    پاسخ:
    بله همونجوری که فرمودین:
    کفاره افطار عمد برای هر روز: اطعام 60 فقیره یعنی هر فقیر یک مد (750 گرم) . و به یک فقیر بیش از یک مد نمیشه داد! 
    و شما علم ندارین مبلغی که دادین به 60 نفر مختلف پرداخت بشه (بلکه مطمئنا چنین نمیشه) پس هنوز گردنتون از تکلیف بری نشده و بنابراین مجدد باید بپردازین.

    خیلی نمیشه البته: حدود 90 هزار تومان است اما به 60 فقیر و نفری 1500 تومان بیشتر نمیشه داد.

    (برای اطلاع دوستان و تکمیل بحث میگم اما کفاره غیر عمد اگر بود همه ماه رو هم به یک فقیر که میدادین اشکالی نداشت.)
    مؤید باشین و ملتمس دعا

    البته طبق فتوای رهبری: اگر کفاره افطار عمدی به گردن کسی آمد و نتوانست اون تعداد روز رو روزه بگیره، از طرفی متمکن هم نبود که اطعام 60 فقیر کنه ، هر مقدار در توانش بود بده کافیست واگر اون هم میسر نشد با یک استغفار به وظیفه ش عمل کرده است.
    و بعدا اگر متمکن و پولدار هم شد تکلیف ساقط است و ملزم به ادای کفاره نیست.
    سلام علیکم
    سپاس از زحمات و زمانی که برای پاسخ و راهنمایی صرف فرمودید.

    فرمودید چیزی نمیشه، (البته برای ما میشه)
    جهت مزاح: به نظرم لازمه حالا که بازار فیش حقوقی داغه یه نگاهی هم به فیش شما بندازیم. :)

    ضمنا حاج آقا مبلغ در شهرهای مختلف با هم فرق دارد؟ سایت آقا مبلغ 2000 تومان اعلام کرده بودند نه 1500.

    توفیقاتتان مستدام
    پاسخ:
    سلام علیکم.
    یعنی 90000 تومان جریمه افطار عمدی سنگینه؟!
    شایدم شکستن عمدی حکم خدا برا ما خیلی سبکه؟!!!!

    ترسم از اینه که اگه فیش حقوقیمونو بگیم واسه مون اعانه جمع کنین!! خخخخخ

    بله قیمتها جاهای مختلف فرق میکنه ، گفته بودم که نفری 750 گرم!!
    پول میخوان بدین باید اونقدری به هر نفر بدین که بتونه بره و باهاش 750 گرم گندمشو تهیه کنه و خوب جاهای مختلف قاعدتا قیمتها مختلفه بلکه محلات یه شهر هم ممکنه مشمول دو قیمتی اجناس باشه...

    اتفاقا این مورد رو هم استعلام کردم از دفتر ایشون و فرمودند روزی 1500 تومان.

    مؤید باشید...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی