ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

تلگرام :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

۶ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «تلگرام» ثبت شده است

[۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۰۸] ...

سلام بعضی ها گروه تشکیل دادن و از 5 صبح تا یازده شب ذکر میگن ایا تنها ذکر گفتن مشکل گشاست؟!!

محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۰]

سلام. ذکر که گفته میشه یه بخشش ذکر زبانیست و در واقع بخش کم اهمیت اون! وقتی این اثرگذاری بیشتر و عمیق تر خواهد شد که مقدمه بشه برا ذکر قلبی و عملی!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۰]

یعنی در هرحال سعی کنیم خدارو تو ذهن داشته باشیم...


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۱]

در هر کاری خدا رو در نظر بیاریم، در هنگام عبادت، در برخورد با گناه، در تعامل با مردم و... و... و ...


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۳]

اما به مناسبت در مورد چهارقل اشاره کردم اینکه میفرماید: «قل» یعنی بگو.... معلوم میکنه ذکر زبانی و تلقین، بسیار میتونه بر انسان تأثیر بگذاره حالا مثبت یا منفی. و ذکرهای زبانی دینی از این جهت اهمیت پیدا میکنند. 


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۴]

الله اکبر ‏(خدا بزرگتر از هر چیزی ست) لااله الا الله (معبودی نیست جز الله) الحمدلله (شکر مخصوص خداست) و... و چقدر گفتن این کلمات از روی توجه به انسان آرامش و استقامت و انکسار خواهد داد!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۵]

بعلاوه انسان اینچنینه که اگه ذهن و زبانشو رها کنه به هرجایی پرواز خواهند کرد!!!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۶]

پس این ذکرهای زبانی حکم افساری رو میتونه داشته باشه که انسان رو از پرت شدن در بطالت و غفلت و لهو و... حفظ و حراست میکنه.


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۶]

سربلند باشید...


[۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۸] ...

ممنون

ولی در کنار ذکر کردن باید تلاش دنیای مادی را داشته باشیم

مثلا ذکر  بدست اوردن مال وثروت

ایا بدون تلاش وفقط با ذکر، مال وثروت وغیره بدست میاد؟!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۱]

قطعا اینچنینه... این بحث دیگری ست که آیا دعا جایگزین کار میشه؟! باید بگیم نه....


[۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۱] ...

🙏


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۱]

توجه به این آیه که معمولا برا رفع گرفتاریها میخونن بسیار کارسازه: امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء...


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۳]

 بحث از اجابت دعای مضطر هست... آیا اگه خدا خود راه طبیعی رسیدن به چیزی رو قرار داده باشه، میشه گفت مضطر؟!!! میشه سرجا نشست و به دعا اکتفا نمود؟!!!!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۴]

خدا خواهد گفت من دعای تو رو اجابت کرده ام و راه رسیدن بهش رو قرار داده ام... فلان چیز...


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۴]

حضرت موسی(ع) مریض شد. گفتند علاج مریضیت در گیاه کذائی ست! گفت: صبر می کنم خود خدا شفا بده...


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۶]

خطاب اومد تا آخر دنیا هم که صبر کنی دعایت را اجابت نخواهم کرد!!! آیا فکر کردی کسی غیر من شفا رو در اون گیاه قرار داده؟؟؟! اون هم کار کسی جز خودم نیست!!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۷]

بله خوب اونجا که اضطرار هست: به ظاهر راهها بسته شده و اسباب و واسطه هایی که میشناسیم، کاری ازشون برنمیاد، باید بدونیم درها در واقع بسته نیست و ناامیدی معنایی نداره! اونجا باید مستقیم سراغ خدا و دعا رفت و خدا هم وعده ی اجابت داده ست!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۸]

البته توجه داریم در مواردی هم که خداوند منّان راه های طبیعی و اسباب و علل رسیدن به خواسته هامون رو در دسترس قرار داده، باید مواظب باشیم از خود او غافل نشیم و اونو فوق همه ی اسباب وعلل مشاهده کنیم و همه چیز رو از جانب او بدونیم که معنی توحید افعالی از شقوق توحید الهی که یه مسلمان بایستی معتقد بدان باشه، همینه.


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۹]

و از خواص دعا در چنین جاهایی یکیش میتونه ایجاد همین حس طلایی و قشنگ بوده باشه.


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۹]

سربلند باشید و روسفید.

[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۱۹]

حاج اقا یه سوال: راسته که شما گفتین اقایون باید دوتا زن بگیرن یا شایعس


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۱]

آقایون نه، حاج آقایون چرا خخخخخخخ


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۱]

برای چی حاج اقایون


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۲]

به هزار و یک دلیل!!!!!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۲]

خوب کلاس پرسش و پاسخ یکیش میتونه همین موضوع باشه


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۳]

این به قول شما حاج اقایون از اول که حاج اقا نبودن با کمک همین زناشون شدن حاج اقا اگه این زنها نبودن که حاج اقا نمیشدن


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۳]

خخخخخخخخ


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۴]

حاج اقا نه یعنی پوادارا!!! خخخخ ما که وضع اقتصادی چندانی هم نداریم... البت شکایتی هم نداریم


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۴]

بهتون توصیه میکنم همچین موضوعی رو پیش نکشین تو جلسه


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۴]

چرا؟!!!!


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۵]

برای اینکه زنهای اینجا خیلی رو مرداشون تعصب دارن


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۶]

خوب تعصب دارند یعنی چی؟! رو اینکه اسم زن دیگه ای رو بیارن؟! یا اینکه چون دوستشون دارن؟!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۶]

امان از خودخواهی...


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۶]

هر دو


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۷]

خوب تعصب اولی که بی جاست... با عرض پوزش


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۷]

غیرت رو از زنها نخواستند در قبال شوهرانشان!!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۷]

ببینین این نشانه تبلیغات منفی جامعه ست


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۸]

میخواین ببینین چی درسته به طبیعت نگاه کنین که دست نخورده ست!!!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۸]

تو طبیعت چی میبینین؟!


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۸]

خود خواهی نیست مردای اینجا با کمک زنشون پولدار میشن با زحمت کشیدن هر دوشون پا به پای هم برای همین نمیخوان که حاصل زحمتشونو زن دیگه ای بیاد استفاده کنه


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۲۹]

خانما به جهت اینکه زمان عادت دارند بارداری و حمل و شیردهی دارند همیشه جوابگوی مرد نیستند... از طرفی دوران جنسی اونها کوتاه تره نسبت به مرد...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۰]

اگه مردی احساس نیاز کرد چه بکنه؟! به حرام رضایت میدین؟!


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۰]

نه ولی این دلیل خوبی برای زن دوم گرفتن نیست


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۱]

بحث مسائل مالی نیست که .... زن دوم رو که فرد میگیره میتونه با زن اول نسبت به آنچه تا اون روز جمع کردند به توافق برسند... من بشخصه گفتم تا ازدواج دوم هرچه بوده و نبوده مال زندگی اولمه... و دومی هم پذیرفته


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۲]

بعضی متاسفانه وضع مالی خوبی ندارن  ولی به قول شما به همین دلیل وبهانه میرن زن دوم میگیرن


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۲]

چطور دلیل خوبی نیست... همین دلیل مجوز برا زن گرفتن مگه نیست در ازدواج اول! حالا اگه تأمین نشد همون فلسفه اینجا هم وجود داره


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۲]

از طرفی فقط بحث مرد نیست.. از دید زن دوم هم به قضیه نگاه کنین...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۳]

چه کسانی تن به همسری دوم میدن؟! کسانی که امیدی به ازدواج با پسران رو دیگه ندارند به جهت زیادی سن یا عدم زیبایی یا عدم مال و .... اینها حق زندگی دارند یا نه؟!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۴]

در جریان بعضی از زندگی این دخترا بودم.. اشکهاشون رو وقتی یه پیرمردی که سه برابر سن خودشو می اومد خواستگاریشون... واینا باید پرستاری فرد رو میکردند تا همسری اونو...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۴]

اینا چه کنند؟!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۴]

مردان همیشه در معرض تلفات بیشتری هستند نسبت به زنان.. چه بخاطر جنگ چه کار و شغل و حضور در بیرون خانه و درگیری ها و ...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۵]

زنان جوانی که از اینها بیوه میشن چه بکنند؟!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۵]

آمار زنان دم بخت ما و مطلقه جوان ما نسبت به پسران مجردمون میزان نیست... مخصوصا که جوانانی هم با این شرایط بی بند و باری تن به ازدواج و سختیهای اون نمیدن....


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۷]

چی کنیم با این زنان؟! به نظرتون از حق زندگی ساقطشون کنیم؟! بگیم آرزوی شوهر رو به گور ببرن؟! یا بگیم ولش کن بریزین تو خیابون و مشغول بی بند وباری یا تو کنج خانه به خودارضائی مشغول بشین...


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۷]

شما راست میگین ولی من میشناسم مردایی رو که هم خونه زندگی درستی ندارن هم پول ندارن هم معتاد هستن ولی با همه اینها باز میرن زن دوم میگیرن خب ای خیلی بی انصافی در حق زن اول


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۷]

انسان باید همه جوانب کار رو در نظر بگیره...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۸]

نه زن دوم گرفتن کار هر کسی نیست... شرط سنگین عدالت گذاشته شده و کمند کسانی که بتونند به اون عمل کنند


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۸]

از شرایط اقتصادی و بدنی باید برخوردار باشه و در عین حال نسبت به اظهار محبت به هردو و هزینه در قبال هردو عدالت بکنه...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۳۹]

من هرگز برا این مردای معمولی ازدواج مجدد رو به صلا ح نمیدونم


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۰]

گفتم حاج اقاها چون بهتر از پس این عدالته برمیان... بعلاوه که بین زن و دختر مردمند و این به حفظ اونها از خدای ناکرده انحراف کمک میکنه!!


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۰]

متاسفانه بعضی از اقایون که زن دوم دارن بهانشون اینه که زن اولشون مریضه دیگه نمیشه باهاش زندگی کنن ولی نمیگن که این زن تو زندگی اینا مریض شده انقدر زحمت کشیده که دیگه نمیتونه پاسخ گوی مردشون باشن از اول که مریض نبودن


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۱]

اما به صورت کلی ازدواج موقت رو فکر میکنم باید پررنگ کنیم که از عوارض کمتری برخورداره و جوابگوی نیازها هم میتونه باشه...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۱]

اما کو فرهنگی که این نوع ازدواج رو هم قبول کنه؟!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۱]

کج مییرم کج...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۲]

اگه دختر و پسری به حرام همو ببینند و .. ککمون نمی گزه اما خدا نکنه بشنویم صیغه کرده ند!!!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۲]

دینی نیست رفتارمون اصلا....


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۲]

اینجا زنا هیجوقت این چنین فرهنگی رو قبول نمیکنن


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۳]

اون مردا رو من هم قبول ندارم... عرض کردم ازدواج دوم وقتیه که فرد اول به حقوقش برسه... حرمتش حفظ بشه و ... اما ایا میتونیم بگیم چون زن تو زندگی مرد مریض شد باید دندون رو جگر بذاره؟! مسائل رو قاطی نکنین! هواشو باید داشت مسلما قدرشو باید دانست قطعا! اما نه اینکه پس مردش حق تجدید فراش نداشته باشه! آیا اگه بمیره چی؟! حق ازدواج بهش میدین؟! چرا؟! به جهت نیاز واین نیاز هم در این صورت موجوده!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۳]

عجیب اینه سنی ها 4 زن میگیرند و بینشان هیچ اختلافی نیست و کاملا جاافتاده ست اما ما شیعه ها اینجور!!! وعجیب تر اینکه میاند دختر سن بالاهای خود ما رو هم میبرند و اینجا از غیرت ما که مدعی غیرتیم خبری نیست که نیست!!!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۴]

ونگاه میکنیم میبین که عجب داره جمعیت اهل سنت ایران خودشو میرسونه به جمعیت شیعه ها...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۴]

ایا به اینم فکر کردین؟!!!!


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۴]

حاج اقا ها که خیلی پولدارن و میتونن خرج یه زندگی دیگرو بدن خب اشکال نداره ولی مردای عادی حق ندارن همچین کاری رو بکنن


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۴]

خودخواهی تا کجا؟! حتی اگه به مذهبت لطمه بخوره؟!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۵]

من مردای عادی رو نگفتم... واشاره کردم همه چی هم پول نیست... بعلاوه تو اینها ازدواج موقت که کمتر عارضه داره چرا اونو قبول نمی کنیم؟!!!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۵]

اصلا مگه میشه دین رو قبول کرد اما احکامشو خوب و بد کرد؟!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۵]

مگه سیب زمینیه؟!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۶]

گفت چرا مردا ازدواج دوم؟!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۶]

گفتم چرا زنها مهر؟! مگه ازدواج برا هردو نیست؟! چرا پس مرد باید مهر بده به زن؟!  زن مهر بده به شوهر!!!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۶]

گفتم قرار به اینه؟! چرا مردا نفقه زن رو بدن؟! خود زنها خرج خودشونو دربیارن؟!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۷]

ببیین اینا رو که خانما خوب زود میپذیرن اما جایی که به ظاهر به ضررشونو ( و البته گفتم در واقع نیست چرا که زنان دوم هم از جنس زنانند) اینجور داد و فریاد راه میندازن؟!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۸]

احکام در کنار هم باید دیده بشن وگرنه کار ناقصه...


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۹]

خود خواهی نیست حاج اقا شرایط زندگی خیلی سخت شده


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۹]

الان خودتون تونستین عدالتو بین همسرانتون برقرار کنین؟


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۴۹]

اینجا اگه اقایون صد تا زن هم که بگیرن نمیتونن عدالتو بینشون برقرار کنن برای همینم همیشه با هم اختلاف خواهند داشت


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۰]

ببینین اصل وجود سختی تو زندگیها قابل کتمان نیست ازدواج دوم که میشه همه سختیها رو میخوان بچسبونن به اون در حالی که چنین نیست...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۰]

بله من سعیمو کردم... و بشخصه جوری برنامه چیدم که مدیون خانمام نشم...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۱]

من با دومی به شرطی وارد ازدواج دوم شدم که از حق عدالت در همخوابی و مسائل اقتصادی بگذره...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۲]

و با پرداختن به اولی بیش از دومی به نوعی حق اعتراض منطقی هم از او گرفته میشه.. مگه بحث بی انصافی باشه که اون  رو دیگه علاجی نیست!!


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۳]

شما درست میگین حق با شماست ولی زنهای اینجا در مقابل این جور مسله ها واکنش تندی نشون میدن برای همین بهتره تو جلسه مطرح نکنین


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۴]

افرادی که با دو زن مشکل دارند معمولا با یکی هم مشکل دارند...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۴]

اصراری نیست اما چون سؤال زیاد میکنن میخوام روشن بشن...


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۵]

مگه اقایون همچین سوالی از شما پرسیدن؟


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۵]

خانمه برا اماح حسن گریه می کرد مخالف ازدواج دوم هم بود گفتم میدونی امام حسن رو همسرش شهید کرد؟! گریه ش بیشتر شد گفتم میدونی امام حسن چند تا زن داشت؟! یهو گریه ش خشکید... !!! جالبه گفت: راستش شاید حق داشته !!!!خخخخخ


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۶]

اها خانوما ازتون پرسیدن؟


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۷]

خانما زیاد سؤال میکنن و به نوعی اعتراض! آقایون نه چیز خاصی مطرح نکردن بماند هرچند در رفتار بعضیهاشون تغییراتی ایجاد شده!!


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۷]

مگه امام حسن چند تا زن داشتن؟


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۷]

نمیدونم من چه تغییری کردم که مجوز تغییر رفتار اونها بوده باشه؟!!!!


[۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۸]

خب اینو باید از خانوماتون پرسید


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۸]

بهشون گفتم مواظب باشین فردای قیامتی که بهش معتقدین اگه آیه سوم سوره نساء به شکل انسانی ظاهر شد و راه  رو بر شما بست و گفت چرا در دنیا متعرض من شدین... بتونین ایشالا جواب بدین...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۰۹:۵۹]

تعدا زنان امام حسن رو هم نمیگم!!!خخخخخ حداقلش اینه که چند زنه بود دیگه...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۰]

البته شما و هیچ کس دیگه نباد به خودش چنین حقی بده که بذار ببینیم حاج اقا در قبال اینها چطور برخورد میکنه!!! یکی از اسبابی که ازدواجهای مجدد رو سخت میکنه همین طرز برخورداست...


[۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۰]

ببخشید که میپرسم شما به خانم اولتون چیگفتین که راضی شدن شما دوباره ازدواج کنین؟


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۰]

همین فشاری ست که به نوعی از طرف جامعه به این زنان وارد میشه...


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۱]

آیا شما که تنها زن یه مرد هستین ؟! کسی حق داره از زندگی شما سؤال بکنه؟! و ایا هیچ مشکلی با هم ندارین؟! امان از کنجکاوی و تجسس های بیجا...


[۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۲]

ببخشید حاج اقا منظوری نداشتم معذرت میخام که پرسیدم


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۳]

نمیشه همه چی رو مطرح کرد... ولی من از ایشون ابتداءً و به صورت جدی خواستم ازدواج موقتی داشته باشم وایشون هم پذیرفتند.. اما عرض کردم به جهت دوری فرهنگ جامعه از فرهنگ اسلامی کسی پذیرای این ازدواج نشد و در نهایت به این صورت عمل کردیم...


[۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۳]

ببخشید😔😔😔😔😔😔


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۴]

و باز هم با توجه به این تجربه کسانی رو که بخوان اقدام کنند... به ازدواج موقت بلند مدت ترغیب می کنم تا ازدواج مجدد!!


[۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۴]

واقعا ازتون پوزش میطلبم تورو خدا از دست من ناراحت نشین


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۵]

خواهش... شما بزرگوارین و معلوم شد به دنبال یافتن جواب مسأله هستین...


[۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۶]

قصد فوضولی تو زندگی شما رو نداشتم  ببخشید


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۶]

اصلا ناراحتی نیست... خوشحال شدم از نقدتون ... دوباره و این بار بدون تعصب مطالب رو مرور کنین که مبادا نسبت به یک حکم الهی کینه ای در وجودمون باقی بمونه... هرچند جامعه چنان بد عمل کردند که چنین حسی ایجاد شده و ازدواج دوم رنگ و بوی نفرت به خودش گرفته!


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۶]

مؤید باشید  وسرفراز


[۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۷]

سپاسگزارم امیدوارم منو بخشیده باشین وحلالم کنین


محمد شورگشتی, [۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۰۹]

عرض کردم ناراحتی نیست که حلال کردنی باشه! آسوده باشید. التماس دعا و خدانگهدار


[۰۳.۰۲.۱۷ ۱۰:۱۰]

التماس دعا ممنون روزتون بخیر

از گپ و گفت های تلگرامی 4

پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲ ب.ظ

[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۲۸]

سلام


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۲۹]

خراب کردم....

خراب😔


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۲۹]

سلام


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۲۹]

چی شده؟


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۲۹]

رمضانم پرید :((


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۰]

اینقد صبح گریه کردم


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۰]

خوب نمیگی چی شده؟


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۰]

جوونی کردی لابد؟!


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۱]

هر چی تو ماه رمضون گوش و جشم و دست و ما و شکمو کنترل کردم...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۱]

دیروز همش رفت!

محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۲]

خوب خیلی سریع اتفاق افتاد بله این جای افسوس بیشتری داره...


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۲]

ولی در جمع راه رو که نبستند...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۲]

😭


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۲]

خدای شوال همون خدای رمضانه...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۲]

اینقد من در برابر شیطون ضعیفم؟!


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۲]

بر منکرش لعنت


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۳]

گاهی متأسفانه بله خیلی ضعیفیم


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۳]

😢


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۴]

هنوز فاصله زیادی از رمضان نداریم دلا هنو خیلی تیره نشده، میشه سریع شستش...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۴]

بله...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۴]

😔


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۵]

و داری این کارو میکنی...


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۶]

شاید چوب عجب و غرورتو خوردی!!! گاهی انسان موفق به عملی میشه و بعد دچار عجب میشه مخصوصا میبینه کسانی کنارش بودند اون توفیقو نداشته ند


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۶]

این اتفاق رو هم به چشم یه درس بهش نیگاه کن...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۶]

خیلی غرور داشتم 😔


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۶]

هیچ کس روزه نگرفت ...


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۶]

همینه


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۷]

من هم روزه گرفتم 

هم درس خوندم 

هم احیا رفتم


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۷]

همه چی حساب کتاب داره... این برا اینکه شاختو بشکنند و متوجهت کنند درس خوبی بوده


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۸]

ان شاءالله به خاطر اون روزهای خوبت ، از این روز بدت زودتر بگذرند...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۸]

ممنون ...😔


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۸]

إِنَّمَا التَّوْبَةُ عَلَى اللَّهِ لِلَّذِینَ یَعْمَلُونَ السُّوءَ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ یَتُوبُونَ مِنْ قَرِیبٍ فَأُولَئِکَ یَتُوبُ اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًا

توبه مال اوناییه که وقتی اشتباهی می کنند سریع برمی گردند...


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۸]

التماس دعا


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۹]

😔


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۹]

عذاب وجدان گرفتم


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۹]

این نشونه خوبیه. معلوم میکنه دلت هنو زنده ست...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۹]

همش فکر میکنم هفته دیگه زندگیم نابود میشه (کنکوره )


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۹]

اگه خدا بخواد تو کنکورم شاخمو بشکونه؟


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۳۹]

من بخاطر خدا روزه گرفتم که کمکم کنه


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۰]

ان شاءالله یه توبه محکمو جدی، یه قول و قرار جدید، و بعد تمرکز کن رو کنکورت


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۰]

خیلی گریه کردم صبح ...😢


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۱]

شاید ارزش این گریه هات بیش از گریه های شب قدرت باشه .. چه میدونی؟!


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۱]

واقعا نمیدونم


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۱]

فقط این دفعه محکم باش، توفیقتو از خود خدا بدون ، واسه اونایی که از توفیق کمتری برخوردارند دلسوزانه دعا کن ...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۲]

باور کنین دعا کردم


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۲]

شبای قدر بیشتر برای بقیه دعا کردم


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۲]

این برای خدا بد میشه که 

من روزه گرفتم و کمتر درس خوندم 

حالا یه عده بعد کنکور بگن ما نگرفتیم و رتبمون بهتر شد !!


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۳]

اینجا مشتری دل شکسته ند، گفتین غرور گرفتتتون..


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۳]

اینا رو گره به هم نزن...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۳]

اره خب غرور داشتم

ولی دعا هم کردم


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۳]

عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم

خیلی پیش میاد چیزی رو دوست داری ولی واسه ت خوب هم ممکنه نباشه


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۳]

فکرم همش رو اینه!

خیلی سطح پایین فکر میکنم!


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۴]

اصلا گاهی نرفتن به دانشگاه ممکنه واقعا مصلحتت باشه...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۴]

من میدونم حاجی 

ولی جواب دل شکسته بابامو چی بدم؟

جواب اشکای مامانم ؟!


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۴]

همه چی رو خلاصه کردند و می کنیم به یه دانشگاه رفتن...


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۴]

از بیخ فکر غلطیه


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۴]

الان اینجا رقابت بین رتبه های زیر 500 :-/


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۵]

توکل بر خدا به خودش واگذارکن. بعد از تلاش و زحمت میگی : خدایا! هرچه صلاح دنیا و اخرتمه همون بشه


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۵]

مخصوصا از پدر و مادرت هم بخواه اینجوری برات دعا کنند...


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۵]

خواسته هام همش مشروعه والا


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۵]

که اگه نشد دلشون گرم باشه که شاید مصلحتش نبوده


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۶]

من با دانشگاه رفتن خیلی زودتر میتونم ازدواج کنم


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۷]

به ظاهر بله مشروعه اما چه مسیری رو جلو پات میذاره دانشگاه؟ اونو نمیدونی..


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۷]

مسیرشم صحیحه ان شاءالله


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۷]

کم نبودند محجبه و متدین وارد دانشگاه شدند و فضای خاص دانشگاه همه چیشونو ازشون گرفت


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۸]

نمیخوام بگم دانشجوها بدن ها!! اما به همه نمیسازه انچنان که حتی بعضی با اومدن به حوزه چنین حالی پیدا می کنن


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۸]

منم پارسال حرف شمارو زدم 

کار رو ترجیح دادم و جلو خانوادم واستادم


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۸]

ولی نشد !

حالا امسال اگر دانشگاهم نشه !

دیگه هیچی برام نمیمونه


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۸]

ان شاءالله هرچه مصلحته


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۹]

مهم خدمته به خودت و خانواده ت و کشورت. اگه درگرو دانشگاه رفتن ان شاءالله اون بشه ، و اگر به اینه که پی کسب و کاری برین ان شاءالله این بشه.


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۹]

بده دیگه حاجی


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۴۹]

یعنی چی خب....

اصن ما حکمت خدا رو نمیفهمیم

تلاشامونم جواب ندلشته باشه 

دیگه ادم به چ امیدی زندگی کنه؟!


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۵۱]

حکمت خدا همینه که شما اشکی ریختین دعایی کردین سعادت و خوشبختی خواستین و خوب نمیدونی از شرایط آینده خودت. کارتو به خدا که عالم به حال و آینده تویه واگذار می کنی. یعنی شما به هر قیمتی دانشگاه میخواین؟!


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۵۱]

کار پارسال خواستم ...نشد !

دانشگاه هم که اگر امسال نشه...خدای نکرده


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۵۱]

ممنون


[۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۵۱]

مزاحم نمیشم 😔


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۵۱]

کارتو بکن و بعد از اون واقعا به خود خدا واگذار کن که هر چه صلاح من و مملکتمه


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۵۲]

گاهی حتی بگو خدا! مهم من تنها که نیستم هرکسی که میتونه منشأ آثار بهتری بشه اون دانشگاه بیاد ولو رقیب من باشه!!

یه کم دیدمونو وسیعتر کنیم، زندگی خیلی شیرین تر میشه و شکست هامون هم قابل پذیرشتر.


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۷.۱۶ ۰۹:۵۲]

موفق باشید و سربلند.


+  فَإِذَا رَکِبُوا فِی الْفُلْکِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذَا هُمْ یُشْرِکُونَ

وقت کنکور و ... بعضیا خدا خداشون بلنده، خدا هم کار راه اندازه اما بعدش متأسفانه قول و قرارهارو فراموش می کنند ...

بله خواسته ها رو هم باید از خود خدا خواست اما تنها خدا رو برا این خواستن ، در واقع خودخواهی ست تا خداخواهی ...

از گپ و گفت های تلگرامی 3

پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱ ق.ظ

 [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۴:۵۰]

سلام علیکم


 [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۴:۵۰]

هستین ؟ سوال داشتم؟


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۲۹]

سلام. در خدمتیم


[۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۲۹]

عع . تشریف آوردین


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۰]

بفرمائین


[۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۱]

یه سوال درباره صحبت با نامحرم دارم


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۱]

خوب..

[۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۲]

چه موقعی صحبت با نامحرم گناه میشه؟


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۳]

وقتی همون موقع از رو لذت باشه، یا وقتی زمینه فساد بعدی رو فراهم کنه...


[۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۳]

ین چی لذت؟


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۳]

خوشش میاد از حرف زدن با او


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۴]

یعنی اگه مثلا جنس موافق بود اینجور حسی پیدا نمی کرد ...


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۵]

گاهی به آرامش میرسن...


[۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۵]

خب اگه طرف مقابل راهنماییمون کنه چی؟


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۵]

نه به خاطر نوع گفته ها ، بخاطر لحن چنین حسی پیدا بکنه


[۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۵]

آهان


[۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۶]

اگر فقط برای راهنمایی صحبت کنیم بعد طرف مقابل یه خرده یه جوری حرف بزنه چی؟


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۶]

اضافیش مشکل داره دیگه...


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۶]

ملاک رو ببینین ، هرجا ملاک اومد حکمم میاد!


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۷]

پس ممکنه اول یه صحبتی حلال باشه اما ادامه ش مشکل دار...


[۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۷]

آره


[۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۸]

خب. اینجا چیکار کنیم ما؟


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۳۹]

از گناه باید چکار کرد؟!


[۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۴۰]

اگه طرف مقابل این طوری بود چیکار کنیم؟


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۴۱]

کمک بر گناه مثل خود گناه،  گناهه... اگه میدونین داره به گناه می افته یا عرض کردم بعدا جوریه که به گناه می افته اینجا هم مشکل داره. اما تا نمی دونین مشکلی نداره مگر حرف زدن انسان حرف زدن معمولی نباشه ...


محمد شورگشتی, [۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۴۲]

تن صدا ، مضمون صحبتهایی که رد و بدل میشه ، ظرفیت طرف ، همه رو باید در این جهت لحاظ کرد ...


[۰۷.۰۶.۱۶ ۱۷:۴۳]

آهان

______________________________________________


+ بعدا نوشت:

اگه با شخصی چت کنی و بهش علاقمند شی بدون اینکه اون روحشم خبر داشته باشه و اون بهت کمکهایی کرده باشه که باعث شه بهش علاقمند شین اگه به اون ارتباط ادامه بدین گناهش پای کیه؟ همونی که علاقمند شده یا هر دو؟ اگه هر دو لازمه شخص دوم چیزی بدونه؟


سلام

بله از آفات این ارتباطات مجازی مخصوصا وقتی طولانی تر میشه، ایجاد علاقه و وابستگی ست.
اصلا ادامه دادن ارتباط تا این حد صحیح نیست.
خود طرف بهترین کسیه که تشخیص میده که دیگه این گپ و گفت طبیعی نیست و به سمت و سویی دیگه میره و میبایست هرچه سریعتر قطعش کنه و توجیهات قابل قبول نیست...
طرف مقابل از اونجا که مطلع نیست نمیشه در مورد او هم قائل به معصیت شد...

از گپ و گفت های تلگرامی 2

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱ ب.ظ

[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۶]

استاد یه سوال بپرسم؟


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۶]

ببخشیدا من هر وقت میبینم آنلاینید مزاحمتون میشم


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۷]

خواهش. در خدمتیم ...


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۸]

من همیشه برای عجب پیدا نکردن یکسره به خودم میگم که تو گناه کاری(به خودم تلقین میکنم)کارم درسته؟


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۸]

بعدش یه نا امیدی ایجاد میشه برام


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۸]

در واقع هم اینچنینه. حتی اونها که جلوتر از ماها حرکت میکنن عباداتشون رو هم گناه تلقی می کنند


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۹]

ولی خوب بهتر از من میدونین در این مقوله ها حفظ تعادل حرف اول رو میزنه


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۰۹]

از چاله عُجب به چاله ناامیدی افتادن ، اصلا چیز جالبی نیست


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۰]

میگن خواست ابروشو درست کنه چشمشو زد کور کرد ، اینم از اون دسته


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۰]

خب چیکار کنم. ینی چطور حفظ تعادل کنم. میشه یه مثال بزنین


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۱]

القاء گناهکاری و قصور ،در کنارش امیدواری به فضل و رحمت خدا


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۲]

آها


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۲]

یعنی همین که القا کنییم گناه کاریم و بعد توبه باعث بالا رفتن ایمان و حفظ تعادل میشه.درسته؟


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۵]

بله. البته هردوش واقعی باشه. با القاء گناه سنگین بشی و با تجدید توبه سبک...


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۶]

بعضی وقت ها خیلی تو زندگیم و ایمانم بالا پایین دارم . یعنی یه مدت خوبم بعد دوباره میام پایین. فکر کردم به خاطر عجب باشه. نظرتون چیه؟درست فکر کردم؟


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۶]

نه لزوما اینجور نیست


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۷]

اتفاقا تو روایات داریم که جای نگرانی نیست


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۷]

اما نذارین مدتش طولانی بشه


 [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۷]

آها


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۷]

ورزشکارهارو هم دیدی ایام افت دارند


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۸]

و توصیه می کنن اینجور اوقات اکتفا به واجباتتون کنین


[۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۱۹]

من یه مدت که سرم شلوغ باشه. حس میکنم ایمانم کم میشه. یعنی مثلا موقع هایی که امتحان دارم یا کارهای دیگه  سرعت نماز خوندنم زیاد و حضور قلبم کم میشه. یا موارد دیگه. این نشونه ضعف تو ایمانمه؟


محمد شورگشتی, [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۲۲]

خودتون میگین اثر سرشلوغیه. البته درستش اینه که هرچی رو به جاش و به اندازه ش داشته باشیم. برنامه ریزی تونو دقیق تر باید بکنین. یه چیزایی رو ثابت زندگیتون کنین : عبادت ، استراحت ، تغذیه ، وگرنه از اینها که بزنین بر کیفیت کارتونم تأثیر منفی خواهد گذاشت...


 [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۲۲]

درسته


 [۱۶.۰۵.۱۶ ۲۲:۲۳]

ممنونم

از گپ و گفت های تلگرامی

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۷ ب.ظ

..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۲:۳۳]

🌙 امام زمان (عج) :  آنگاه که میان شما و راه کعبه مانع شوند من ظهور می‌کنم. 


📚بحارالانوار ج52ص12


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۲:۳۳]

سلام


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۲:۳۳]

این حرفا واقعا صحت داره؟


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۲:۳۳]

👆👆👆


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۱]

سلام


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۱]

إذا حیل بینکم وبین سبیل الکعبة، واجتمع الشمس والقمر، واستدار بهما الکواکب والنجوم...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۲]

یکی از سه چیز اینه. ظاهرش اینه هرسه که کامل شد


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۳]

خورشید و ماه جمع شوندو کواکب دور اونها گرد آیند...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۳]

که معانی کنایی ست و نمیشه دقیقا تطبیق بر افراد خاصی کرد


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۳]

مراد از خورشید و ماه؟! معلوم نیست.


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۴]

شاید هم جمع شدن ماه و خورشید همین ماه و خورشید باشه...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۴]

پس فعلا پازل ناتمامه...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۴]

پس که اینطور...یعنی میتونه این پستی ک براتون گذاشتمم باشه.درسته؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۵]

یه مژده ای میشه به حسابش اورد اما نشانه تام نیست یه نشانه ناقصیه که باید منتظر تکمیل بقیه نشانه ها بمونیم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۶]

خلاصه تطبیق این امور و معانی بر خارج سخته...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۶]

ان شاا.‌..


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۷]

ما جوونا همین که همچین پیاماییرو میبینیم ب خاطر اعمالمون از ظهور کردنشون بیشتر ناراحت میشیم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۸]

؟؟؟؟؟!!!!


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۸]

فرمود فرج و گشایش کار شما در فرج امامتونه...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۸]

من بارها و بارها خاب دیدم که اخر و الزمان شده با خودم میگم (وای بر من)


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۹]

با اومدن ایشون همه چی گل و بلبل میشه چرا باید ترسید؟!..


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۹]

برداشت درستی از ظهور ندارین


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۹]

[In reply to محمد شورگشتی]

از اومدنشون خوشحالیم از کردارامون ک جز اون ده هزار نمیشیم ناراحتیم


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۰]

[In reply to محمد شورگشتی]

البته حق با شماست آگاهی کمی داریم


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۱]

[In reply to محمد شورگشتی]

حتی بااین گناهایی ک داریم؟؟؟


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۲]

من که از خودم اصلا راضی نیستم و خییییلی کم پیش میاد از ائمه حاجت بخام و بهشون توسل کنم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۲]

هر انقلابی یه سختی هایی رو هم داره حتی تیر و ترکشهایی  هم داره اما به منزله هرس کردن باغی ست که قراره سبز بشه و میوه بده و زیبایی و طراوت...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۲]

خوب امام زنده ست اگر اعتقادمون به وجود همچین امامی بالا بره خیلی میتونه آراممون کنه


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۳]

خیلی لذت بخشه که بدونی یه جایی این عالم امامت داره نفس می کشه!!


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۳]

[In reply to محمد شورگشتی]

این حرفتونو قبول دارم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۳]

و به اذن الهی میتونی باهاش تماس بگیری و حاجت بخوای و ...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۳]

خیلی زیباست این اعتقاد


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۴]

پس شیعه بی کس و کار نیست... مبادا احساس ترس و غربت و بن بست و ...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۶]

خدا منو ببخشه هر کسی یه گذشته ای داره منم مث بقیه،وقتی گذشتم یادم میاد از خدا و ائمه شرمم میاد که دست ب دامنشون بشم.


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۶]

این حس اتفاقا خیلی ارزش داره


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۷]

آدم بی اشتباه نداریم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۷]

بله باید سعی کنیم کم اشتباه باشیم


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۷]

بخاطر همین اصلا انتظاری هم ندارم ک منو قبول کنن و مهمتر از همه یکی از یاران آقا باشم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۷]

شب و روزای خوبیه واسه قول و قرارای جدید و اصلاح رویه قبل


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۸]

شکستگی رو خیلی می پسندند تو این درگاه...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۸]

و شما دارین...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۸]

میگم حاج آقا مگه همه چی به نماز شب خوندنه؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۸]

نه نیست...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۹]

اصلا به نماز نیست، تا برسه به نماز شب!!


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۹]

پس چجوری بفهمیم که خدا گناه گذشتمونو بخشیده؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۹]

بله نماز دلیل بر صداقت شماست در ادعای ایمانتون


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۹]

دلت که روشن شد نوید رو کردن خداست به شما


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۰]

ب خدا من از گناهی ک از سر نادانی کردم بی نهایت پشیمونم و هر موقع هم ک یادم میاد فقط استغفار میکنم.ب نظرتون این کافیه؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۱]

با گناه خدا توفیقاتتو کم می کنه ، دیدی توفیقت زیاد شده ، خدماتت زیاد شده ، تأثیرگذاریت رو جامعه زیاد شده ،دیدی مردم به چشم دیگه ای بهت نگاه می کنن، همه نشانه پذیرفتن خداست...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۱]

بله توبه برا همین ماهاست دیگه


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۱]

نمیدونم شایدم هس ولی من توجهی نداشتم تاحالا


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۱]

استغفار البته شرایط داره


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۲]

[In reply to محمد شورگشتی]

خدا توفیق توبه بده ان شاا.


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۲]

[In reply to محمد شورگشتی]

چه شرطی؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۲]

پشیمونی از گناه ،تصمیم بر عدم تکرار در اینده، به قدری که لذت کشیدی در اطاعت خدا خودتو زجر بدی و..


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۳]

حقوقی که به گردنت هست ادا کنی...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۳]

چجوری زجر بدم؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۵]

عبادت بیشتر و طولانی تر که نفست رو بخاطر لذتی که چشیده تنبیه کرده باشی، مثلا با روزه گرفتنی که نفست رو اذیت می کنه با کم خوابی با شب زنده داری ...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۵]

[In reply to محمد شورگشتی]

من بیشتر بخشیدم...نمیتونم کسی ک بهم بدی کرده نفرین کنم بیشتر میگذرم


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۶]

دوستام میگن چقد خولی که از حقت میگذری


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۷]

نه ، مثلا حق مالی اگه به گردنت هست، نماز و روزه ای به گردنت هست و ...، آبرویی مثلا از کسی بردی با غیبت و تهمت و تمسخر... آبروش رو سعی کنی بهش برگردونی و...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۸]

درسته


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۸]

بله آسون بگیر تا خدا بهت آسون بگیره... البته اگه مورد سوءاستفاده قرار نمی گیری. وگرنه :    ترحم بر پلنگ تیزدندان      ستمکاری بود بر گوسفندان


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۹]

قطعا همینطوره


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۹]

برامون دعا کنید


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۹]

شما هم.


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۹]

موفق ومؤید باشین