ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

کذلک الله ربی :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

کذلک الله ربی

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷ ق.ظ

بعضی فکر می کنند « کَذلِکَ اللهُ رَبِّی » مربوط به قنوته!

مخصوصاً که مکبّرینی هم با این جمله اعلان قنوت می کنن!


میگه:

مسافرت رفته بودم، اذون شد گفتم برم مسجد نمازی که قراره آخرش بخونم همین اولش بخونم که هم خدا خوشش بیاد هم خاطر خودم آسوده بشه.

میگه وارد مسجد شدم دیدم شکر خدا جماعت هم برقراره.

سوره انتخابی پیشنماز برا رکعت دوم سوره کوثر بود.

دیدم ته سوره میگه: کذلک الله ربی!!

گفتم شاید سهو کرده، اما وقتی دیدم نماز دوم رو هم اینجوری خوند بعد نماز سراغش رفتم و گفتم:

خدات چه شکلیه؟ 

مات و مبهوت نیگا می کرد!

گفتم: کذلک الله ربی یعنی خدای من اینجوریه ! سوره کوثر چه ربطی به خدا داره؟!

برا اینکه خودشو راحت کنه گفت: شیخا اینجوری می خونن!!

میگه: گفتم پیرمرد! اونا که اینجور می خونن سوره توحید (قل هوالله احد) رو میخونن نه کوثر رو.

سوره توحید اوصاف خدا رو بیان می کنه و بعد میگه: خدای من همچین خدایی ست!


 (توجه : کذلک و ذلک به ظاهر بی الف نوشته میشه اما هنگام قرائت باید الف خوانده شود: کَذَالِکَ ، و ذَالِکَ )


+ مسائلی از رساله امام :

مسأله 1017 - مستحب است در رکعت اول پیش از خواندن حمد بگوید اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ... (من: و بعد از پایان حمد در هر رکعتی الحمدلله رب العالمین، به این صورت که) اگر نماز را به جماعت مى خواند، بعد از تمام شدن حمد امام ، و اگر فرادى مى خواند بعد از آن که حمد خودش تمام شد بگوید الحمد لله رب العالمین. ( من : به جای آمینی که اهل سنت می گویند)

بعد از خواندن سوره قل هو الله احد یک یا دو یا سه مرتبه کذلک الله ربى ، یا سه مرتبه کذلک الله ربنا بگوید.

...

مسأله 1018 - مستحب است در تمام نمازها (من: بعد از حمد) در رکعت اول سوره انا انزلناه ، و در رکعت دوم سوره قل هو الله احد را بخواند.

مسأله 1021 - سوره اى را که در رکعت اول خوانده مکروه است در رکعت دوم بخواند ولى اگر سوره قل هو الله احد را در هر دو رکعت بخواند مکروه نیست. (من: و اگر در رکعت اول سوره توحید بخواند استحباب گفتن کذلک ... به حال خود باقی ست و اگر در هردو رکعت بخواند، کذلک ... را هم در هردو رکعت تکرار کند.)

  • محمد تدین (شورگشتی)

قنوت

کذلک الله

نظرات  (۱۰)

  • دچــ ــــار
  • خیلی ممنون آ شیخ

    دنبال مسئله اش بودم . خوب توضیح دادین
    پاسخ:
    سپاس
    خوب مفید مختصر 
    ممنون :)
    پاسخ:
    خواهش
  • یا فاطمة الزهراء
  • چه جالب جزو کسایی بودم که نمیدونستم و فکر میکردم مربوط به قنوته :/
    پاسخ:
    شکرخدا روشن شدین...
    من می دونستم مربوط به قنوت نیست...... :)
    پاسخ:
    خوب واسه اونایی گفتیم که نمیدونستند... خخخخ
  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • ممنونم از شما
    پاسخ:
    بنده هم متشکرم
  • سیّد محمّد جعاوله
  • متشکرم
    پاسخ:
    ممنونم
    (((:اولشوخوندم دیدم حسش نیس 
    پاسخ:
    خخخخخخ
    شما که به عناوین عنایت ویژه دارین!!
    از عنوانش معلوم بود پست جدی یه!! خخخخخ
  • ... یک بسیجی ...
  • سلام

    مفید مختصر و عالی...

    روزی ماهم اینجا بود...

    یاحق
    پاسخ:
    سلام
    خدا را سپاس.

    دعا بفرمائین
    شیخنا،نظر شما در مورد مراد و معنای "الصمد" چیه؟
    پاسخ:
    صمد را به بی نیاز معنا می کنند ولی ظاهرا فراتر از آنه.
    درسته خدا بی نیاز هم هست اما صمد یعنی کسی که مورد رجوع نیازمندانه ، کسی که رفع نیاز نیازمندان می کنه.
    اتفاقا نگاه کردم دیدم روایاتی هم مؤید همین تفسیر است.
    عجب
    دقت نکرده بودم
    پاسخ:
    بله دیگه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی