ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

دین و مذهب :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

۱۶۱ مطلب با موضوع «دین و مذهب» ثبت شده است

السلام علیک یا امام طلا (ع) !!!!!!!!

چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۵۰ ب.ظ

دقیقا فازشون چیه؟! 

اونایی که میان حرم امام رضا (ع) ... رو می کنن به سمت گنبد و گلدسته های حضرت ... و با یه دنیا احساس، گریه تو گلو میگن: 

« قربون اون گنبد وگلدسته ها ی طلاتون!!! آقا جون!» 


من که نمیدونم!!!


+ وَاتَّخَذَ قَوْمُ مُوسَى مِنْ بَعْدِهِ مِنْ حُلِیِّهِمْ عِجْلًا جَسَدًا لَهُ خُوَارٌ... - آیه 148 اعراف -


برگرفته از تفسیر نمونه ذیل آیه شریفه:

«سامرى از آنجا که میدانست قوم موسى (علیه السلام ) سالها در محرومیت به سر می بردند و به علاوه روح مادیگرى چنانکه در بسیارى از نسل هاى امروز آنها نیز مى بینیم بر آنها غلبه داشت و براى زر و زیور احترام خاصى قائل بودند، لذا او گوساله ی خود را از طلا ساخت، تا توجه شیفتگان و بردگان را به سوى آن جلب کند.»


حالا ما هم لازمه مرتب به خودمون تلنگر بزنیم که مبادا محرومیتهای مادی و مشکلات اقتصادیمون خدای ناکرده در عشق ما به اهل بیت و گنبد و بارگاهشون دخیل بوده باشه و به جای امام رضا علیه السلام در واقع به گنبد طلا سلام داده و بدیم!!!

از خودت سؤال کن اگه یه قبر خالی بود، امام رضا (ع) رو چطوری زیارت می کردی؟؟؟!

هوالرحمن

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶ ق.ظ

باغبان با زل زدن به زمین، منّت گیاه را می کشد

گیاه منّت باران را

باران منّت باغبان را (1)

خدا امّا منتظر باغبان نمی ماند!!!

(1) وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ... (96) اعراف

حماقت

دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۱۰ ق.ظ

ترجیح یقینییی که به طرفة العینی مثلش می زنند...

بر جاودانگی هرچند محتمل...

جز حماقت چیزی می تواند باشد؟!...

_ دنیا بر آخرت _

بنده ...

يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۱۵ ب.ظ
بند بیت الخلأ که هستی
بند نان هم
تشنگی نیز غالب که شود، به اشتر تشنه اى می مانی که به آب رسیده باشد!
خواب و شهوت و غیره نیز بمانند.
اینچنین بند همه چیزت قرار داده اند که اقرار به بندگی کنی!
و تعجب که ادعای خدایی هم می کنی!

جنگ وصلح

جمعه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵ ب.ظ

صلح بهتر است(1)

جنگ هم باید باشد(2)

اول بار که نجنگیدیم،(3) جسدمان را به اشاره ی زاغی در خاک مدفون ساختند!(4)

مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود!(5)


(1) وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا... (61) انفال و وَالصُّلْحُ خَیْرٌ... (128) نساء ـ

(2) انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالًا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ... (41) توبه ـ

(3) لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَیَّ یَدَکَ لِتَقْتُلَنِی مَا أَنَا بِبَاسِطٍ یَدِیَ إِلَیْکَ لِأَقْتُلَکَ إِنِّی أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِینَ (28) مائده ـ

(4) فَبَعَثَ اللَّهُ غُرَابًا یَبْحَثُ فِی الْأَرْضِ لِیُرِیَهُ کَیْفَ یُوَارِی سَوْءَةَ أَخِیهِ... (31) مائده ـ

(5) رسول الله : المؤمن لا یلدغ من جحر مرتین ـ بحارالانوار ج 19 ص 345 - و : المؤمن لا یلسع من جحر مرتین ج 20 ص 79

به متن نویسان مذهبی

چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۵:۲۷ ب.ظ

Mary, [۰۹.۰۳.۱۷ ۱۹:۴۰]

⭕️⭕️⭕️

سوال امشب

لطفا درباره این متن توضیح

دهید

💞                             💞


گفتم خدایاچگونه آغازکنم؟؟؟❣️

گفت به نام من

گفتم خدایاچگونه آرام گیرم؟؟؟❣️

گفت به یادمن

گفتم خدایاخیلی تنهایم؟؟؟❣️

گفت تنهاترازمن؟

گفتم خدایاهیچ کسی کنارم نمانده؟؟؟❣️

گفت به جزمن

گفتم خدایاازبعضی هادلگیرم

گفت حتی ازمن؟

گفتم خدایاقلبم خالیست❣️❣️

گفت پرکن ازعشق من

گفتم دست نیازدارم

گفت بگیردست من

گفتم بااین همه مشکل چه کنم؟؟؟❣️

گفت توکل کن به من

گفتم احساس میکنم خیلی ازت دورم

گفت نه،نزدیکترین به تو ،من

گفتم برای ارزوهایم چه کنم؟؟؟❣️

گفت تلاش و به امیدمن

گفتم خدایاچرا اینقدر میگویی من؟؟؟❣️

گفت چون من ازتوهستم وتوازمن....


خدایامن. غیر از تو کسی رو ندارم 

😭😭😭😭😭


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۰:۵۸]

سلام علیکم ... بله بعضی از بنداش شائبه کفرگویی درش هست...


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۰:۵۹]

گفتم خدایاخیلی تنهایم؟؟؟❣️

گفت تنهاترازمن؟


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۰]

برداشتی که از این مطلب میشه یعنی اگه تو از تنهایی دلگیری من  از تو تنهاترم.... اما تنهایی مخلوق کجا و تنهایی خالق؟!


خدایامن. غیر از تو کسی رو ندارم, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۰]

[In reply to محمد شورگشتی]

سلام علیکم 

حاج آقا بزرگوار


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۰]

مخلوق از تنهایی می ترسه چون دچار ضعفه چون ناقصه اما خدا چنین اموری براش قابل ترسیم هست که بشینیم برا تنهایی او هم تأسف بخوریم؟! و او ما رو با این کلام بخواد دلداری بده! آنچنان که از این متن استفاده میشه؟؟! خدایی که تنها نباشه اصلا نمیشه گفت خدا!! اونم یکی میشه مثل ما!


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۱]

گفتم خدایاچرا اینقدر میگویی من؟؟؟❣️

گفت چون من ازتوهستم وتوازمن.


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۲]

و این بند! که شما هم اشاره کردین... خوب تو از منش درسته، اما من از تو یعنی چه؟!


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۳]

شاید میخواد بگه تو منو داری ... ولی تعبیر تعبیر قشنگی نیست... ببینین خدا در قرآن مجید اونجاها که با ضمیر جمع سخن میگه : انّا ... نحن ....


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۳]

یه نکته ش اینه که میخواد یاد بده حرف زدنمون رو با خدا


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۳]

با یه انسان بزرگی که بخوای همکلام بشی رعایت میکنی تعابیر رو ... اما اینجا چنین چیزی نیست


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۴]

گاهی طرف شبان موسی ست درک و فهمش محدوده و تعبیری میکنه در حد فهم خودش .. اون حرف دیگری ست


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۴]

اما این کلمات برخاسته از یه شبان نیست... بحث بی توجهی و بی دقتی ست!


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۵]

در قران جالبه حتی در مورد رسول می فرماید: رسول رو صدا نزنید کدعاء بعضکم بعضا... آنچنان که همدیگر و صدا میزنین ...


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۵]

تفاوتها رو درک کنین... یکی پیغمبره و یکی پیرو ...


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۵]

یکی خالقه و یکی مخلوق


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۶]

بهتره در خطاب با خدا از تعابیری بهره بگیریم که معصومین فرمودند... چرا که لغزش در اون لغزش معمولیی نخواهد بود


خدایامن. غیر از تو کسی رو ندارم, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۷]

ببخشید

حاج آقا یعنی اسم بروفایل من هم خوب نیست؟


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۷]

[In reply to خدایامن. غیر از تو کسی رو ندارم]

چرا این برگرفته از دعای کمیله: الهی من لی غیرک... و خیلی ام زیباست و بجا


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۸]

در روایات علی رغم توصیه ای که نسبت به تفکر شده، داره در یه محدوده ایی وارد تفکر نشین!!!


خدایامن. غیر از تو کسی رو ندارم, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۸]

[In reply to محمد شورگشتی]

من عاشق این متن هستم 

همیشه هم به این شکل صداشون می کنم


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۹]

و اون در مورد خداست .. بیم اینکه به شرک برسه لذا تعابیرمونو باید تطبیق بدیم بر شرع ببینیم آیا وارد شده یا خیر


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۰۹]

[In reply to خدایامن. غیر از تو کسی رو ندارم]

و بله به همین مضمون در سجده پایانی میخوانیم: یا من له الدنیا والآخرة ارحم من لیس له الدنیا والآخرة


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۱۱]

معلوم شد به نظر....

.

.

.


Mary, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۲]

استاد متنهای زیبایی چون این یکی کم نیستن

و ماهم شاید نتونیم تشخیص بدیم

کجای مطلب اشکال داره


حال شما بفرمایین

ماوظیفمون در این باره چیست


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۳]

[In reply to Mary]

متأسفانه این مسأله که میگن عقل مردم تو چشمشونه یه جورایی نسبت به متن ها هم اینچنینه گاهی یه متن زیبا ورنگ و لعاب داده ست گاهی یه مطلب خیلی موزونه ... همینا رو ورد زبونمون میکینم


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۴]

می فرماید: الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه... باید به حرفها گوش سپرد و منظورشو فهمید و خوبترینشو پسندید


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۵]

این بحث همون رنگ و لعابه... شده یه جنس بنجولی بخرین تنها بخاطر ظاهر زیباش؟!


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۶]

کلام هم اینچنینه... به مطلب پی ببریم روش فکر کنیم ... امتیازی که انسان به حیوانات داره همین فکرشه و خیلی وقتا تعطیلش میکنیم متأسفانه


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۷]

زیبایی فریبنده دختره چشم پسر رو میبره... تو زندگی که می افته شروع میکنه به لعن خودش....


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۷]

زیبایی ظاهری رو از جملات بگیرین ببینین تهش چی میمونه؟!


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۷]

شعرایی به خورد بچه هامون میدیم دقت کردین؟! فقط چون موزونه ورد زبون ما وبچه هاست...


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۸]

سواد داری؟! نوچ نوچ   بی سوادی؟! نوچ نوچ !!! خخخخخخ خوب بالاخره چی هستی تو؟! اینکه در قرآن به شعر و شاعری میتوپه به این گونه شعرهاست: والشعراء یتبعهم الغاوون


Mary, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۸]

استاد

پخش این قبیل متنها

بدون اگاهی از اشکالی که دراین قبیل متنهاست

چه حکمی دارد


اگر فهمیدم

و بازهم مناشر کردیم

انوقت چه حکمی دارد


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۹]

[In reply to Mary]

شما و ما که دستگاه کپی نیستیم ... هستیم؟؟؟؟؟!


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۲۹]

بعضی به دنبال فرستادن حجم زیاد مطلبند و فکر میکنند کار خوبیه.... نه کمتر بفرست اما درست


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۳۰]

انسانیت خودمونو فراموش نکنیم و تبدیل به دستگاه نشیم... همین


Mary, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۳۰]

[In reply to محمد شورگشتی]

نه

ولی الان این مطلب در گروه ما گذاشته شده بود

خوب یک نفرهم پخش کنه

میشه پخش کنندش

وبه همین صورت


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۳۱]

خوب نخونده که نباید پخش کرد.. مگه فحش نوشته بود !!! خخخخخخ


خدایامن. غیر از تو کسی رو ندارم, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۳۱]

[In reply to Mary]

بله 

استاد سوال من هم هست


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۳۲]

همینو میگم بخونیم و درک کنیم... ( حتی گفتم لعاب کلمات رو هم ازش بگیریم) و بعد اقدام به ارسال کنین


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۳۲]

کم گوی و گزیده گوی چون دُر....


خدایامن. غیر از تو کسی رو ندارم, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۳۳]

الان فضای مجازی پراز این طور مطالبه


محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۳۳]

خوب نفرسته ... لازم نیست همه ارسال مطلب کنند. یا چیزایی بفرسته که مطمئنه به مضمونش

.

.

محمد شورگشتی, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۳۴]

خخخخخ. آره میشه. تمرین میخواد... هر وقت خواستی مطلبی بگی یا بفرستی بگو اینو نمی فرستم... فردا دوتا رو پس فردا سه کلامتو محروم کن از انتشار... یواش یواش مسلط میشین

[۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۰۸] ...

سلام بعضی ها گروه تشکیل دادن و از 5 صبح تا یازده شب ذکر میگن ایا تنها ذکر گفتن مشکل گشاست؟!!

محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۰]

سلام. ذکر که گفته میشه یه بخشش ذکر زبانیست و در واقع بخش کم اهمیت اون! وقتی این اثرگذاری بیشتر و عمیق تر خواهد شد که مقدمه بشه برا ذکر قلبی و عملی!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۰]

یعنی در هرحال سعی کنیم خدارو تو ذهن داشته باشیم...


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۱]

در هر کاری خدا رو در نظر بیاریم، در هنگام عبادت، در برخورد با گناه، در تعامل با مردم و... و... و ...


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۳]

اما به مناسبت در مورد چهارقل اشاره کردم اینکه میفرماید: «قل» یعنی بگو.... معلوم میکنه ذکر زبانی و تلقین، بسیار میتونه بر انسان تأثیر بگذاره حالا مثبت یا منفی. و ذکرهای زبانی دینی از این جهت اهمیت پیدا میکنند. 


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۴]

الله اکبر ‏(خدا بزرگتر از هر چیزی ست) لااله الا الله (معبودی نیست جز الله) الحمدلله (شکر مخصوص خداست) و... و چقدر گفتن این کلمات از روی توجه به انسان آرامش و استقامت و انکسار خواهد داد!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۵]

بعلاوه انسان اینچنینه که اگه ذهن و زبانشو رها کنه به هرجایی پرواز خواهند کرد!!!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۶]

پس این ذکرهای زبانی حکم افساری رو میتونه داشته باشه که انسان رو از پرت شدن در بطالت و غفلت و لهو و... حفظ و حراست میکنه.


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۶]

سربلند باشید...


[۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۱۸] ...

ممنون

ولی در کنار ذکر کردن باید تلاش دنیای مادی را داشته باشیم

مثلا ذکر  بدست اوردن مال وثروت

ایا بدون تلاش وفقط با ذکر، مال وثروت وغیره بدست میاد؟!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۱]

قطعا اینچنینه... این بحث دیگری ست که آیا دعا جایگزین کار میشه؟! باید بگیم نه....


[۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۱] ...

🙏


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۱]

توجه به این آیه که معمولا برا رفع گرفتاریها میخونن بسیار کارسازه: امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء...


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۳]

 بحث از اجابت دعای مضطر هست... آیا اگه خدا خود راه طبیعی رسیدن به چیزی رو قرار داده باشه، میشه گفت مضطر؟!!! میشه سرجا نشست و به دعا اکتفا نمود؟!!!!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۴]

خدا خواهد گفت من دعای تو رو اجابت کرده ام و راه رسیدن بهش رو قرار داده ام... فلان چیز...


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۴]

حضرت موسی(ع) مریض شد. گفتند علاج مریضیت در گیاه کذائی ست! گفت: صبر می کنم خود خدا شفا بده...


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۶]

خطاب اومد تا آخر دنیا هم که صبر کنی دعایت را اجابت نخواهم کرد!!! آیا فکر کردی کسی غیر من شفا رو در اون گیاه قرار داده؟؟؟! اون هم کار کسی جز خودم نیست!!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۷]

بله خوب اونجا که اضطرار هست: به ظاهر راهها بسته شده و اسباب و واسطه هایی که میشناسیم، کاری ازشون برنمیاد، باید بدونیم درها در واقع بسته نیست و ناامیدی معنایی نداره! اونجا باید مستقیم سراغ خدا و دعا رفت و خدا هم وعده ی اجابت داده ست!


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۸]

البته توجه داریم در مواردی هم که خداوند منّان راه های طبیعی و اسباب و علل رسیدن به خواسته هامون رو در دسترس قرار داده، باید مواظب باشیم از خود او غافل نشیم و اونو فوق همه ی اسباب وعلل مشاهده کنیم و همه چیز رو از جانب او بدونیم که معنی توحید افعالی از شقوق توحید الهی که یه مسلمان بایستی معتقد بدان باشه، همینه.


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۹]

و از خواص دعا در چنین جاهایی یکیش میتونه ایجاد همین حس طلایی و قشنگ بوده باشه.


محمد شورگشتی, [۲۷.۰۲.۱۷ ۲۱:۲۹]

سربلند باشید و روسفید.

الو سلام... منزل خدا؟!

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴ ق.ظ



فارس را چه به پیغمبر عرب؟؟؟!!!

سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۴۰ ب.ظ

چرا ما ایرانی ها باید پیغمبر عرب داشته باشیم؟! زرتشت که هست! کوروش (بر فرض که پیامبر باشد) هست!!

 

1 - عالم به تدبیر الهی به سمت تکامل در حرکت است...

و یکی از وجوه تکامل، برداشته شدن اختلافات دینی و در نهایت تشکیل حکومت واحد جهانی ست.

و در مثل این افراد چنین ظرفیتی وجود ندارد!

و باقی ماندن بر آنها به یقین حکم عقب گرد را خواهد داشت.

 

پس دینی باید بیاید متناسب با مردم متمدن و بافرهنگ آخرالزمان، دینی کامل و مصون از تحریفات ونقایص، دینی از هر جهت زنده و پویا...

 

از طرفی عالم پر است از تنوع زبانی و گویش های محلی...

خوب آن دین پایانی به چه زبان و گویشی باشد خوب است؟! و آن پیامبر ازچه قوم و نژادی؟!

 

ناچارا به یک زبان و یک نژادی باید باشد دیگر! و واقعا نمی شود بر انتخاب هر کدام از آنها خرده گرفت...

اما در این بین زبان عربی زبانی قانونمند و قوی به شمار می آید و ظرفی مناسب تر برای پیاده کردن اعجاز قالبی کلام الهی، مخصوصا در عصری که اوج شعر و شاعری اعراب بود!

 

بعلاوه دین تکامل یافته دینی ست که مرزهای نژادی و جغرافیایی را درنوردد، و ایراد مطرح شده ایرادی کاملا نژادی ست و به هیچ عنوان با فلسفه چنین دینی سازگاری نمی تواند داشته باشد!

 

اتفاقا یکی از برنامه های مهم اسلامی به عنوان آخرین دین آسمانی برداشتن همین مرزهای موهوم از میان مردم است...

 یَاأَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ (13) حجرات ـ 

اى مردم ! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید! ولى گرامی ترین شما نزد خداوند باتقوا ترین شماست! خداوند دانا و خبیر است .

 

و شاید برای پیشگیری و جواب دهی از القاء این دست شبهات است که امام سجاد علیه السلام می فرماید:
لا حسب لقرشی ولا عربی إلا بتواضع، ولا کرم إلا بتقوى ـ میزان الحکمة باب التقوی ـ
افتخاری برای هیچ قریشی و عربی (بر دیگران) نیست مگر به تواضع، و کرامتی نیست مگر به تقوی.
 
بنابراین نزول قرآن عربی توسط نبییّ قرشیّ به تنهایی افتخاری برای قریش هم به شمار نخواهد آمد، تا چه رسد به سایر قبایل عرب.
 

2 - آورنده ی بهترین وکاملترین دین، باید خود بهترین و کاملترین فرد در بین انسان ها از اول تا به آخر بوده باشد و زبان و نژاد او همان چیزهایی هستند که در این انتخاب نباید دیده بشوند!

 

و به دلالت روایات اول کسی که در عالم ذرّ به ندای الست بربکم خداوند پاسخ داد نبی مکرم اسلام بود! 

 عنه (صلى الله علیه وآله):

إنی کنت أول من آمن بربی، وأول من أجاب حیث أخذ الله میثاق النبیین وأشهدهم على أنفسهم ألست بربکم، فکنت أنا أول نبی ـ میزان الحکمة باب النبوة، النبوة الخاصة ـ

 

و اوست خیرالمرسلین و خیرالبشر...

تِلْکَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ مِنْهُمْ مَنْ کَلَّمَ اللَّهُ وَرَفَعَ بَعْضَهُمْ دَرَجَاتٍ وَآتَیْنَا عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ الْبَیِّنَاتِ وَأَیَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ... ـ بقره آیه 253 -

 بعضى از آن رسولان را بر بعضى دیگر برترى دادیم: برخى از آنها (مثل موسى) خدا با او سخن مى گفت. و بعضى را (مثل نبى مکرم اسلام) درجاتى برتر داد. و به عیسى بن مریم نشانه هاى روشن دادیم و او را با روح القدس تایید نمودیم...

 

فَکَیْفَ إِذَا جِئْنَا مِنْ کُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِیدٍ وَجِئْنَا بِکَ عَلَى هَؤُلَاءِ شَهِیدًا (41) نساء ـ

که هر پیامبر گواه بر امت خودش است اما پیامبر اسلام گواه بر همگان!!

و این دلیل برتری او نسبت به همه انسان ها و انبیاء الهی است!

 

بنابراین مطرح کردن اموری چون زبان و نژاد پیامبر بحثی کاملا انحرافی تلقی می گردد.

 

البته مسلم است هر پیغمبری من جمله پیامبر اسلام در میان قومی ظهور خواهد کرد و طبیعتا به زبان آن قوم سخن گفته و ارشاد و انذار خواهد نمود.

 

3 - این به جای اینکه امتیازی برای اعراب باشد، به فرموده ی همین قرآن عربی زبان، تعریض و کنایه ای ست به این قوم!!

 

توضیح مطلب:

چنان که بیان شد آخرین دین الهی باید دینی جهانی باشد و اعراب از جهت قبیله گرایی مذمومی که در بینشان بود، چنانچه آخرین دین به زبان دیگری نازل می شد هرگز به آن تن نمی دادند!! اما می بینیم اقوام دیگر به راحتی پذیرای اسلام شده اند و می شوند!

 

 وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَى بَعْضِ الْأَعْجَمِینَ (198) فَقَرَأَهُ عَلَیْهِمْ مَا کَانُوا بِهِ مُؤْمِنِینَ (199) شعراء

اگر ما قرآن را بر مردى از غیر عرب نازل مى کردیم و بر آنها (اعراب) مى خواند (به جهت تعصب شدید) هرگز به او ایمان نمى آوردند!!

 

 الإمام علی (علیه السلام):

إن الله عزوجل یعذب ستة بستة: العرب بالعصبیة، والدهاقنة بالکبر، والامراء بالجور، والفقهاء بالحسد، والتجار بالخیانة، وأهل الرستاق بالجهل ـ میزان الحکمة باب العذاب ـ

خداوند شش گروه را به بخاطر شش گناه عذاب کرد: عرب را بخاطر تعصبشان!! مَلّاکین را به خاطر غرور، حاکمان را بواسطه ظلم، فقهاء را به سبب حسادت، بازرگانان را به علت خیانت و روستائیان را بر اثر جهل!

 

 یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ (54) مائده ـ

اى کسانى (از اعراب) که ایمان آورده اید هر کس از شما از آئین خود باز گردد (به خدا زیانى نمى رساند.) خداوند در آینده جمعیتى (طبق روایت رسول الله(ص) ایرانیان) را مى آورد که او آنها را دوست دارد و آنها (نیز) او را دوست دارند!ذ در برابر مؤ منان متواضع و در برابر کافران نیرومندند! آنها در راه خدا جهاد مى کنند و از سرزنش کنندگان هراسى ندارند! این فضل خدا است که بهر کس بخواهد (و شایسته ببیند) مى دهد و (فضل) خدا وسیع و خداوند داناست .

 

 

ای که گفتی لعنت مکن !

جمعه, ۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۱۵ ب.ظ

+ به این میگن جواب !!

ای که گفتی بر « یزید » و « آل او » لعنت مکن

زان که شاید حق تعالی کرده باشد رحمتش !


آنچه با آل نبی(ص) او کرد، اگر بخشد خدای

هم ببخشاید تو را، گر کرده باشی لعنتش !!

بزرگترین

پنجشنبه, ۹ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱ ب.ظ

1 - از صبح سگ دو می زند دنبال لقمه ای نان

امروز هم شرمندگی باید سق بزند بر سفره ی شام؟!


2 - با دلهره ی تمام عرض سالن را می رود و می آید

نگاهی به ساعت، نگاهی به درب شیشه ای اطاق

آیا بیمارش ماندنی است؟!


3 - کتاب پیش رویش باز است اما ورقی نمی خورد!

چشمانش دوخته به سقف استخاره می گیرند:

می آید؟! نمی آید؟ می شود؟ نمی شود؟!


4 - خانه را جاروب می زند

نوزاد را در حالی که گریه می کند به سینه چسبانده است

بوی برنج سوخته خبر از روزهای سخت و سنگین می دهد


5 - انگار از دماغ فیل افتاده باشد

نمی شود گفت بالای چشمش ابروست! 

او دیگر برای خود کسی شده است!


...


شهر غوطه می خورد در افکار روزمره خویش که ناگهان صدای « الله اکبر » از مأذنه طنین انداز می شود...

آری خدا بزرگ است! خدا بزرگ است! خدا بزرگ است! خدا بزرگ است!





+ جریان این نیز بگذرد را حتما شنیده اید؟!... 

من بودم پیشنهاد می دادم این کلمه بر نگین پادشاه حکاکی شود: « خدا بزرگ است! »

پس نه در سختی ها ناامید شو و نه در خوشی ها خودت را بگیر و این است راز و رمز یک زندگی متعادل و صحیح.


درود بر اذان


علی در مطلب بزرگترین 
سلام آره نمیگذره.اگر هم بگذره از نو یه طور دیگه بر میگرده!

من هم این نیز بگذرد را با یک بیت شعر از حافظ نقض می کنم:

تا شدم حلقه به گوش در میخانه عشق
هر دم آید غمی از نو به مبارک بادم


چون زندگی هامون همین هست از تمام وجود درک می کنم...!
خداکنه لایق باشیم که وقتی جای این نیز بگذرد که جواب نمیده
بگیم خدا بزرگست جواب بگیریم و غم و غصه بره دیگه بر نگرده.
 پاسخ توسط محمد * شـــــــــورگشتی * در ۱۰ دی ۹۵، ۱۱:۱۵
سلام داداعلی!
آره خدابزرگه... اونقدر که چیزای دیگه در کنارش اصلا دیده نشن!!
ممنون ازت

فانی باقی

شنبه, ۴ دی ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ب.ظ

 آیه قرآن می فرماید: 

کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ (26) وَیَبْقَى وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِکْرَامِ (27) سوره الرحمن

تمام کسانى که بر صفحه زمین هستند فانى مى شوند و تنها ذات ذوالجلال و گرامى خدا باقى مى ماند.

از طرفی امام علی علیه السلام هم فرموده اند: 

العلماء باقون ما بقی الدهر - میزان الحکمة باب العلم

تا دنیا دنیاست علماء ( با آن که جزء «من علیها» هستند) باقی اند!!!


اگرچه به ظاهر بین این دو کلام تناقض است ولی در واقع چنین نیست!

بله خدا جاویدان است و غیر خدا فانی! ولی اگر آمد و غیر خدا به خدا متصل شد، آن وقت جاودانگی خدا هم بالتبع به او سرایت خواهد نمود بدون اینکه تضاد و تعارضی وجود داشته باشد!!


ممکن است سؤال کنید کسانی اسم و نامشان به نیکی و خیر در عالم برده می شود بدون اینکه کاری خدایی انجام داده باشند!

اولا این نام و نشان ها وتعریف و تمجیدها حقیقتا رنگ جاودانگی بگیرند که به عالم دیگر هم کشیده بشود نخیر چنین چیزی نخواهد بود.

اما توجه به این نکته مهم است!

ما که می گوییم خدا ماناست این اثر اسم خالی خدا نیست! بلکه چون او صاحب کمالات بلکه عین کمالات است!

حالا اگر کسی دارای کمالی از کمالات الهی شد به همان میزان کمالش به خودش جاودانگی بخشیده است!

کمالاتی چون علم و دانش، رحم ومروّت، ستاریت و غفاریت، احیاگری، رزق دهی و ...

همان چیزی که سعدی گفته است:

سعدیا! مرد نکونام نمیرد هرگز 

مرده آن است که نامش به نکویی نبرند


پاینده باشید

عشق ما

جمعه, ۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۲ ب.ظ

گرچه پا تا به سر بلا داریم/دلمان خوش بُوَد خدا داریم/عشقِ فانی به مردم ارزانی/عشق یعنی همین که ما داریم/

بیدارباش

سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰ ب.ظ


گفتند: بزرگا! فریضه ی صبح را ندایی، صدایی، چیزی
گفت: تاکنون شنیده اید بارداری را جهت وضع حمل ندا در داده باشند؟!
- جمعیت سر را به نشانه ی نفی، به چپ و راست تکان بدادندی -
فرمود: شما نیز اگر دردتان بود، به کس نیازتان نبود!!!

حرکت و برکت

شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۰۸ ب.ظ

مردم درست می گویند: « از تو حرکت، از خدا برکت » خداوندا! حرکتم عنایت فرما!!

اسلام میمون ساز

جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ب.ظ

میگه: شما مقلدین، و من آزاد!!

نگاه که می کنم می بینم جز حرفای راسل و هدایت از خودش هیچ نداره!!!!


اتهام مقلّد پروری به اسلامی که منادی بیداری و آزاد اندیشی ست یکی دیگه از نامردیهای روزگاره:

وَإِذَا قِیلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَیْنَا عَلَیْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ کَانَ آبَاؤُهُمْ لَا یَعْقِلُونَ شَیْئًا وَلَا یَهْتَدُونَ (170) وَمَثَلُ الَّذِینَ کَفَرُوا کَمَثَلِ الَّذِی یَنْعِقُ بِمَا لَا یَسْمَعُ إِلَّا دُعَاءً وَنِدَاءً صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لَا یَعْقِلُونَ (171) بقرة - (1)


بله رجوع به کارشناس البته امری جدای از تقلید مذموم، و کاملا مورد قبول عقلای عالم است و در اسلام اگر تقلیدی هست از این باب است: 

فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (43) نحل - (۲)


+ صادق هدایت هم در حد خودش معرکه ست...

تضاد کامل بین «نام» و «کلام» و «مرام»!!

اگه کلمات اونو از بعضی کانالهای ضد اسلامی جمع کنی چیزی ازشون باقی نمیمونه!!!

او نه صادق است نه هدایت ... تمام دروغ است و گمراهی...  و چه عجب اگر کار چنین کسی به خودکشی انجامد!!!

أَفَمَنْ یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ یُتَّبَعَ أَمَّنْ لَا یَهِدِّی إِلَّا أَنْ یُهْدَى فَمَا لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ (35) یونس - (3)

+ چه باید گفت به اونهایی که اگه کلام و پیامی به انگلیسی باشه، براشون حجته! همون کلام اگه به عربی باشه از هیچ ارزشی برخوردار نیست!!

چقدر غافلیم از کلمات حکمت امیر کلام امیرالمؤمنین علی علیه السلام، در حالی که بسیاری از سخنان روانشناسان و جامعه شناسان غربی به نوعی کپی برداری و به روزرسانی فرمایشات ایشان است!

غررالحکم و دررالکلم را فراموش نکنین (بیش از ده هزار نکته زیبا از کلمات حضرت) - نرم افزارش هم موجوده -



(1) و هنگامى که به آنها گفته شود از آنچه خدا نازل کرده است پیروى کنید، مى گویند: بلکه ما از آنچه پدران خود را بر آن یافتیم پیروى مى نمائیم ، آیا (از آنان پیروى مى کنند) هرچند پدرانشان چیزى نمى فهمیدند و هدایت نیافته بودند؟!!

مثال (تو) در دعوت کافران مثال کسى است که (گوسفندان و حیوانات را براى نجات از چنگال خطر) صدا مى زند، ولى آنها چیزى جز سر و صدا نمى شنوند (و حقیقت و مفهوم گفتار او را درک نمى کنند) این کافران (در حقیقت ) کر و لال و نابینا هستند و لذا چیزى نمى فهمند!
(۲) اگر نمی دانید از آنها سؤال کنید که می دانند.
(3) آیا کسى که هدایت به سوى حق می کند شایسته تر براى پیروى است، یا آن کس که خود هدایت نمى شود مگر آنکه هدایتش ‍ کنند!!

ما و اونا ...

پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۴۶ ب.ظ

میگه: 

اگه اسلام موجب پیشرفته اونجور که میگین، چرا غیرمسلمونا حال و روزشون از ما مسلمونا بهتره؟!

میگم:

اسلام که به حرف نیست، امیر مؤمنان علی علیه السلام می فرماید:

 اَللهَ اَللهَ فِی الْقُرآنِ لاَ یَسْبِقُکُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَیْرُکُمْ 

خوب اونها در عمل به دستورات اسلام بر ما پیشی گرفتند و جلو افتادند وگرنه میخوای کارایی اسلام رو تا حدودی درک کنی نگاهی به صدر اسلام و عظمت مسلمین صدر اسلام بنداز...

اسلام میگه: علم آموزی، نظم، مسئولیت پذیری و وجدان کاری، جهد وتلاش، پاک دستی، برخورد بدون اغماض با متخلفین، رعایت حقوق کارگر، خدمت به خلق الله، انفاق، انصاف، پرهیز از اسراف، تعاون و ... خوب این خصلت ها در هر ملت و امتی باشه موفقیتش تضمین شده ست اگرچه مسلمونم نباشه...


میگه: 

خوب چرا ما مسلمونا عمل نمی کنیم و اونا که مسلمون نیستند عمل میکنن؟!

میگم: 

احکام و توصیه های اسلام دوجوره: بعضیش برا سعادت دنیوی و زندگیِ بهتره، و بعضیش برا سعادت معنوی و آخرتِ بهتر!

ما به حکم اسلاممون باید ملتزم به همه اون احکام بشیم تا مصداق آیه شریفه وَیَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَکْفُرُ بِبَعْضٍ نباشیم. 

و خوب بعضی از احکام (مثل حجاب، روزه، نماز و ...) موافق میل و هوای نفسمون نیست، و به نگاه ابتدائی نتایجش هم برامون ملموس نیست، پس در انجام اونها تنبلی می کنیم و عملمون همراه میشه با اکراه و اجبار، و بالطبع این حس در سایر توصیه ها و احکام دین - من جمله توصیه های دنیوی اون - هم سرایت می کنه و نتیجه ش این میشه که میبینی! 

از نقش شیطان هم البته در این بین نمیشه چشم پوشید.


اما کفار به حکم اینکه مسلمون نیستند تنها جنبه هایی رو که به نفع زندگی مادی اونهاست میگیرن و سایر احکام که اونها رو محدود میکنه و خوشایند نفسشون نیست رها میکنن. لذا در اون بخش بر خلاف ما، جدی وارد عمل میشن و با انگیزه...


البته خوب می طلبه همین تجربه رو آینه زندگیشون قرار بدن و بدانند عمل به احکام دنیوی اسلام اگر چنین پیشرفتی در دنیای اونها به دنبال خود داره، التزام به جمیع احکام اسلام چه ترقی و توفیقی برای اونها و جوامعشون در سایر ابواب اخلاقی و فرهنگی و خانوادگی - علاوه بر سعادت اخروی - میتونه به همراه داشته باشه و پس:  یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ...

خاک بر سرت شیعه!

يكشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۲۶ ب.ظ

میگه: سنی ها رو از شیعه ها بیشتر قبول دارم!!!

کناریش میگه: بی وجدانها میوه های درخت رو کامل بار زده ند!

میگم: تحویل بگیرین... تربیت خودتونه!!

سومیشون میگه: خوب راست میگه! غیر از اینه که بچه های خودمونند! از جای دیگه ای که نیومدن!!


+ مقید به مسجد بود، بعد مدتی غیبت یه شب اومده مسجد و حال و احوال و قبل از اینکه بگم کجایی؟ کم پیدایی؟! خودش شروع کرد: حاج آقا! روز و شب نداریم که تو این فصل!! روز کار می کنیم، شب کشیک میدیم!!!!


+ یکی دیگه جعبه ی هلو اورده درِ خونه میگه: یه چند روزی کنار بذارین برسند!! مجبوریم نارس جمع کنیم وگرنه به چیدنشون نمی رسه!!!

خدایا! یعنی چه خبره تو این مملکت امام زمانی؟؟!

چقدر هم به « کونوا لنا زیناً ولاتکونوا علینا شیناً » عمل کرده ایم؟!


امام صادق (ع) می فرمایند :

... فإن الرجل منکم إذا ورع فی دینه وصدق الحدیث وأدى الامانة وحسن خلقه مع الناس قیل: هذا جعفری فیسرنی ذلک ویدخل علی منه السرور وقیل: هذا أدب جعفر وإذا کان على غیر ذلک دخل علی بلاؤه وعاره وقیل: هذا أدب جعفر... - کافی کتاب العشرة .. باب مایجب من المعاشرة ح 5

براستی کسی از شما وقتی در دینش ورع به خرج بدهد، و راستگویی پیشه کند، و امانت را به صاحبش برگرداند، و اخلاقش را با مردم نیکو گرداند، گویند: این فرد جعفری ست ( از شیعیان امام جعفر صادق ) و این مرا خوشحال می سازد! و اگر غیر این باشد عار و ننگش به من می رسد!! و می گویند: این است ادب جعفر !!

+ ممدم

ویدئویی که حقانیت قرآن را اثبات می کند!!!

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۴۳ ب.ظ


 

بهترین دعایی که میشه در حق خودت بکنی :

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷ ب.ظ

بهترین دعایی که میشه افراد در حق خودشون بکنند:

سلام دادن به پیامبر و اهل بیت معصوم اوست!!!

بله سلام به رسول و آلش...


ظاهرش یه کم عجیبه اما توضیح میدم:

شنیدین میگن: 

« با زبان دیگران برا خودتون دعا کنین! »

« دعای خیر دیگران رو برا خودتون بخرید! »

حالا اگه اون دیگران معصوم باشند، چه جوری خواهد بود؟!


سلام یعنی: آرزوی سلامتی و صحت - مطلق هم هست -

سلام یعنی: اعلان صلح و صفا


تو این رو به پیغمبر و امام معصومت میگی و چون جواب سلام واجبه اونا هم به تو بر می گردونند!


وَ أَعْلَمُ أَنَّ رَسُولَکَ وَ خُلَفَاءَکَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ أَحْیَاءٌ عِنْدَکَ یُرْزَقُونَ یَرَوْنَ مَقَامِی وَ یَسْمَعُونَ کَلامِی وَ یَرُدُّونَ سَلامِی وَ أَنَّکَ حَجَبْتَ عَنْ سَمْعِی کَلامَهُمْ... 

و می دانم که رسولت و جانشینانت (درود بر آنان باد) همواره زنده اند، و نزد تو روزى داده می شوند، محل ایستادنم را می بینند، و سخنم را می شنوند، و به سلامم پاسخ می دهند، ولى تو گوشم را از شنیدن کلامشان محجوب کرده اى...

تازه اونا قطعا پیشگام هم هستند در عمل به توصیه های قرآنی که می فرماید : 

وَإِذَا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ حَسِیبًا (86) نساء -

وهرگاه شما را به درودى ستایش گفتند، پس شما به بهتر از آن تحیّت گویید یا (لااقّل ) همانند آن را (در پاسخ ) باز گویید که خداوند همواره بر هر چیزى حسابرس ‍ است .


زیارات معصومین بهونه ایه برا جلب دعای خیر اونها...

و با این حساب که زیارات را بخونی میبینی که چه دلنشینند و زیبا!!


+ زیارت آل یس خیلی سلامای قشنگی داره و فکر کن که امام حیّت هم اونا رو در حق تو داره تکرار می کنه و بلکه بهترشو!!

...

 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقوُمُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقْعُدُ 

سلام بر تو هنگامى که بپا مى‌ایستى، سلام بر تو هنگامى که مى‌نشینى

...

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُصَلّى وَتَقْنُتُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ

سلام بر تو هنگامى که نماز مى‌خوانى و قنوت می‌گیری، سلام بر تو هنگامى که رکوع و سجده بجاى آورى

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَحْمَدُ و َتَسْتَغْفِرُ 

سلام بر تو هنگامى که "لا اله الا اللّه" و "اللّه اکبر" گویى. سلام بر تو هنگامى که خدا را ستایش کنى و از او آمرزش خواهى

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسى

سلام بر تو هنگامى که بامداد کنى و شام کنى!

 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ فِى اللَّیْلِ اِذا یَغْشى وَالنَّهارِ اِذا تَجَلّى

سلام بر تو در شب هنگامى که تاریکیش فرا گیرد، و در روز هنگامى که پرده برگیرد!

...

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوامِعِ السَّلامِ...

سلام بر تو به همه سلام‌ها...


والسلام علیکم ورحمةالله

دست ها بالا

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱ ق.ظ

دستانم بالاست -

به نشانه ی تسلیم.

به کتفشان که نبندی، فرودشان خواهم آورد بر سر و صورت -

به نشانه ی فلاکت.

انسان از اسارت بدر نیست!

اسیر خدا بودن کجا و اسیر هوا بودن؟!

اشتباهــــــــی دیگرـــــــ

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹ ب.ظ

دل رفــــــت سراســــــیمه به راهـــــــی دیـــــــــگر

من هـــــم پــــــی او و ... اشـــــتباهــــــی دیــــــگر!

- یـــــک کــــوه! - جرائمــــم نمـــی بخـــــشد دوســت

ایــــن نیــــز، خـــودش هسـت گنــــاهــــی دیـــــــــگر!

شورگشتی

می آیند...

يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۴ ب.ظ

می آید بی هیچ تردید: زمستان فراگیر/ پیش از آن اما ، بهار فراگیر نیز ...

گنده کوچیک

شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰ ق.ظ

خاک رو مُهر نکرده ند که گنده بشینی و مُهر رو بالا بیاری ببوسی و بذاری به پیشونیت!

درستش اینه:

مهرت رو بذاری زمین و تو با کمال خضوع بری سمتش!

قرار به کوچکیت بود!

جواب کامنت یه بنده جسور...

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ق.ظ
کامنتای عجیب پای پست یکی از دوستان...
...
۲۲ تیر ۱۴:۲۰
در آخر یه سوال؟
من این زیبایی ها رو از خدا خواسته بودم؟
من خواسته بودم دختر بشم؟
من خواسته بودم به وجود بیام؟
میخواست این نیاز ها رو نزاره

...
۲۲ تیر ۱۴:۲۳
عاقا بیا لعن و نفرین هم شدیم :)))))

مرگ بر من :دی
لعنت به من :دی

...
۲۲ تیر ۱۸:۱۳
حاضرم سنگ باشم 
+ حوصله بحث ندارم 
خدا هم زورگویی بیش نیست

_________________________________________

فقیری رو در نظر بگیرین و ثروتمندی ...

یکی نیازمند و یکی بی نیاز

یکی دارا و یکی نادار


شما چی میگین: 

ثروتمند به فقیر توجه بکنه یا نکنه؟!

از چیزی که خودش داره به اون بده ، یا فقط برا خودش نگه داره؟!

کدام کار رو بایست تحسین کرد؟ و کدام رو تقبیح؟!


اگه داد ، فقیر تشکر کنه یا نکنه؟!

اگه حتی چیزی که اون داده به درستی ازش استفاده نکنه و به خودش ضرر هم بزنه، کماکان تشکر باید بکنه یا سرِ ثروتمند غر بزنه؟!


پولداره استفاده چیزی رو که داده میتونه مشروط کنه؟ یا نمیتونه؟!

- مثلا پولی بده و بگه باهاش غذا و میوه بخر، راضی نیستم خرج سیگار کنی؟! یا نباید شرط مرطی بذاره؟! -


اگه مشروط کرد فقیر باید عمل کنه یا نکنه؟!

اگه عمل نکرد ثروتمند حق داره ازش روبرگردونه و مثل قبل هواشو نداشته باشه؟ یا حق نداره؟!

جوابتون هرچی باشه درسته!


حالا اون فقیره مائیم، و ثروتمند خداست.

یَاأَیُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمِیدُ (15) فاطر -


اگه کسی یه شاهکار ادبی یا تابلوی هنری رو بیافرینه، باید بهش بتوپی که چرا کمالاتتو نشون دادی؟! یا تبارک اللهش بگی؟!

 امام حسین (ع) : 

أیها الناس ! إن الله جل ذکره ما خلق العباد إلا لیعرفوه... - بحارالانوار ج 5 ص 312 -


 اما گله وشکایت تو از خلقتت، گله از خلقتت نیست بلکه گله از مشکلاتته! 

وگرنه اصل هستی بسیار لذت بخش است.

چقدر هزینه می کنند که مرگشونو چند صباحی به تأخیر بندازن!

چقدر تلاش می کنن به اکسیر جوانی دست پیدا کنن!

اگه زندگیت واقعا از هر لحاظ عالی بود آیا بازم به خلقتتون اعتراض داشتین؟!

فکر کن وسط یه رؤیای زیبا که داری میبینی کسی بیدارت کنه - با اینکه خواب بود - باهاش شاید دعوا هم بکنی و دوست داشتی اون لحظات رو تجربه میکردی!


گله از زندگی بخاطر مشکلات اونه...

و باید بدونیم دنیا یه جلسه امتحان بیشتر نیست!

کنکوریا رو ببین ، انتظار خوشی و لذت از جلسه امتحان انتظار بی خودی ست!

- مگر با توجه به ثمرات شیرین بعد اون -

اونها هم که میگن ما خوشیم خودشون رو به خوشی زدند.

حضرت امیر(ع) در مورد دنیا می فرماید:

دَارٌ بِالْبَلاَءِ مَحْفُوفَةٌ وَ بِالْغَدْرِ مَعْرُوفَةٌ لاَ تَدُومُ أَحْوَالُهَا وَ لاَ تَسْلَمُ نُزَّالُهَا أَحْوَالٌ مُخْتَلِفَةٌ وَ تَارَاتٌ مُتَصَرِّفَةٌ اَلْعَیْشُ فِیهَا مَذْمُومٌ وَ اَلْأَمَانُ مِنْهَا مَعْدُومٌ وَ إِنَّمَا أَهْلُهَا فِیهَا أَغْرَاضٌ مُسْتَهْدَفَةٌ تَرْمِیهِمْ بِسِهَامِهَا وَ تُفْنِیهِمْ بِحِمَامِهَا - نهج البلاغه خطبه 221 -


نعمت و لذت واقعی و خالص رو فردا ان شاءالله قراره خدا به بندگانش عنایت بکنه که خود فرمود:

فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَا أُخْفِیَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْیُنٍ جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ (17) سجده -

 

و اگر غیر از این بود ، خودم اولین نفری بودم که کمپین مخالفت با خدا و خلقت اون رو راه مینداختم! 

خدایا! ما رو آفریدی که چه بشه؟! سختی بکشیم و خاک بشیم؟ خوب چه کاریه از اول خاک بودیم دیگه!!

ولی وقتی دنیا حالت مقدمه میگیره، دنیا حکم مزرعه می گیره، می بینیم کاری ست حکیمانه شایسته خدای صاحب جمال و جلال.

آنچنانی که خود ما - آدمای صاحب یه جو عقل - برای اثبات لیاقت و متعاقب اون اعطاء امتیازات به افراد ، ازشون امتحان و آزمایش می گیریم.


به قول خودت تو رو بی اجازه دنیا آورد، اونی که یه بار این کار رو کرده، نمی ترسی دوباره بخواد بی اجازه بعد از مرگ زنده ت کنه و محاکمه؟!

خیلی خوب هم میدونی اینکه بگی: « بگو بیاره! » ، « بگو شکنجه کنه! » حرفی ست با کمال پوزش : احمقانه! و سفیهانه!!

آیا شکنجه و عذاب خدا چیزی ست که بشه باهاش شوخی کرد؟!

به قول حضرت امیر (ع) شما تاب یه خار که به پاتون میره را ندارین!!

تاب یه ریگ داغ رو ندارین!

چطور میشه گفت : بگو عذابم کنه، بگو شکنجه م کنه!

قُلْ لَوْ أَنَّ عِنْدِی مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ لَقُضِیَ الْأَمْرُ بَیْنِی وَبَیْنَکُمْ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِالظَّالِمِینَ (58) انعام


اومدنت توی دنیا به اختیار خودت نبود

بردنت به اختیار خودت نیست

خلق مجددت هم به اختیار تو نخواهد بود.

ولی این بین به اختیار خودته که کدوم سمت بخوای بری!!

عقلم بهت داده که درست و سنجیده تصمیم بگیری!

جوری زندگی کنی که اگه قیامتی هم بود، گرفتار نشی، یا اینکه بزنی به در جسارت و لجاجت ومخالفت.


میگین: 

نیاز دارم و بهش تن میدم میخواست نیازها رو نده!!

آیا نگاهتون در مورد خدا همچین چیزی ست؟!

واقعا چقدر خدا مظلوم است، که اینقدر ظالمش میبینین!!!

نیاز به خوردن بهت داد ، در کنار اون خوراکی مناسب دندان و گوارشت رو بهت نداده؟!

نیاز به جفت درت قرار داد ، جفتش رو پیش از اون برات نیافریده بود؟!

درسته نیاز به دیده شدن و جلوه گری درت قرار داده، اما او که نمیگه نکن، میگه جاش بکن.

اون رو هم تازه چون به صلاح خودته میگه! وگر نه قرار نیست چیزی عائد او بشه...

وَمَنْ یَشْکُرْ فَإِنَّمَا یَشْکُرُ لِنَفْسِهِ وَمَنْ کَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ حَمِیدٌ (12) لقمان

+ کسی حوصله پستای بلندو نداره وگرنه مفصلتر می نوشتم، قانع نشدی و مایل بودی، در خدمتیم...

یه سؤال کاملاً جدی...

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۰ ق.ظ

اگه یه غیر مسلمونی رو چند ماهی تو کلاس درسی تعلیم قرآن بدن و یه کتاب روایی هم براش بخونن!

بعدش بیارن سر یه چارراه تو یه شهری از شهرای ما و بگن مسلمونایی که از اینجا میگذرن مشخص کن!

فکر میکنین چند درصد ما رو مسلمون معرفی میکنه؟؟؟؟؟؟!

از گپ و گفت های تلگرامی

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۷ ب.ظ

..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۲:۳۳]

🌙 امام زمان (عج) :  آنگاه که میان شما و راه کعبه مانع شوند من ظهور می‌کنم. 


📚بحارالانوار ج52ص12


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۲:۳۳]

سلام


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۲:۳۳]

این حرفا واقعا صحت داره؟


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۲:۳۳]

👆👆👆


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۱]

سلام


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۱]

إذا حیل بینکم وبین سبیل الکعبة، واجتمع الشمس والقمر، واستدار بهما الکواکب والنجوم...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۲]

یکی از سه چیز اینه. ظاهرش اینه هرسه که کامل شد


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۳]

خورشید و ماه جمع شوندو کواکب دور اونها گرد آیند...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۳]

که معانی کنایی ست و نمیشه دقیقا تطبیق بر افراد خاصی کرد


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۳]

مراد از خورشید و ماه؟! معلوم نیست.


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۴]

شاید هم جمع شدن ماه و خورشید همین ماه و خورشید باشه...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۴]

پس فعلا پازل ناتمامه...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۴]

پس که اینطور...یعنی میتونه این پستی ک براتون گذاشتمم باشه.درسته؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۵]

یه مژده ای میشه به حسابش اورد اما نشانه تام نیست یه نشانه ناقصیه که باید منتظر تکمیل بقیه نشانه ها بمونیم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۶]

خلاصه تطبیق این امور و معانی بر خارج سخته...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۶]

ان شاا.‌..


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۷]

ما جوونا همین که همچین پیاماییرو میبینیم ب خاطر اعمالمون از ظهور کردنشون بیشتر ناراحت میشیم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۸]

؟؟؟؟؟!!!!


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۸]

فرمود فرج و گشایش کار شما در فرج امامتونه...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۸]

من بارها و بارها خاب دیدم که اخر و الزمان شده با خودم میگم (وای بر من)


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۹]

با اومدن ایشون همه چی گل و بلبل میشه چرا باید ترسید؟!..


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۹]

برداشت درستی از ظهور ندارین


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۳۹]

[In reply to محمد شورگشتی]

از اومدنشون خوشحالیم از کردارامون ک جز اون ده هزار نمیشیم ناراحتیم


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۰]

[In reply to محمد شورگشتی]

البته حق با شماست آگاهی کمی داریم


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۱]

[In reply to محمد شورگشتی]

حتی بااین گناهایی ک داریم؟؟؟


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۲]

من که از خودم اصلا راضی نیستم و خییییلی کم پیش میاد از ائمه حاجت بخام و بهشون توسل کنم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۲]

هر انقلابی یه سختی هایی رو هم داره حتی تیر و ترکشهایی  هم داره اما به منزله هرس کردن باغی ست که قراره سبز بشه و میوه بده و زیبایی و طراوت...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۲]

خوب امام زنده ست اگر اعتقادمون به وجود همچین امامی بالا بره خیلی میتونه آراممون کنه


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۳]

خیلی لذت بخشه که بدونی یه جایی این عالم امامت داره نفس می کشه!!


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۳]

[In reply to محمد شورگشتی]

این حرفتونو قبول دارم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۳]

و به اذن الهی میتونی باهاش تماس بگیری و حاجت بخوای و ...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۳]

خیلی زیباست این اعتقاد


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۴]

پس شیعه بی کس و کار نیست... مبادا احساس ترس و غربت و بن بست و ...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۶]

خدا منو ببخشه هر کسی یه گذشته ای داره منم مث بقیه،وقتی گذشتم یادم میاد از خدا و ائمه شرمم میاد که دست ب دامنشون بشم.


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۶]

این حس اتفاقا خیلی ارزش داره


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۷]

آدم بی اشتباه نداریم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۷]

بله باید سعی کنیم کم اشتباه باشیم


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۷]

بخاطر همین اصلا انتظاری هم ندارم ک منو قبول کنن و مهمتر از همه یکی از یاران آقا باشم


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۷]

شب و روزای خوبیه واسه قول و قرارای جدید و اصلاح رویه قبل


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۸]

شکستگی رو خیلی می پسندند تو این درگاه...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۸]

و شما دارین...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۸]

میگم حاج آقا مگه همه چی به نماز شب خوندنه؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۸]

نه نیست...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۹]

اصلا به نماز نیست، تا برسه به نماز شب!!


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۹]

پس چجوری بفهمیم که خدا گناه گذشتمونو بخشیده؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۹]

بله نماز دلیل بر صداقت شماست در ادعای ایمانتون


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۴۹]

دلت که روشن شد نوید رو کردن خداست به شما


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۰]

ب خدا من از گناهی ک از سر نادانی کردم بی نهایت پشیمونم و هر موقع هم ک یادم میاد فقط استغفار میکنم.ب نظرتون این کافیه؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۱]

با گناه خدا توفیقاتتو کم می کنه ، دیدی توفیقت زیاد شده ، خدماتت زیاد شده ، تأثیرگذاریت رو جامعه زیاد شده ،دیدی مردم به چشم دیگه ای بهت نگاه می کنن، همه نشانه پذیرفتن خداست...


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۱]

بله توبه برا همین ماهاست دیگه


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۱]

نمیدونم شایدم هس ولی من توجهی نداشتم تاحالا


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۱]

استغفار البته شرایط داره


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۲]

[In reply to محمد شورگشتی]

خدا توفیق توبه بده ان شاا.


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۲]

[In reply to محمد شورگشتی]

چه شرطی؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۲]

پشیمونی از گناه ،تصمیم بر عدم تکرار در اینده، به قدری که لذت کشیدی در اطاعت خدا خودتو زجر بدی و..


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۳]

حقوقی که به گردنت هست ادا کنی...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۳]

چجوری زجر بدم؟


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۵]

عبادت بیشتر و طولانی تر که نفست رو بخاطر لذتی که چشیده تنبیه کرده باشی، مثلا با روزه گرفتنی که نفست رو اذیت می کنه با کم خوابی با شب زنده داری ...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۵]

[In reply to محمد شورگشتی]

من بیشتر بخشیدم...نمیتونم کسی ک بهم بدی کرده نفرین کنم بیشتر میگذرم


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۶]

دوستام میگن چقد خولی که از حقت میگذری


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۷]

نه ، مثلا حق مالی اگه به گردنت هست، نماز و روزه ای به گردنت هست و ...، آبرویی مثلا از کسی بردی با غیبت و تهمت و تمسخر... آبروش رو سعی کنی بهش برگردونی و...


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۸]

درسته


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۸]

بله آسون بگیر تا خدا بهت آسون بگیره... البته اگه مورد سوءاستفاده قرار نمی گیری. وگرنه :    ترحم بر پلنگ تیزدندان      ستمکاری بود بر گوسفندان


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۹]

قطعا همینطوره


..., [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۹]

برامون دعا کنید


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۹]

شما هم.


محمد شورگشتی, [۲۳.۰۶.۱۶ ۲۳:۵۹]

موفق ومؤید باشین

تعامل با شیخین؟!

جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵ ب.ظ

میگه:

چرا حضرت رسول (ص) با ابوبکر و عمر تعامل داشت؟! و با دختران اونها ازدواج نمود؟!

چرا حضرت علی (ع) با اونها تعامل داشت؟! مشورت می داد و کمک می کرد؟!

و این با اون چیزی که شما میگین نمی سازه؟!

میگم:

گاهی شخصه ولی حکم درب رو داره

خودش منظور نیست اما به جهت موقعیتی که داره میشه از اون به دیگران دست پیدا کرد...

میشه از طریق اون ارائه خدمت کرد

و اینه اون چیزی که از تعامل با اونها مورد نظره


پس هر رو کردنی به منزله تأیید نمیتونه باشه...

اینا چیکار دارند می کنند؟! (عکس نظر)

جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۰۰ ب.ظ

اینا دارند چیکار می کنند؟! نظر شما در این خصوص چیه؟!

____________________________________

بعدا نوشت:

با تشکر از مشارکت دوستان...

از شما چه پنهان راستش اول باری که خودم تصویر دور و ناقص این حرکت را دیدم فکر کردم مربوط به رفع حاجت و این جور چیزاست!!

ولی دوستان درست اشاره فرمودند :

« اعتراف به گناه»

حالا کار درستی هست یا نه؟!


ببینید:

وَآخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُوا عَمَلًا صَالِحًا وَآخَرَ سَیِّئًا عَسَى اللَّهُ أَنْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ (102) توبه -

و گروهى دیگر به گناهان خود اعتراف کردند و اعمال صالح و ناصالحى را به هم آمیختند، امید مى رود که خداوند توبه آنها را بپذیرد خداوند غفور و رحیم است .


الإمام الباقر علیه السلام: 

لا والله ما أراد الله تعالى من الناس إلا خصلتین: أن یقروا له بالنعم فیزیدهم وبالذنوب فیغفرها لهم - میزان الحکمة حرف التاء باب التوبة -

نه به خدا! از مردم اراده نکرده است خداوند مگر دو خصلت را: اینکه اقرار به نعمتهای او کنند تا بر ایشان بیفزاید و اقرار به گناهانشان کنند تا بر ایشان ببخشاید.


پس اصل اعتراف به گناه خیلی هم خوبه و در واقع نوعی توبه به حساب می آید...

اما این سبک اعتراف که در سمتی فرد گنهکار قرار بگیرد و در سمت دیگر ، پدر روحانی...

این جالب نیست:

اولا

این کار متأسفانه دکانی را برای ارباب کلیسا باز کرده که به اسم گناه بخشی و فروش بهشت گاه مبالغ هنگفتی از طرف دریافت می کنند که طبق فرمایش قرآن از مصادیق اکل مال به باطل است و حرام :

 یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ کَثِیرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَیَأْکُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَیَصُدُّونَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا یُنْفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِیمٍ (34) توبه -

اى کسانى که ایمان آورده اید بسیارى از علما (ى اهل کتاب) و راهبان ، اموال مردم را به باطل مى خورند!! و (آنان را) از راه خدا باز مى دارند، و آنها را که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان ) مى سازند، و در راه خدا انفاق نمى کنند، به مجازات دردناک بشارت ده .

ثانیا

عزت و آبروی هر فردی بالاترین سرمایه وجودی او به شمار می آید و این سبک اعتراف چیزی جز در معرض خطر قرار دادن آبروی او نیست (از طرف کشیش یا رهگذران یا وسایل و ابزار جاسوسی و...)

داستان برملا نشود اصل حضور در همچنین محلی به منزله تأیید گناه و اشتباه او بالاخره خواهد بود.

ثالثا

به حکم معصوم نبودن پدر روحانی ، اعتراف به گناه پیش او امکان سوء استفاده او از فرد گنهکار را در کوتاه مدت یا درازمدت فراهم خواهد آورد ( لااقل این دغدغه وجود خواهد داشت)

رابعا

دیدن این صحنه ها که افراد زیادی مشغول اعتراف به گناه هستند به نوعی شکننده حرمت گناه هم می تواند تلقی گردد! و نهایتا جسارت و جرأت بر گناه را افزایش دهد.

خامسا

این زانو زدن در مقابل انسان ولو پدر روحانی، با آموزه های دینی چندان سازگاری نمیتواند داشته باشد.

نتیجه:

بهترین کار این است که اعتراف به گناه را بگذاریم پیش خود خداوند متعال انجام بدهیم: 

آرام و بی سرو صدا ، بدون پرداخت جریمه مالی، بدون در معرض خطر قرار دادن آبرو ، بدون درهم شکستن حرمت گناهان...

مؤید باشین

اگه تونستی متحوّل نشو !!!!

جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۸ ب.ظ

اینقدری قلمش جاذبه دارد که مخاطبین ، غافل از حق و باطل بودن کلامش ، همراهی اش کنند! و با کامنت هایی که می گذارند ، اظهار رفاقت و بعضاً همفکری!

فضای مجازی هم عالمی دارد!!

به راحتی آب خوردن و با فشردن یک کلید ، می شود همه ی ارزش ها و اعتقادات یک ملت را به سخره گرفت و به آن خندید!

خود را انسان هایی عاقل ، و متدیّنین را موجوداتی خرافی قلمداد کرد!!

واقعاً عقل با کدام گروه است؟!


مطلب ذیل ، برگرفته از یکی از سخنرانی های حقیر ، و ظرفیت این را دارد که مسیر انسان را کاملا تغییر داده و انقلابی عظیم در او پدید آورد! به شرطی که توجه لازم را مبذول دارد.

پس لطفا بخوانید و با دقت بخوانید و شد چندین بار بخوانید...


به عنوان مقدمه می پرسم : 

آیا در عالم ، خطراتی وجود دارد؟

و آیا انسان ها در مقابل خطرات از خود واکنش نشان می دهند؟

فکر نمی کنم احدی باشد که وجود خطرات و وجود چنین واکنشی را در انسان ها بلکه حیوانات و حتی نباتات انکار نماید.

آنقدر که گاه این واکنش ها شکلی مضحک هم به خود می گیرند:

صندلی عقب ماشین نشسته اید، شاخه درختی به بدنه گرفته و با حرکت ماشین ، به سمت شما رها می شود، چه می کنید؟!

سرتان را ناخود آگاه می دزدید در حالی که شیشه ای ضد ضربه، فاصل بین شما و شاخه بود!

اینجاست که دست را به صورت گرفته و از نوع رفتار خود ، بر خود می خندید!


سؤال دوم: این واکنش در قبال چه خطراتی ست؟! احتمالی؟ یا یقینی؟

مطمئناً و به تجربه میدانید چیدن میوه ی آبدار و رسیده شاه توت از درخت ، همراه است با لک شدن لباس و دست و صورت!

آیا بخاطر متوجه شدن این خطر از خیر شاه توت می گذرید؟!

یا خود به پای خود مسیر طولانیی را هم طی می کنید که به آن دست پیدا کنید؟!


در نقطه مقابل:

فرض کنید در مسیر عبورتان ناگهان زمین دهان باز کرده و شما را می بلعد!

ترس سراپای شما را فرا گرفته است!

منتظر می مانید گرد و خاک فرو بنشیند!

در حالی که چشم ها را می مالید، سر را به اطراف می چرخانید که بناگاه برقش صندوقی پر از طلا و جواهر چشم شما را می گیرد!

از شادی در پوست خود نمی گنجید!

با عجله تمام به صندوق نزدیک می شوید!

ماری بزرگ بر آن چنبره زده!

بی حرکت است!

نمی دانید زنده است یا مرده؟ خواب است یا بیدار؟

نمی دانید اصلاً سمّی ست یا غیر سمّی؟!

کدام از شما حاضر است دستش را به طرف صندوق دراز کند؟!

با این که خطر احتمالی ست؟!

با خود می گوئید:

اگر زنده باشد چه؟

اگر بیدار باشد چه؟

اگر سمی باشد چه؟

پس تا اینجا مشخص شد ، آنچه ما را به واکنش در مقابل خطرات وا می دارد : یقینی یا احتمالی بودن آن نیست.

 بلکه ملاک: بزرگ و کوچک بودن ، مهم و غیر مهم بودن آن است.

(از خطر کوچک ولو یقینی پرهیز نمی کنیم اما از خطر احتمالی بزرگ بلی )


آنچه گفتیم مربوط به ما و فرهنگ ما هم نیست ، رفتاری ست همگانی و فراگیر.

واکسیناسیون که در سراسر جهان مورد اقبال ملل و دول است ، چیزی جز این نیست که به دست خود، میکروب ضعیف شده ی بیماریی را وارد بدن خود و عزیزانمان کنیم، سوزش ، درد ، تب ، و همه ی عوارض آن را با کمال میل به جان می خریم.

برای چه؟!

آیا می دانید شما و فرزندتان قرار است در آینده مبتلا به این مرض بشوید که پیشگیری می کنید؟!

چنین نیست ؛ بلکه آنچه شما را به این عمل فرا می خواند ، احتمال ابتلاء است.

و این همان چیزی ست که می گویند : عقل حکم می کند به وجوب دفع ضرر محتمل.

عقل می گوید خطرات احتمالی و اما بزرگ را باید از خود دور کرد.


سؤال سوم: خطر های مهم و غیر مهم کدامند؟!

نبی مکرم اسلام (ص) پس از سه سال فعالیت پنهانی ، وقتی مأمور به تبلیغ علنی اسلام شدند بر بلندای کوه صفا قرار گرفته ، مردم را صدا زدند.

جمعیت هجوم  آوردند ببینند محمد (ص) چه سخنی با آنها دارد؟!

فرمود:

اگر خبر دهم دشمن پشت کوه در کمین شماست ، چه می گوئید؟

گفتند: تصدیقت می کنیم ( در حالی که جابجایی لشکر در آن زمان و با آن وسایل چیزی نبود که به راحتی و مخفیانه امکان پذیر باشد )

فرمود:

آن دشمن که فکر می کنید : نه ، اما دشمنی بزرگتر در کمین شما ست: آتش جهنم!!

همانها که خود را آماده نبرد با دشمن کرده بودند ، با چهره هایی عصبانی و حق به جانب ، در حالی که به رسول خرده می گرفتند و ناسزا می گفتند از او دور شدند!

آیا آن انسان صادق و راستگو ناگهان تبدیل به دروغگویی شد که دیگر حرف های او ارزش شنیدن ندارد؟!


اگر فرزند خردسالی از شما فریاد مار مار برآرد ، با بیل و چوب و سایر ابزار دفاعی به سوی او می شتابید ، در حالی که شاید به جهت عدم شناخت ، کرمی را ، هزارپایی را ، طناب و نخی را ، مار انگاشته باشد ، اما بر فریادهای هشدار آمیز و پرطنین 124 هزار انسان بالغ عاقل درست گفتار و درست رفتار (جدای از جانشینان وعلمایشان) وقعی نمی نهید!!

آیا جز این است که اینجا هوا و هوس است که خدایی می کند و از عقل و حکم عقل خبری نیست؟!

بَلْ یُرِیدُ الْإِنْسَانُ لِیَفْجُرَ أَمَامَهُ (5) یَسْأَلُ أَیَّانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ (6) قیامت -


خطر جهنم می دانی چه خطری ست؟!

کدام از خطرات دنیوی که نزد همگان به آن ترتیب اثر داده می شود ، قابلیت عرض اندام در مقابل خطر آتش جهنم را دارد؟!

تصور کن تمام عمر هفتاد هشتاد ساله ی انسان بمثابه ی نشستن در تنور باشد، خوب این فقط هفتاد و هشتاد سال است.

این کجا و جهنم ابدی؟! 

میلیون ها و میلیاردها و تریلیون ها سال نیست ، همیشگی ست !!!

می دانی یعنی چه؟!

یه جمله معترضه: چطور مجازات چند سال گناه ، عذابی ابدی ست؟! ببینید مشت نمونه خروار اینجا معنا پیدا می کند! به عنوان نمونه چند سال را خداوند متعال زمان امتحان قرار داده است. حالا کسی که چند سال ناقابل اینچنین از انسانیت و عبودیت خارج می شود، اگر عمری ابدی داشت، چه می کرد؟! لذاست که استحقاق چنین عذابی را پیدا می کند!

از طرفی کیفیت عذابش هم قابل مقایسه با عذاب های دنیایی نیست:

إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا بِآَیَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِیهِمْ نَارًا کُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَیْرَهَا لِیَذُوقُوا الْعَذَابَ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَزِیزًا حَکِیمًا (56) نساء - می فرماید:

کافرین را به آتشی می افکنیم که هر گاه پوستشان سوخت و نابود شد ( همانند جامه ای ) پوست جدید بر تن آنها می کنیم تا عذاب را به درستی بچشند!

وَیَأْتِیهِ الْمَوْتُ مِنْ کُلِّ مَکَانٍ وَمَا هُوَ بِمَیِّتٍ ... - 17 ابراهیم - مرگ از در و دیوار جهنم می ریزد اما مرگی در کار نیست ( یعنی هرکدام از این اتفاقات اگر در دنیا رخ می داد مساوی بود با مرگ فرد، اما اینجا مرگ آفرین هست و مرگ نیست!!)

بی جهت نیست ناله های امیرمؤمنان در دعای کمیل:

ابکی لالیم العذاب و شدته أم لطول البلاء و مدته؟

خدایا! بر سختی و شدّت عذاب آخرت گریه کنم یا بر زمان و مدّتش؟!

لذا می فرماید:

وَ اِعْلَمُوا أَنَّهُ لَیْسَ لِهَذَا اَلْجِلْدِ اَلرَّقِیقِ صَبْرٌ عَلَى اَلنَّارِ فَارْحَمُوا نُفُوسَکُمْ فَإِنَّکُمْ قَدْ جَرَّبْتُمُوهَا فِی مَصَائِبِ اَلدُّنْیَا أَ فَرَأَیْتُمْ جَزَعَ أَحَدِکُمْ مِنَ اَلشَّوْکَةِ تُصِیبُهُ وَ اَلْعَثْرَةِ تُدْمِیهِ وَ اَلرَّمْضَاءِ تُحْرِقُهُ فَکَیْفَ إِذَا کَانَ بَیْنَ طَابَقَیْنِ مِنْ نَارٍ ضَجِیعَ حَجَرٍ وَ قَرِینَ شَیْطَانٍ - نهج البلاغة خطبه 182 -

بدانید این پوست نازک ( بدن ) را تاب شکیب بر آتش دوزخ نیست بنابراین بخودتان رحم کنید ، زیرا شما خویش را هنگام سختیهاى جهان آزموده اید ،و بیتابى خود را در برابر دشواریها ثابت نموده اید ) مگر ندیده اید ، یکى از شما از خاریکه بپایش میخلد ،یا از لغزشى که ( بعضى اعضاى ) او را خونین میکند ، یا از ریگ گرمى که او را میسوزاند چسان مینالد ، پس چنین کسى چه حالى دارد ، هنگامیکه زیر پا و بالاى سرش دو آجر بزرگ از آتش هم بستر سنگ و همنشین شیطان باشد!


تکرار می کنم: بحث یقین به معاد مطرح نیست!

هر چند در همه دنیا خبری را که حتی یک منبع موثّق گزارش کند، می پذیرند و با آن معامله ی خبری یقینی و قطعی می کنند و در قضیه مورد بحث ما و خبر از معاد خبرگزاریهایی از آن خبر داده اند که در صداقت و اطمینان بالاترین ، و در تعّدد بی شمارترینند! و بنابراین خبری یقینی و مطمئن تلقی خواهد شد اما ...

یقین به معاد و قیامت نه ؛ بلکه پرسش من نقطه مقابل آن است : 

کیست در پهنه ی گیتی که صد در صد و به طور قطع و یقین بگوید جهنم نیست؟!

چنین فردی وجود خارجی نخواهد داشت و اگر کسی چنین ادعایی کند ادعایش مردود است!

از کجا و به چه مدرکی به این قطعیّت رسید؟!

بشری را که معلومات همه ی افراد و سراسر تاریخش قابل نسبت سنجی با مجهولاتش نیست، چه به این ادعای بزرگ؟!

لذا قرآن مجید می فرماید: فقط اینها عجیب می دانند وقوع قیامت را :

وَیَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْوَعْدُ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ (71) قُلْ عَسَى أَنْ یَکُونَ رَدِفَ لَکُمْ بَعْضُ الَّذِی تَسْتَعْجِلُونَ (72) سوره نمل -

و روی حدس و گمان حرف می زنند ، نه بر پایه ای علمی :

وَقَالُوا مَا هِیَ إِلَّا حَیَاتُنَا الدُّنْیَا نَمُوتُ وَنَحْیَا وَمَا یُهْلِکُنَا إِلَّا الدَّهْرُ وَمَا لَهُمْ بِذَلِکَ مِنْ عِلْمٍ إِنْ هُمْ إِلَّا یَظُنُّونَ (24)جاثیة -


و وقتی امر معاد برای کافرین هم امری احتمالی شد

عقل حکم می کند به واکنش نشان دادن در مقابل خطرات بزرگ ولو احتمالی!


بپرس : توی منکر معاد! یک درصد هم احتمال معاد نمی دهی؟!

نیم درصد؟

یک هزارم درصد؟

یک ده هزارم درصد؟

مگر آن وقتی که برای واکسینه کردن خود و فرزندت به مراکز بهداشتی مراجعه کردی، چند درصد احتمال خطر می دادی؟!

چطور آنجا کاری کردی که خطر احتمالی را از خودت دور کنی ، اینجا به طریق اولی باید چنان عمل کنی چرا که این خطر عظیم و بی سابقه قابل مقایسه با آن دست خطرات نیست!

خداوند متعال خاشعین را که توصیف می فرماید می گوید:

وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِینَ (45) الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو رَبِّهِمْ وَأَنَّهُمْ إِلَیْهِ رَاجِعُونَ (46) بقرة -

آنها کسانی اند که گمان به ملاقات با خدا و معاد دارند ! یعنی برای اینکه انسان مسیر خودش را اصلاح کند و مراقبت بر اعمال داشته باشد ، گمان به قیامت هم کافی ست. ( هرچند بعضاً مفسرین ظن در اینجا را به یقین معنا فرموده اند)


کلام پایانی:

امام صادق (علیه السلام ) با ابن ابى العوجاء - مادى و ملحد عصر خود - سخنان بسیارى داشت ، آخرین مرحله که او را در مراسم حج ملاقات کرد ، بعضى از یاران امام عرض کردند:

مثل اینکه ابن ابى العوجاء مسلمان شده ؟!

امام فرمود:

او از این کوردل تر است ، هرگز مسلمان نخواهد شد!!

هنگامى که چشمش به امام صادق (علیه السلام ) افتاد گفت:

اى آقا و بزرگ من !

امام فرمود:

ما جاء بک الى هذا الموضع ؟: (تو اینجا براى چه آمده اى )؟!

عرض کرد:

عادة الجسد، و سنة البلد، و لننظر ما الناس فیه من الجنون و الحق و رمى الحجارة !:

(براى اینکه هم جسم ما عادت کرده!! هم سنت محیط اقتضاء مى کند! ضمنا نمونه هائى از کارهاى جنون آمیز مردم ، و سر تراشیدنها، و سنگ انداختنها را تماشا کنم!!!)

امام فرمود:

انت بعد على عتوک و ضلالک ، یا عبدالکریم !:

(تو هنوز بر سرکشى و گمراهى خود باقى هستى ، اى عبد الکریم! )

او خواست شروع به سخن کند امام فرمود:

(لا جدال فى الحج :

(در حج جاى مجادله نیست و عباى خود را از دست او کشید، و این جمله را فرمود:

ان یکن الامر کما تقول - و لیس کما تقول - نجونا و نجوت ، و ان یکن الامر کما نقول - و هو کما نقول - نجونا و هلکت !:

(اگر مطلب این باشد که تو مى گوئى (و خدا و قیامتى در کار نباشد) که مسلما چنین نیست ، هم ما اهل نجاتیم و هم تو ( ما هم زندگی کردیم مثل شما ، تازه زندگی بی دردسر و سالم و پر از صفا و صمیمیت مال مؤمنین است و زندگی کافران همگی تیرگی و نکبت است) 

ولى اگر مطلب این باشد که ما مى گوئیم ، و حق نیز همین است ، تو چه خواهی کرد؟!

ابن ابى العوجاء رو به همراهانش کرد و گفت :

وجدت فى قلبى حزازة فردونى ، فروده فمات !: (در درون قلبم دردى احساس کردم!!! مرا بازگردانید)

او را بازگرداندند و به زودى از دنیا رفت!