ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

خاطرات تفسیر نمونه... :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

خاطرات تفسیر نمونه...

پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۳۱ ق.ظ

یکی از امتیازات تفسیر نمونه اینه که هم تفسیره هم به نوعی دفتر خاطرات...
به عنوان نمونه:
1.
 این سطور در ساعاتى به رشته تحریر در آمد که هر لحظه احتمال بمباران هوائى از طرف رژیم کافر بعث  عراق  و دفن شدن زیر آوارها مى رفت، و یکى دو روز قبل از این تاریخ در یکى از همین بمباران ها در این شهر مقدس  قم ، حدود یکصد و پنجاه تن از مسلمین مخصوصاً کودکان بى گناه در یک بمباران وحشیانه به شهادت رسیدند، ولى مسلّم است که عمر ظلم و ظالم کوتاه خواهد بود.

 و امروز که این نوشته تصحیح مى شود اوضاع از این قرار است:
صدام طاغى ذلیلانه شکست خویش را از جمهورى اسلامى پذیرفت (سال ۶۸).
 
و از آن شکست سال ها گذشته و امروز عراق تحت اشغال آمریکا قرار گرفته، صدام را اسیر کرده اند و شهرها حتى کربلاء و نجف را در اختیار گرفته، حرم امام حسین(علیه السلام) و حضرت عباس و امیر مؤمنان(علیه السلام)مورد اهانت واقع شده و به بارگاه و درب حرم امام على(علیه السلام) خمپاره اصابت نموده است، تا آینده روزگار چه پیش آورد.
تصحیح: ۸ / ۳ / ۱۳۸۳
-ذیل سوره نازعات-

2.
 اکنون که تصحیح این جلد انجام مى شود، فلسطین در آتش و خون مى سوزد، چند سال است ملت فلسطین با تکیه بر خود، قیام کرده اند، تنها با سنگ بر دشمن حمله مى کنند و دشمن از هوا و زمین مى کُشد و ویران مى کند، مسلمانان فلسطین گاه با حرکتى انتحارى، تعدادى از صهیونیست ها را به دَرَک مى فرستند، اما آنها با هلیکوپتر، موشک و تانک از زمین و هوا آنها را به رگبار مى بندند، خانه هایشان را با بولدوزر ویران مى کنند و مزارعشان را نابود، و این کار و شغل روزانه مسلمانان فلسطین و جوانان آنها است و خداوندبر یارى آنها قادر است.
و متأسفانه همین امروز ترور  شیخ احمد یاسین  رهبر حماس به دست صهیونیست ها انجام یافت و موجى از خشم در جهان اسلام همراه تظاهرات به راه افتاد.(۳ / ۱ / ۱۳۸۲)
-آیه 39 حج-

3.
بارالها! اکنون که بیش از یکسال و نیم از انقلاب اسلامى ما مى گذرد، نشانه هائى از اختلاف کلمه در صفوف رزمندگان با نهایت تأسف آشکار گشته است، نشانه هائى که همه علاقمندان به اسلام و شیفتگان انقلاب و پاسداران خون هاى شهیدان را نگران ساخته!.
خداوندا! به همه ما عقلى مرحمت فرما که بر هوس هاى سرکش پیروز گردیم، و اگر در اشتباهیم چراغ روشنى از توفیق و هدایت فراراه ما قرار ده!
خداوندا! ما این راه را تا به اینجا با پاى خود نپیموده ایم، بلکه در هر مرحله تو رهبر و راهنماى ما بوده اى، لطفت را از ما دریغ مدار! و اگر ناسپاسى این همه نعمت ما را مستوجب کیفرت کرده است، پیش از آن که به دام مجازات بیفتیم ما را بیدار فرما!
  ...
 اشاره به اختلاف مسئولان رده بالاى مملکت یعنى  بنى صدر ، رئیس جمهور وقت و استخوان هاى اصلى انقلاب یعنى شهید  آیة اللّه دکتر بهشتى ،  آیة اللّه خامنه اى  (رهبر معظم انقلاب در حال حاضر)، حجة الاسلام و المسلمین  هاشمى رفسنجانى  (رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فعلاً) و... مى باشد، این اختلاف بسیار خطرناک بود و این اختلاف بر نیروهاى رزمنده نیز سرایت کرده بود، براى روشن شدن این مسأله، مطلبى از مقدمه کتاب  عبور از بحران سال ۶٠  و به دنبال آن دو نامه که به حضرت امام (قدس سره) نوشته شده را نقل مى کنیم. آقاى هاشمى در مقدمه کتاب خود چنین مى نویسد:
...
-یوسف آیه 50-

4.
تصحیح: ۶ / ۳ / ۱۳۸۳.
از عجائب روزگار این که زمان تألیف این تفسیر، دوران جنگ تحمیلى  عراق  بر ضد  ایران  بود و دوران بمباران و تعرضات هوائى به شهرهاى کشورمان و کلمات و دعاهاى این مجلد اشاره به مسائل این جنگ دارد.
و امروز که ایام تصحیح این جلد است، عراق در اشغال شیطان بزرگ  آمریکا  و  انگلیس  است و روز قبل گلوله خمپاره اى به حرم امیرمؤمنان(علیه السلام) اصابت نمود، خیابان هاى  نجف  و  کربلا  زیر چرخ هاى تانک ها و قدم هاى سربازان آنها است. مى کُشند، زندان و شکنجه مى کنند، که روزانه این اخبار را از رسانه ها مى شنویم.
خداوند وسیله نجات این کشور را فراهم نماید. آمین!
- سوره انشراح-

5.
خوشبختانه در دوران ما، مسلمانان ایران به رهبرى رهبران مبرز و والا مقام، با پذیرش و تکیه بر مکتب انسان ساز تشیّع، این کشور را آزاد و سربلند ساخته اند و در طول ۲۶ سال که از انقلاب گذشته، به قله هاى بلندى دست یافته اند، تاریخِ این بیست و شش سال، خواندنى و ستودنى است!    ۲۴ / ۱ / ۱۳۸۴
-مائده 51-

  • محمد تدین (شورگشتی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی