ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

مسن ترین زنده دنیا را می شناسید؟! :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

مسن ترین زنده دنیا را می شناسید؟!

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۸ ب.ظ

به گزارش مهر، محققان دانشگاه «اومئا» در سوئد درختی را در منطقه میان مرز این کشور با نروژ شناسایی کردند که مربوط به زمانی است که اروپا تقریبا به طور کامل پوشیده از یخهای آخرین عصر یخبندان بود اما در بعضی از نقاط آن به دلیل نوع تابش آفتاب گیاهانی می روییده اند.

در این خصوص لیف کولمن گیاه شناس این دانشگاه توضیح داد: "ما گروهی از درختان را در بخشی از سوئد و در منطقه ای که تنها مکان مناسب برای رویش درختان جنگلی این کشور است، کشف کردیم. در حقیقت هدف از تحقیقات ما درک توانایی مقاومت این گیاهان در مقابل شرایط بسیار سخت زمستانی منطقه بود. با ادامه تحقیقات خود که با کمک تعیین تاریخ با کربن 14 در یک لابراتوار متخصص در میامی فلوریدا در آمریکا انجام شد، قدیمی ریشه های این گیاهان را شناسایی کردیم."

این محقق در ادامه گفت:ما در این بررسیها درخت زنده ای را کشف کردیم که 8 هزار سال!! سن دارد. در حقیقت این درخت قدیمی ترین ارگانیسم زنده ای است که تاکنون شناخته ایم.

براساس گزارش National Geographic ، تاکنون قدیمی ترین درختی که گیاه شناسان کشف کرده بودند در لاس وگاس زندگی می کند و قدمتی 5 هزار ساله دارد. از دیگر درختان قدیمی که می توان نام برد درخت سروی است که 4 هزار سال دارد و در ایران زندگی می کند، درخت مشابه دیگری که 3 هزار و 600 سال دارد و در شیلی است و درخت 3 هزار ساله دیگری که در ایتالیا است.


منبع:

جام جم

شماره خبر: 100935932375

  • محمد تدین (شورگشتی)

نظرات  (۲)

  • تبادل لینک رایگان
  • سلام و درود بر شما دوست گرامی ، مطلب خوبی بود ، از شما تشکر می کنم .

    لطفا از سایت ما (سایت تبادل لینک خودکار و رایگان برای همه وبلاگ ها و وبسایت ها ) دیدن فرمایید

    تبادل لینک = افزایش بازدید و افزایش پیج رنک گوگل وبلاگ و وبسایت شما

    پیج رنک سایت ما 2 می باشد


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    استخدام ایران ، سایت آگهی و اخبار استخدامی کشور
  • محمد شورگشتی
  • به گزارش نازوب دانشمندان اخیرا دریافته‌ اند که کلونی‌ های گیاهان دریایی ممکن است از گروه موجودات زنده کهن غول‌ پیکر با قابلیت گستردگی تا حدود ۱۶ کیلومتر تشکیل شده باشند که از سن بیش از ده‌ ها هزار سال برخورد هستند. گیاه مورد نظر Posidonia oceanica نام داشته که از طریق گل دادن یا تولید کلونهایی از خود تکثیر می‌شود. این امر می‌ تواند به ظهور موجوداتی منجر شود که بسیار بزرگ و کهن هستند.

     این موجودات کلونال احتمالا قدیمی‌ ترین و بزرگ ترین نمونه‌ های حیات در جهان هستند. این در حالی است که قارچ عسلی Armillaria solidipes تا ۸٫۸ کیلومتر مربع و صنوبر لرزان (Populus tremuloides) تنها تا ۶ هزار تن رشد می‌کنند.

     
    موجودات کلونال از یک ظرفیت خارق‌العاده برخوردارند که طی آن یک ژنوم کامل در میان نسل‌ها، بدون تغییر، منتقل شده و پایان‌پذیر نیست؛ اما نظریه جدید بر این اساس است که ژنوم یک موجود کلون در جریان فرایند نسخه‌برداری با جهش‌های جسمی تغییر کرده و بسیاری از آن طی نسل‌ها زایل شده و از بین می‌روند.

    برای بررسی سال‌ های حیات گیاه دریایی P. Oceanica، دانشمندان به تحلیل ۲۰ مرتع از این گیاه در یک حوزه ۳۵۰۰ کیلومتری در دریای مدیترانه پرداختند. تمام گیاهان کشف شده توسط این دانشمندان با هم همسان نبوده، اما کلونهای گیاه دریایی مد نظر دانشمندان گاه تا ۱۵ کیلومتر گسترده شده و از سن بیش از ۱۰۰ هزار سال برخوردار بودند.

    الگوهای رایانه‌ای دانشمندان نشان داد که برخورداری Posidonia oceanica از شیوه گسترش مشترک منجر به مقابله آن با جهش‌ های زیان‌ آور و از محو شدن مورد انتظار خلاص شده است. گیاهان دریایی اساس اکوسیستم‌ های ساحلی هستند که ۲۰ سال گذشته با مشکلاتی از جمله کاهش سالانه پنج درصدی مراتع P. Oceanica روبه‌ رو شده‌اند.

     
    نتایج این تحقیق در مجله PLoS ONE منتشر شده است.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی