ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

عقل هایی که پاره آجر برداشته ند!! :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

عقل هایی که پاره آجر برداشته ند!!

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶ ب.ظ

میگم: 

کاش عاقلامونم مثل فلانی بودند

مسجد میاد مرتب و مؤدب

به زبون خاص خودش نماز میخونه و دعا و روضه و نوحه و...

با لبخندی که همیشه رو لبشه !!

مهر جمع می کنه ، قندون میاره ، مصافحه و تقبل الله و ...

بماند بعضی بهش رو ترش می کنن!

میگن: 

از بقیه کاراش که خبر نداری!!

زنای غربتی (کولی) جرأت نمی کنن از تو کوچه اینا رد بشن!!!

میگم:

مسجد که خوب معلومه ، اما بگین کارای کوچه رو کی تعلیمش داده ؟! می زنن زیر خنده!!


کم ندیدم این طفلکیارو به کارای عجیب و غریب و مسخره وادار و یا تشویق می کنن و کناری میشینن به پوزخند!

محله قدیمی مون شاهد بودم به یکی از اینا گفتن برو دست بکن تو اون سوراخه بهت کیک و بیسکویت میدیم این طفلکم رفت و انگشت کرد تو سوراخ و زنبور قرمز بود که رو سرش آوار می شد! سر وصدای مخصوص او یک طرف و قهقهه بچه ها یک طرف!

مرّ رسول الله (صلى الله علیه وآله) بمجنون، فقال: ما له ؟ فقیل: إنه مجنون، فقال: بل هو مصاب، إنما المجنون من آثر الدنیا على الآخرة - میزان الحکمة باب الجنون -

رسول اکرم بر مجنونی گذر کردند فرمودند: او را چه می شود؟ گفتند: دیوانه ای ست. فرمود: نه، او مریضی ست! دیوانه کسی ست که دنیا را بر آخرت ترجیح دهد.

من میگم دیوونه اونایی هستند که یه انسان ولو به لحاظ ذهنی عقب مونده رو به سخره و مزاح می گیرند!!

دیوونه اونایی هستند که عقل و فهم مثلا دارند ولی آکبند و دست نخورده تحویل گور میدن!!!


+ (خاطره ای در خصوص غرایز طبیعی این دست افراد هم دارم که به زودی براتون تعریف خواهم کرد)

  • محمد تدین (شورگشتی)

دیوانه

عاقل

نظرات  (۸)

  • دختر مسلمان
  • حالم ازین آدمایی که از مشکلات دیگران لذت میبرن و به تمسخر میگیرن و از هرچیزی یه بهونه واسه خوشی وقیحانه شون استفاده میکنن بهم میخوره!!!
    پاسخ:
    +
  • سیّد محمّد جعاوله
  • اجرکم با آقا حاج آقا
    پاسخ:
    قربان تو و آقا
    ((((((((((: دیوونه اونایی هستند که عقل و فهم مثلا دارند ولی آکبند و دست نخورده تحویل گور میدن!!!موافقم بااین قسمت
    پاسخ:
    ممنون که موافقین.
    بقیه ش هم بیراه نبود البته خخخخ
  • یا فاطمة الزهراء
  • اینایی که اینجوری میکنن و یه نفر که حالا یکم ذهنا مشکل داره رو مسخره میکنن منو شدیدا عصبی میکنن :| یعنی خدا بهشون رحم کنه دستم بهشون نرسه ¬_¬
    پاسخ:
    من که کاملا حساب کار دستم اومد !!! خخخخخ

    شیخنا،آیا اینکه فقه جواهری گفته جلوگیری کردن از ورود دیوونه به مسجد مستحبه،در مورد این بندگان خدا صدق میکنه؟بعد این دیوونه ای که فقه میگه غیبت نداره همینان؟
    بنظرم با توجه به مشاهدات اندکم حکومت نسبت به وظایفش در قبال اینا کار شسته رفته ای نمیکنه،باید برای اداره ی این عزیزا یه کاری بکنه. 
    خبر نبوی هم که اصلا حرف نداره!
    خدا به شما و حاج آقای ری شهری عمر طولانی در جمع و نشر و تبیین سیره ی معصومین(ع) دهاد!(حالا اگه برای حاج آقا ری شهری ریاست ق ق هم رقم بزنه که نور علی نوره!)

    پاسخ:
    شما اشاره به این حکم دارین:
    مسأله 915 رساله امام - راه دادن بچه و دیوانه به مسجد مکروه است و کسى که پیاز و سیر و مانند اینها خورده که بوى دهانش مردم را اذیت مى کند مکروه است به مسجد برود. 
    در این حکم دیوانگان و کودکان در کنار هم قرار گرفته اند. کدام ما کودکش را بخاطر این حکم مسجد نمی برد؟! قصه نماز سریع پیامبر را در مسجد به احترام گریه یک کودک که شنیده ایم. 
    اصلا وجود روضة الصبیان در مسجدالنبی به چه معناست... 
    کودک تا کودک داریم و دیوانه هم تا دیوانه. به نظرم ملاک را مرحوم آیت الله بهجت به خوبی بیان کرده اند:
    ومستحب است از ورود دیوانگان واطفال غیرممیز که مراعات آداب مساجد را نمى نمایند به مساجد، خوددارى شود، ( ضمن مسأله 752 )

    در عین حال که بحث کراهت هست و نه حرمت.
    بله اگر دیوانه ای ست که رفتارش بی حرمتی به مسجد تلقی بشه بحث دیگری ست و می بایست از ورود او به مسجد جلوگیری بشه.

    در مورد غیبت هم دیوانه ای داریم که اگر کسی غیبتشو بکنه و بدش رو بگه ناراحت میشه ... گاهی اطرافیان دیوانه و ولی او از شنیدن غیبت او ناراحت میشن بنابراین جای احتیاط هست...

    از میزان الحکمة خوشم میاد از اونجا که موضوع بندی شده و بر اساس حروف الفبا تنظیم شده مراجعه به اون خیلی راحته. خدا خیرشون بده...

    ممنون از نظرات عالیتون

  • دچــ ــــار
  • دیوانه کسی ست که دنیا را بر آخرت ترجیح دهد.
    پاسخ:
    ...
    آره واقعا
    چقدر از این ادم ها بدم میاد
    ولی
    نمیدونم در این مواقع چه رفتاری باید باهاشون داشته باشم
    پاسخ:
    لبخندی باید زد به پهنای صورت!!!

    پس این عزیز مصداقش هستن.
    روضة الصبیان جز مسجد محسوب میشد؟باغچه مگه نبود؟
    از ظاهر پاسخ ها اینطور بنظرم میاد که دیوونه اگه مراعات بکنه هم مستحبه جلوگیری از ورودش،اونی که مراعات نمیکنه بنظر اصلا واجبه جلوشو بگیرن.
    شیخنا جسارتا یه توضیحی هم در مورد ذرع بدین من بالاخره نفهمیدم این ذرع هاشمی و قدیمی چند سانتی متره!یکین اینا یا نیستن؟
    پاسخ:
    راستش توفیق زیارت مدینه رو هنوز پیدا نکرده ام، برداشتم این بود که روضةالصبیان در قسمتی از خود مسجدالنبی بوده است ( همین کاری که الان در بعض مساجدمان در حال انجام است و کار خوب و نوی هم هست که گوشه ای را (مثلا طبقه فوقانی) اختصاص به کودکان میدن با فضایی کاملا بچگانه و جذاب که هم اونها رو به مسجد مشتاق کرده باشند و هم از مزاحمت برای نمازگزان جلوگیری شده باشه.  قطعا البته اگر از فضای غیر مسجد برای این کار بهره گیرند از جهات مختلف بهتر خواهد بود.)

    درسته کلام اکثر مراجع در مکروه بودن ورود دیوانگان به مسجد ، مطلق است یعنی ولو بر فرض رعایت. اما عرض کردیم نهایتش بحث کراهت است و نه حرمت.

    بر فرض ممانعت آیا با برخوردهای قهری؟! این خودش جای بحث داره... ( وخصوصا نسبت به کودکان که در کنار دیوانگان اسمشون آورده میشه)

    مفهوم فتوای ایت الله بهجت رو بنده چیز غیر ان چیزی که شما دریافتید، دریافتم :مستحب است از ورود دیوانگان واطفال غیرممیز که مراعات آداب مساجد را نمى نمایند به مساجد، خوددارى شود، 
     مفهومش این است که که اگر مراعات می کنند، استحباب ممانعت برداشته میشه.
    قطعا دقت داریم رعایت آداب یک چیز است و بی حرمتی چیز دیگر.
     
    اگر به بی حرمتی برسه حرفی در وجوب ممانعتش نیست...

    در مورد ذرع هاشمی همون اطلاعاتی رو میتونم بهتون بدم که خودتون با سرچ کلمه بهش می رسین!!! خخخخ

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی