ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

>>> یک راه مجرّب برای بدبخت شدن!!! :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

>>> یک راه مجرّب برای بدبخت شدن!!!

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۱۴ ب.ظ

تا از اخلاق بد کسی حرفی به میون میاد، میزنه پشت دستش و از ته دل میگه:

خدایا! توبه...

خدا! به سرمون نیاری !!!

برام سؤال شد

پیرزن گفت:

جوون بودم... شوهرم سیگاری بود... ازش خواستم سیگارشو کنار بذاره

اونم هربار می گفت: باشه، اما باز می کشید که می کشید!

می گفت: می خوام اما نمی تونم!

میگه: اعصابم خورد شد و هرچه به دهنم اومد بارش کردم:

آخه این (باعرض پوزش) تاپاله هایی رو که گرفتند لای کاغذ پیچوندند چیه که نتونی ترکش کنی؟!!!

میگه: حامله بودم - متعاقب این رفتار - کششی عجیب به سمت سیگار پیدا کردم، همین که نبود ، خاکسترهاش رو هم کف دست می ریختم و کَپّه می کردم و می خوردم!!!

بعد مدتی یهو به خودم اومدم شروع کردم به گریه کردن والتماس کردن به درگاه الهی

خدایا! غلط کردم ، خودت این ادا رو از سرم بیرون بیار ، قول میدم دیگه احدی رو مسخره نکنم!

میگه دوباره چنان شد که از بوی سیگار هم حالم به هم میخوره، ولی از تمسخر و توهین افراد به شدت هراسناکم!


دیدم این حرف مبنای روایی هم داره:

عن أبی عبدالله علیه السلام أنه قال:

لا تبدی الشماتة لاخیک فیرحمه الله ویصیرها بک

امام صادق(ع) فرمود:

برادر دینی ات را (به خاطر عیبی) به سرزنش مگیر که خدا بر او ترحم کرده و آن عیب را از او به تو برگرداند!

وقال علیه السلام:

من شمت بمصیبة نزلت بأخیه لم یخرج من الدنیا حتى یفتتن به - بحارالانوار ج 72 ص 216 -

و فرمود:

هرکه برادرش را بر مصیبتی که بر او فرود آمده سرزنش نماید، از دنیا خارج نخواهد شد مگر خود بدان گرفتار گردد!!!


+ نهی از منکر هم که می کنید مواظب باشید خدای ناکرده با توهین و از روی غرور نبوده باشه.

نظرات  (۳)

دقیقا
واقعا به سر آدم میاد

ممنون از مطلبتون
پاسخ:
خواهش
  • سیّد محمّد جعاوله
  • از نکته های اخلاقی که نشر می کنید
    متشکرم
    پستای که میذارید عالین.
    پاسخ:
    خدا را سپاس
    من خود حدیث رو قبول دارم امامثال هایی بزنید که شان حدیث رو پایین نیاره! کاملا مسئله علمیه که کسانی که با آدم سیگاری زیر یک سقف زندگی میکنن اونا هم معتاد میشن ! خانوم هم حامله بوده و مقاومت کم!
    مزغ پخته خنده ش میگیره
    پاسخ:
    من اتفاقی رو که افتاده دارم نقل می کنم...

    چطور تا اون وقت معتاد!! نشده بوده؟!
    چطور بعدش نفرت پیدا می کنه؟(درحالی که هنوز حامله هم بوده)
    بله هر چیزی را البته به نوعی میشه توجیه علمی هم کرد!! اما برداشت خود طرف برا سندیت این موضوع کافی نیست؟! ...
    او خودش به شدت واهمه داشت از تمسخر افراد و اون رفتار را کاملا برخاسته و متعاقب توهین و تمسخری که کرده بود می دانست!! حالا شما بهش بگین نه.

    حالا مثلش هم مهم نیست اصل قضیه رو که هردو قبول داریم شکر خدا
    پس تمسخر ، توهین ، سرزنش ، ممنوع

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی