ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

اسلام دین اعتدال :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

اسلام دین اعتدال

جمعه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۵۰ ب.ظ


رییس جمهوری در جمع علما و فرهیختگان اندونزی با تاکید بر اینکه "اسلام دین اعتدال، منطق و عقلانیت است"، تصریح کرد: همه مسلمانان باید سکوت خود را در برابر گروه‌های تروریستی که بزرگترین ضربه را بر حیثیت اسلام، قرآن و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) وارد کرده اند، بشکنند و فریاد و صدای واحد همه باید مقابله با خشونت و افراطی‌گری و ترور باشد.

متن سخنرانی رییس جمهوری در جمع علما و فرهیختگان اندونزی در جاکارتا

رییس جمهوری در جمع علما و فرهیختگان اندونزی با تاکید بر اینکه "اسلام دین اعتدال، منطق و عقلانیت است"، تصریح کرد: همه مسلمانان باید سکوت خود را در برابر گروه‌های تروریستی که بزرگترین ضربه را بر حیثیت اسلام، قرآن و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) وارد کرده اند، بشکنند و فریاد و صدای واحد همه باید مقابله با خشونت و افراطی‌گری و ترور باشد.

جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بسیار خوشبختم که این فرصت برای من و هیات همراه پیش آمد تا در کنار علما ، بزرگان ، فرهیختگان و دانشگاهیان کشور دوست و برادرمان اندونزی باشیم.
اندونزی جایگاه ویژه ای در دنیای اسلام دارد. اندونزی پرجمعیت ترین کشور اسلامی و مظهر اخلاق، رفتار برادرانه و همزیستی با سایر ادیان و افرادی است که در این کشور زندگی می کنند.

امروز بسیار اهمیت دارد که دولت های اسلامی و شما علما، دانشگاهیان، فرهیختگان و صاحبنظران در این مسأله مهم بیاندیشیم که در دنیای اسلام اهم و مهم کدام ها است.

اولویت بندی در مسایل مهم دنیای اسلام اولین وظیفه ماست. ما همانطور که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) فرمود باید نسبت به مشکلات دنیای اسلام همواره توجه داشته باشیم.
ما باید جامعه اسلامی، دنیای اسلام و همه مسلمانان را به مانند دانه‌های یک شانه در نظر بگیریم.
باید در مسایل فرهنگی و دینی هم اهم و مهم بکنیم، اهم و اصل اسلام است. شیعه، حنفی، مالکی و حنبلی، همه فروع هستند اینها جوی‌هایی هستند که آب را از یک چشمه به نام اسلام می‌گیرند.

اگر چشمه آب به خطر افتاد جویبارها هم خشک خواهد شد! قبل از آنکه به فکر جوی آب این مذهب یا آن مذهب باشیم به فکر سرچشمه اسلام، وحی، توحید، قرآن، نبوت و اساس دین باشیم.

امروز دنیای اسلام را دشمنان اسلام و یا ناآگاهان و افرادی که مورد غفلت قرار گرفته اند و اصول را فراموش کرده‌اند، دچار تفرقه کرده اند.

من یاد می‌کنم از کلام امام فقید ما امام خمینی(ره) که فرمود: هر شیعه‌ای علیه سنی سخن بگوید و یا هر سنی که علیه شیعه سخن بگوید، او نه شیعه است و نه سنی. دنیای امروز دنیای وحدت جهان اسلام است.

امروز مسأله مهم برای ما مسلمانان، اولاً جان انسان‌هاست و نه تنها جان مسلمان‌ها. جان همه انسان‌ها.
ما نباید بگذاریم انسان‌های بی‌گناه کشته شوند، کشته شدن یک انسان بی‌گناه کشته شدن انسانیت است. وزن یک انسان بی‌گناه هم‌وزن کل انسانیت است و کجا و در کدام مکتب و در کدام کتاب چنین تعبیر زیبایی را شما پیدا می‌کنید.

پیامبراسلام (ص) فرمود: ندای مظلوم برای ما مهم است و هرکس که از ما استمداد می‌کند، باید به یاری او بشتابیم مسلمان و یا غیرمسلمان باشد.

اگر یک نفر با هر دین و مذهبی ؛ شیعه، سنی، یهودی، نصاری و یا بودایی ، بی‌گناه و مظلوم کشته شود، از لحاظ حقوق انسانی، هم‌وزن هستند.
ما متأسف نمی‌شویم از اینکه مسلمان کشته شود، ما متأسف می‌شویم هر انسان بی‌گناهی کشته شود. دارای هر مذهبی می‌خواهد باشد، عرب، فارس، اهل اندونزی، مربوط به شرق و غرب دنیای اسلام و آفریقا و آسیا باشد هر کجای جهان باشد

حیات انسان‌ها برای ما مهم‌ترین مسأله است. امنیت انسان‌ها برای ما مهم‌ است این وظیفه هم دولت‌هاست و هم علما و هم متفکرین.
ما مسلمان‌ها باید در حفظ حیات و امنیت انسان‌ها پیشتاز باشیم
.

چه طور قابل تحمل است که بی‌گناهان در یمن، عراق ،سوریه ،لیبی و یا در هر کجای دنیای اسلام و یا حتی یک بی‌گناه در قلب اروپا یا آمریکا کشته شود. کشته شدن هر بیگناهی برای ما جای اندوه، غم و تأسف دارد.

آن بیان زیبا را شما شنیده‌اید که یک نفر زن غیر مسلمان و یک زن نصرانی مورد تعرض قرار گرفت و زیورآلاتش به غارت رفت.
امام علی (ع) فرمود: اگر هرکس از تأسف و اندوه بخاطر اینکه یک فرد بی‌گناه مورد تعرض قرار گرفته است، بمیرد او مورد ملامت نیست
.

این بیان صحابه بزرگ پیامبر علی بن ابیطالب(ع) است که هرکس از غصه بمیرد که فردی بی‌گناه مورد تعرض قرار گرفته است، مورد ملامت نیست که چرا از غصه و تأسف از دنیا رفته است.
امروز اولویت اول ما در جهان ،حفظ حیات و امنیت انسان‌ها در سراسر جهان است، این وظیفه تنها محدود به دنیای اسلام نیست. ما مسلمان‌ها به عنوان یک وظیفه دینی برای حیات انسان‌ها ارزشی معادل از لحاظ حقوق قائلیم و هر بی‌گناه و مظلومی کشته شود از نظر ما محکوم است. دارای هر ملیتی و مذهبی باشد.

مسأله دومی که در دنیای امروز برای ما اهمیت دارد، عزت ماست، عزت دنیای اسلام و عزت ما مسلمانان.
همه مسلمان‌ها و همه آنهایی که مسیر پیامبراسلام (ص) را یافته‌اند و در آن مسیر حرکت می‌کنند، باید احساس سربلندی و عزت کنند.
امروز عده‌ای هستند در دنیای اسلام، متأسفانه عزت ما مسلمان‌ها را پایمال می‌کنند، متأسفانه به نام جهاد و دین، شمشیر را بر رخ پیغمبر(ص) و اسلام کشیدند و عزت ما مسلمان‌ها را در جهان مخدوش کرده‌اند.

بسیاری از جوان‌ها و مردم جهان را نسبت به عظمت اسلام، دچار تردید کرده اند و اسلام هراسی را در جهان بوجود آورده‌اند. ما در برابر این حادثه غم‌بار باید احساس مسئولیت کنیم.
امروز بی‌تفاوتی و سکوت در برابر حمله به هویت ، واقعیت و حقیقت اسلام، گناهی بزرگ است. امروز همه ما باید احساس وظیفه کنیم، در این موضوع ، دولت‌های اسلامی، مردم مسلمان ،علمای اسلام ، فرهیختگان ، دانشگاهیان و صاحبنظران مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش دارند.
ما باید همه توان و همت‌مان را در این راه بکار گیریم. ما مسلمان‌ها قرن‌ها در کنار هم زندگی کردیم، دلیلش آن است که شما در عراق، معبدهایی می‌بینید از مذاهب مختلف اسلامی و یا از ادیان مختلف که مربوط به صدر اسلام و یا حتی قبل از اسلام است و تا امروز سالم مانده بود و همین افراد وحشی که به نام جهاد حرف می‌زنند، آن بناها را ویران کردند و متاسفانه به نام دین و اسلام ، آنها را ویران کردند.
اولین آیه جهاد قرآن کدام است، قرآن اولین آیه جهاد که نازل کرده می‌گوید جهاد اسلام، برای دفاع است. آیه قبلی می‌گوید از مظلوم واقع شدن مسلمان‌ها و از ظلم به آنها اذن جهاد داد.

پس جهاد اسلام برای دفاع از مظلوم است. جهاد اسلام برای دفاع از معابد و کلیساها و کنیسه است.اسلام دین دفاع از همه است، جهاد اسلام از همه دفاع می‌کند.

من از آنهایی که به نام شرق‌شناس و یا اسلام‌شناس به دروغ گفته‌اند اسلام دین شمشیر است،می‌پرسم آیا اسلام در اندونزی با شمشیر وارد شد؟ از آنها می‌پرسم در شرق آسیا، آیا اسلام با شمشیر وارد شد؟

اسلام دین شمشیر نیست، اسلام دین دعوت و منطق است. اسلام هرگز دین را به کسی تحمیل نمی‌کند. لا اکراه فی الدین. دین با شمشیر مفهوم ندارد. دین یعنی اعتقاد، مگر با شمشیر اعتقاد بوجود می‌آید.

این حرف دروغ است که مرزهای اسلام مرزهای خون است.مرزهای اسلام، مرزهای عقلانیت و منطق و رحمانیت است. پیامبر عظیم‌الشان (ص) ما، پیامبر رحمت بود من از شما می‌پرسم شما علمای دین، شما فرهیختگان، دانشمندان، آیا پیغمبر(ص) در روزی که اسلام هنوز آنچنان قدرت نیافته بود و وارد مدینه شدند و آن روز آغاز تشکیل حکومت اسلامی بود ، رفتارشان در مدینه با یهود و نصاری، افکار و عقاید دیگر چگونه بود و آیا نسبت به آن روزی که پیغمبر در سال آخر در اوج قدرت بود، فرق کرد؟ آیا در مدینه پیروان سایر مذاهب زندگی نمی‌کردند؟ پیامبر (ص) نه یهودی‌ها و نه نصاری را از مدینه اخراج کرد حتی آنهایی را که می‌دانست منافق هستند، تحمل کرد.

پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) دینی را برای ما آورد که دین تحمل، همزیستی با دیگران، عطوفت و دین رحمت است.

قبلاً عده ای به دروغ در کتاب‌ها می‌نوشتند اسلام دین خشونت است و امروز همان ها گروهک‌های تروریستی را پرورش داده‌اند تا در عمل به مردم جهان به دروغ بگویند اسلام دین خشونت است.
اسلام دین خشونت نیست. ما همه باید در برابر این گروه‌هایی که امروز بزرگترین ضربه را بر حیثیت اسلام و قرآن و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) وارد می‌کنند ، سکوت را بشکنیم. صدای ما باید صدای واحد باشد و فریاد ما باید فریاد مقابله با خشونت و افراطی‌گری و ترور باشد.

اسلام دین اعتدال، منطق و عقلانیت است. باید اسلام واقعی را برای جهانیان تشریح کنیم. امروز این وظیفه بزرگ بر دوش ماست. اسلام، دین سمحه سهله است.

  آن وقت که پیامبر(ص) علی بن ابیطالب(ع) و معاذ را به یمن اعزام کرد؛ همین یمنی که امروز در آتش و خون است، به آن دو فرمود در یمن که می‌روید دین و بیان شما، بیان بشارت باشد به گونه‌ای با مردم رفتار کنید که مردم از اسلام فاصله نگیرند، بر مردم سهل بگیرید، سختگیری نکنید. اسلام دین سهل و دین سمحه سهله است و ما این دین را باید برای جهانیان توضیح دهیم . وحدت دنیای اسلام امروز بزرگترین رسالت ماست، بزرگترین وظیفه ماست.

و مسأله سوم که برای ما دنیای اسلام بسیار مهم است ، توسعه و پیشرفت است.

  اسلام دین تمدن و علم و دین طهارت ظاهر و طهارت باطن بود. پیغمبر (ص)مردم را پیوسته به طهارت ظاهر و نظافت دعوت می کرد و این درحالی است که قرن‌ها بعد، لویی ۱۴ در فرانسه افتخار می‌کرد که من همه عمرم به حمام نرفتم.
بعد از قرن‌ها، اروپا این چنین بود.اسلام نظافت و طهارت ظاهر و طهارت باطن را برای مردم به ارمغان آورد، مردم را به علم و دانش و مدارا با یکدیگر تشویق کرد. اصلاً گفت من برای اخلاق آمدم.
دین ما دین اخلاق است. دین سلوک با یکدیگر و دین همزیستی است. این دین از ما رشد ، تمدن ، علم و دانش می‌خواهد . ما مسلمان‌ها تا رشد علمی و اقتصادی پیدا نکنیم، نمی‌توانیم از توطئه‌های معاندان اسلام و آنهایی که به جهان اسلام ظلم روا داشته‌اند نجات پیدا کنیم. باید در علم و دانش به هم کمک کنیم و همدیگر را یاری دهیم.

ایران برای توسعه و علم و دانش بهای بزرگی را پرداخته است.

اگر ما را تحریم کردند به خاطر علم و دانش بود، اگر غرب ما را تحریم کرد بخاطر پیشرفت علمی بود، اگر غربی ها ما را تحریم کردند بخاطر این بود که می‌خواستند یک سری از فناوری‌ها در انحصار خودشان بماند. آنها از اینکه انحصار علم و فناوری در غرب شکسته شود ، ناراحتند، آنها فکر می‌کنند، سلطه آنها بر جهان سلطه نظامی ، اقتصادی و علمی است.

ما باید سلطه‌ها را بشکنیم، علم از آنِ همه است. آن روز که دانشگاه ها و علم نزد ما مسلمان‌ها بود، ما یاد دادن به دیگران را زکات علم می‌دانستیم و لازم می‌دانستیم که علم را به دیگران بیاموزیم و غرب و اروپا نیز علم را از جهان اسلام آموخت . ما بدون منت علم را در اختیار آنها گذاشتیم و آنها امروز می‌خواهند مانع پیشرفت ما مسلمان‌ها شوند!!

ما رشد ، توسعه، علم و فناوری را حق همه انسان‌ها و از جمله حق مسلمان‌ها می‌دانیم. در این زمینه باید دست به دست هم دهیم، صاحبنظران، دانشگاهیان، فرهیختگان، در فضای حقیقی و در فضای مجازی، همدیگر را یاری و کمک کنیم.
اگر اولویت‌های جهان اسلام را مد نظر قرار بدهیم، جهان دیگری خواهیم داشت. ما رسالت و وظیفه بزرگی در برابر فرزندانمان و در برابر نسل‌های آینده داریم.
نگذاریم جوان‌های ما نسبت به اسلام و میراث بزرگ پیامبر عظیم‌الشأن(ص) اسلام دچار تردید شوند و نگذاریم دیگران با حربه تفرقه ، اختلاف ، خشونت و افرطی‌گری دم از دین بزنند، دین از اینها بری است. دین ما، دین محبت است، دین برادری و اخوت است. در کلام‌مان و در عمل‌مان، اعتدال را مورد توجه قرار دهیم.
باید قول و سخن ما محکم باشد و استحکام داشته باشد، استحکام عقلی و منطقی. این وظیفه ما و رسالت ماست.
اندیشمندان و دانشمندان اندونزی و ایران و همچنین سایر کشورهای اسلامی باید در برابر هجمه‌هایی که امروز به اسلام وارد می‌شود، در صف واحد قرار بگیرند.
اسلام اندونزی و ایران ، اسلام اعتدالی و رحمانی است. ما در ایران شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنیم شما به تهران به پایتخت ایران سفر کنید، در آنجا معابدی می‌بینید مربوط به قرن‌ها پیش. امروز هم آن معابد وجود دارد. در مجلس و پارلمان ما، مجلس شورای اسلامی، هم شیعه، هم سنی، هم یهودی و هم مسیحی و هم زرتشتی است. همه در کنار هم هستند در صف واحد قرار گرفته اند.
این منطق اسلام و پیغمبر اسلام(ص) و منطق قرآن است.

ما به نعمت اسلام، قرآن و سنت پیامبر اسلام(ص)، اخوت، وحدت و برادری را از اسلام یاد گرفتیم. برای ما حفظ امنیت مسلمانان، در سراسر دنیای اسلام یک وظیفه دولت اسلامی است.

ایران همانقدر که از شیعه لبنان حمایت می‌کند، از سنی غزه هم حمایت می‌کند!

 برای ما اهل سنت در غزه یا شیعه در لبنان، سنی در عراق یا شیعه در عراق و یا مسیحی در عراق و لبنان، اگر بخواهند مظلوم قرار بگیرند ما مدافع مظلوم خواهیم بود. امروز روزی است که همه باید دست به دست هم دهیم و به یاری دین خدا و اسلام بپا خیزیم که
اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِت اَقدامَکُم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


  • محمد تدین (شورگشتی)

اسلام دین اعتدال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی