ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

غیرت :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

غیرت

يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۱ ب.ظ

غیرت یعنی:

 زنه واسه مَرده هنو نمُرده!

  • محمد تدین (شورگشتی)

معنی غیرت

نظرات  (۲۱)

؟!
پاسخ:
؟!
میدونین حاج آقا کلا منظور پستتون رو نفهمیدم :-/
پاسخ:
چرا؟! واضحه که...
غیرت نشون دادن مرد برا خانمش اگر چه ظاهرش اخم و تشر شاید باشه و ناخوشایند ، اما خبر از وجود یه حس زیبا در اون بین میده...
و اون اینکه هنوز می خوامت! هنوز برام مهمی...
و خدا نکنه وقتی شوهری نسبت به رفتارهای زنش بی تفاوت بشه ... معناش اینه که حتی ارزش موضع گرفتن هم نداری ، ارزش ناراحت شدنم رو نداری ، یعنی اصلا برو بمیر راحت ...
احسنت
پاسخ:
تشکر ویژه از حضور باارزشتون

چه جالب....
ممنون بخاطر توضیحاتتون :)
پاسخ:
خواهش خواهر محترمم!
  • دچــ ــــار
  • جالب بود:) قابل تاییده :)
    پاسخ:
    سپاس...
  • سیّد محمّد جعاوله
  • من فقط خرکیف شدم همین
    همین
    پاسخ:
    سید جون! حالا نمی شد تعبیر دیگه ای ؟! خخخخ
  • یا فاطمة الزهراء
  • البته بگذریم از یکسری سیب زمینی پشندیا :/ اونا کلا شعور و غیرت ندارن ربطی به علاقه شون نداره
    پاسخ:
    اونا احتمالا دلشون خیلی این ور و اون ور گیره !!
    نمیتونم بپذیرم مرد خودش سالم باشه، دوستدار زنشم باشه و اما روش تعصب نداشته باشه!!
    😟😟😟😏
    پاسخ:
    الان این شکلکا چی میگن؟!!!
    منم همون حس سید محمد :))))))
    اینو نداشته باشیم...اخلاق درس حسابیم که نداریم هیچی دیگه! کلا هیچی نداریم
    پس ایند داریم که لا اقل یه چیزی داشته باشیم...
    کلا ترک ها به غیرت معروفن دیگه چه کنیم :))))
    پاسخ:
    خخخخخخ
    با همین یه چیز ثابت میکنین خیلی چیزا دارین!!! خخخخ
    مثلا چی؟!
    پاسخ:
    فکر کن دیگه...
    همه چیزو که نباید گفت !! خخخخ
    /:قبول ندارم اینو
    پاسخ:
    آزادین...
    همینطور....



    زیبا بود.....




    LIKE
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون
    شیخنا در مورد غیرت یه روایت دیدم در (الکافی ج 8,ص 371) که داستان خروج حضرت ابراهیم(ع) از سلطنت نمرودو تعریف میکنه و کیفیت غیرت ورزی حضرت ابراهیم(ع) درش اومده.با توجه به اینکه: قد کانت لکم اسوة حسنة فی ابراهیم و الذین معه....تکلیف ماها چیه که غیرتی بودن به شیوه ی ایشون(ع) اینجا به خشک سری و تحجر شناخته میشه؟
    پاسخ:
    بله در داستان ابراهیم در کافی داریم که از شدت غیرت زنش را داخل صنىوقی قرار داده بود و درش را محکم بسته بود که کسی متوجه حضورش نشود و...
    فتحمل إبراهیم (ع) بماشیته وماله وعمل تابوتا وجعل فیه سارة وشد علیها الاغلاق غیرة منه علیها ومضى حتى خرج من سلطان نمرود وصار إلى سلطان رجل من القبط یقال له: عرارة فمر بعاشر له(2) فاعترضه العاشر لیعشر مامعه فلما انتهى إلى العاشر ومعه التابوت، قال العاشر لابراهیم (ع): افتح هذا التابوت حتى نعشر ما فیه، فقال له إبراهیم (ع): قل ما شئت فیه من ذهب أو فضة حتى نعطی عشره ولا نفتحه، قال: فأبى العاشر إلا فتحه، قال: وغضب إبراهیم (ع) على فتحه فلما بدت له سارة وکانت موصوفة بالحسن والجمال، قال له العاشر: ما هذه المرأة منک؟ قال إبراهیم (ع): هی حرمتی وابنة خالتی، فقال له العاشر: فما دعاک إلى أن خبیتها(3) فی هذا التابوت؟ فقال إبراهیم (ع): الغیرة علیها أن یراها أحد،
    فقال له العاشر: لست أدعک تبرح حتى اعلم الملک حالها وحالک، قال: فبعث رسولا إلى الملک فأعلمه فبعث الملک رسولا من قبله لیأتوه بالتابوت فأتوا لیذهبوا به فقال لهم إبراهیم (ع): إنی لست أفارق التابوت حتى تفارق روحی جسدی، فاخبروا الملک بذلک فأرسل الملک أن احملوه والتابوت معه، فحملوا إبراهیم (ع) والتابوت وجمیع ما کان معه حتى أدخل على الملک فقاله له الملک: افتح التابوت، فقال إبراهیم (ع): أیها الملک إن فیه حرمتی وابنة خالتی وأنا مفتد فتحه بجمیع ما معی قال: فغضب الملک(1) إبراهیم (ع) على فتحه، فلما رأى سارة لم یملک حلمه سفهه أن مد یده إلیها فأعرض إبراهیم (ع) بوجهه عنها وعنه غیرة منه وقال: اللهم احبس یده عن حرمتی وابنة خالتی، فلم تصل یده إلیها ولم ترجع إلیه، فقال له الملک: إن إلهک الذی فعل بی هذا؟ فقال له: نعم إن إلهی غیور یکره الحرام وهو الذی حال بینک وبین ما أردت من الحرام ...

    البته قیاس زندگی ما با ایشان قیاس کاملی نیست... معلوم میشه ابراهیم به شدت از تعرض نسبت به ساره با توجه به زیباییش و زور حکام وقت بیمناک بوده و ...
    الان هم خوب اگر در چنین شرایطی قرار بگیریم هر کدام از ما همین رفتار رو می بایست بکار بندیم...

    در توصیه هایی که در روایات خودمون به مسلمین شده تعبیر به حبس و ... هم آمده ، بهترین چیز برا  زنها ...
    یعنی لازم نیست به رفتار ابراهیم تمسک کنیم که کسی معترض بشه شاید نسخ شده باشه و ...
    فکر می کنم اینجا زور زمانه بیش از زور روایات و توصیه های دینی بوده است 
    در عین حال با توجه به ملاک هایی که ارائه میشه و از مجوع روایات باب میشه استخراج کرد اصل حضور اگر با عفت و حیا و رعایت موازین باشه منعی نداره و توصیه می کنند از غیرت بیجا بپرهیزید که زن سالم را هم به آلودگی می کشانه...


    نمیدونم
    حرفی نداشتم
    😶
    پاسخ:
    خخخخخ
    ممنون در هرحال
    اونایی که به فکر تجدید فراش هستن و اهل و عیال جدید دیگه اصلا زن قبلی رو ادم حساب میکنن؟؟؟؟(اینو از یکی از پستاتون گرفتم)
    اینو از نکات کامنت های شما و اقای ایمان برداشت کردم
    چرا به امام و اقا و ....الگو نمیگیرید...در قران امده که یک زن بهتره و درصورت عدااااااالت(که خیییییلی سخته و فقط پیامبر میتونه اجرا کنه)و شرایط خاص زن های دیگر...

    و این که اقای ایمان میگن حلقه خریدن خرج اضافی هست چون اجازه زن گرفتن تا چهار تا رو دارن و شما هم تاییدد کردید بسیاااااار مضحک هست و اصلا با مشاوره های اساس و اصول خانواده در جامعه امروز و وظایف ما و غیره جور که در نمیاد هیچ باعث از هم باشیدن اون خانواده میشه

    اصلا من موندم چطور مردی ک به فکر زن دوم هست میتونه از عشق به همسرش حرف بزنه؟
    پاسخ:
    این اون غیرتیه که گفتند نباید داشت!! خخخخخخ
    بر خلاف اسمتون اصلا آرام نیستین!!
    فقط پیامبر میتونه عدالت به خرج بده؟! پس چرا مطلب مربوطه با یَاأَیُّهَا النَّاسُ شروع میشه؟! - سوره نساء -
    عشق با ازدواج مجدد منافاتی نداره... زنانه فکر می کنین که اینها رو قابل جمع نمیدونین...

    ممنون از مشارکتتون
    بزرگوار،آرام باشین!اون عدالتو گفتن عدالت عرصه ی عمله و نفقه و رعایت حقوقی مث قسم و اینا!
    اون مشاوره و روانشناسی خونواده و اینا هم غالبا پرت و پلان،چه اونکه طلاق و ربط نامشروع سال به سال بیشتر شده با این متد.اتفاقا رشدش بین قشری که خیلی اهل این مشاوره هان سریعتر هم هس.
    بعد اینکه من کلا این حضرت عشق و اینای شما رو نمیفهمم.جایگاه اینی که شما میفرمایین تو نهج البلاغه اینه که من عشق اعشى بصره،امرض قلبه...قد خرقت الشهوات عقله و اماتت الدنیا قلبه...یا مثلا العشق مرض لیس فیه اجر ولا عوض و...
    بعد اینکه لازم نیس اصلا از عشق به زن حرف بزنیم که.همون مودت و رحمتِ تو قرآن رو بکار میبریم شما به اشتباه نیفتین.
    بعد شما چرا میزنین برادر عزیز یا خواهر محترم؟!حالا چند همسری شوهر برای خانوما اگه بنظرتون خیر نداره حداقل انقد عصبانی شدن هم نداره،مؤمن!میدونین صبر بر هوو چقد ثواب داره اصلا؟
    :)))))))
    ...
    شیخنا یه سؤالم از شما داشتم کلا یادم رفت اصلا.
    پاسخ:
    ...
    خخخخ
    جالبه ...اصلاااااا با لحن تند و عصبانی ننوشتم...این تند خوندن شما و ویژگی فضای مجازی هس که اینطوری نشون میده
    من میگم اصلا خانواده گرم و صمیمی عشق و محبت تو خانواده اینجوری از بین میره!

    ببخشید من کنکوری ام وقت ندارم بنویسم ان شا لله بعد کنکور وب میزنم همه رو مینویسم من سااااعت ها تحقیق کردم و از عالمان دین البته(که شما نگید غربی حرف میزنی)

    لابد با صیغه کردن هم موافقید اقای ایمان ...لطفا و خوااااااهشا اگر این فکر ها تو سرمبارکتون هست موقع خواستگاری به اون دختر بیچاره بگید....
    ان شالله به شرط حیات و اوردن رتبه پزشکی ان شالله ان شالله با دعای شما باز برگردم بنویسم
    واااقعا التماس دعا...

    (ولی اگه وااقعا دنبال ثوابین خیلی راه ها هست همین ک دست فقیری رو بگیرید و یتیمی رو محبت کنید خیالتون راحت ک ثوابش بیشتر از زن گرفتنه
    و اقای ایمان ما خدمت به همسری که تنها زن زندگیش ما باشیم و عشقش ما باشیم رو بیشتر از ثواب صبر بر هوو میدونیم..حاجاقا پناهیان میگن امامان به همسرشون عشق داشتن ولی اون عشق در مقابل عشق به خدا چیزی نبوده!
    مثلا حاجاقا قرائتی میگن من در عمرم حتی یک دقیقه به زن دوم فکر هم نکردم!
    یا حضزت علی تا حضرت زهرا در قید حیات بودن
    یا پیامبر تا حضرت خدیجه در قید حیات بودن....


    کلا بحث زیاده وقت منم کمه همین تایپ الان من باعث شد چهار صفحه از کتاب رو وقت نکنم بخونم و باید برم سراغ درس های دیگر
    خلاصه اینکه التماس دعا!!!:)
    پاسخ:
    آقا ایمــــــــــان !
    با شمـــــان !!
    خخخخخ

    نیستن!! احتمالا رفته ن دنبال ثواب!!! خخخخخ
    من هم میگم خونواده ای که توش این حضرت عشق شما باشه،خونواده ی درست و درمونی نیس.حالا گرم باشه یا سرد فرقی نداره،مهم اینه که میزون نیس.
    :)
    نه تنها با خود متعه بشدت موافقم بلکه موافق احیای این سنت در مردان متاهل هم هستم.
    تو خواستگاری هم همینکه شیعه بودن معلوم شه،لوازم شیعه بودن هم باهاش معلوم میشه دیگه.نگران هم نباشین،گفتم و میدونن و اتفاقا مثل شما فکر نمیکنن.اون بی چاره ای که فرمودینو هم کلا نشنیده میگیرم.
    "عشق به خدا" دیگه چیه؟!مگه داریم اصلا؟"أشد حبا لله" با عشق فرق داره.شما همه چیو با هم مخلوط میکنین متاسفانه.محبت افراطی غریزه پرستانه در جهت ارضای غریزه رو که فروید معنای دقیق و بی پیرایه ی عشق میدونه و روانشناسان عزیز بهش معتقدن و مبنای مشاوره هاشونه با "أشد حبا لله" و تبعیت و "المودة فی القربى" مخلوط میکنین.
    آقای پناهیان هم برای خودشون گفتن.احتمالا خواب دیدن ایشون،چون تو روایات قابل اعتماد عشق و عاشقی برای معصومین ذکر نشده تا جایی که برامون گفتن.بعد اینکه چندهمسری معصومین ثابت شده،حالا شما که میگین چند همسری با عاشقی نمیخونه،چطوره که اینجا میگین معصومین عاشق بودن؟!تکلیفتونو با خودتون روشن کنین.حاج آقای قرائتی عزیز هم شاید در خودشون نمیدیدن،دلیلی هم نداریم همه مثل ایشون باشن.
    یک خبر و روایت قابل اعتماد بیارین که درش حضرت صدیقه(س) یا ام المومنین(س) رو "معشوق" یا"عاشق" صدا کرده باشن!یکی فقط!اینا حبیبه بودن و معشوقه نبودن.اگه لفظ عشق مشکلی نداشت خداوند بجای تعبیر از رسول الله(ص) به حبیب از مشتقات عشق استفاده میکرد.
    اهل ذکر گرفتار عشق نمیشن.قلوب خلت من ذکر الله فاذاق الله حب غیره!اهل ذکر باشیم بهتره!حالا بوعلی از عشق رساله نوشته باشه یا حافظ دوام عشاقو در جریده ی عالم ثابت بدونه یا...دلیل نمیشه ما فریب بخوریم.فقط اون 14تا!فقط!بقیه اگه چاه نباشن،اقلا چاله ن.
    امیدوارم درس خوندنتون شبیه نظراتتون نباشه!
    از ثواب صبر بر هوو غافل نشین!
    :)))))))))))
    پاسخ:
    حالا خیلی رو کلمات مانور دادن هم جالب نمیاد...
     عرف مردم ما عشق رو همون محبت میدونن البته غلیظ شده ش!
    حتی اگر معنی دیگری هم برا ریشه عشق پیدا کنیم الان به این مفهوم جدید تغییر معنا داده...
    ______________
    بزرگانمون هر کدام برداشتی دارند نظری دارند خوب داشته باشند. نظرات همه محترم.
    حق نداریم یکی رو خوبه کنیم چون مطابق میل ما حرف زده و یکی رو بده چون مخالف ما سخن رانده...!!
    معنای این رفتار اینه که با کما تأسف حق رو مساوی با خودمون دونستیم و باطل رو برابر با مخالفین خودمون! و این خیلی خطرناکه!...
    حاج اقا پناهیان برا خودشون گفتن؟؟؟ یه صوت راجع به عشق دارن گوش بدید حتما منظورشونو شاسد در مورد عشق من درست نگفتم!
    واقعا در مورد شخصی مثل ایشون اینطور حرف میزنید؟
    گیر دادید به عشق هااا
    اقا همون محبوبه بود و مودت....
    گیر دادید به چند زن راشتن اونا؟خب شرایط اون زملن رو با الان مقایسه میکنید؟
    خوب بود امام رضا هم مثل پیامبر سوار الاغ میشد؟
    اصلا نمیییییییشه اینطوری بگیم
    من میگم درسته ک حلاله ولی شرایط داره
    والان ک گفتید خانومتون خودش راضیه من دیگه حرفی ندارم چون حرفای من بر این اساس بود ک محبت قلبی زن فقط برای مردش باشه و مرد هم فقط برای زنش!و هر دو در مسیر عاشقی خدا باشن

    نگران درس خوندن منم نباشید درستش میکنم !دعا کنید البته درست بشه!

    حاج اقا یه چیزی هم شما بگید...
    الان موافقید کلا با این موارد؟
    موافقید زن صادقانه و از روی محبت و بندگی خدا تلاش کنه توی خونه همسرش و همه کار برا شوهرش کنه و این شوهر دلش با یه زن مطلقه یا با چارتا دوستت دارم یکی دیگه و دلبری زن های دیگه دلش بلرزه و بره سمت تجدید فراش؟؟؟
    با این مضمون و توجیح ک ثوااااب دارد...
    به شخصه اعتقاد دارم ثوابش بخوره تو کمرش!
    پاسخ:
    دعوا به نظرم صوری میاد!!
    شما میگین عشق و آقا ایمانمون میگن محبت و مودت!
    به نظرم هردو یه چیز و میگین ...
    منم خودم ابایی ندارم از بکار بردن لفظ عشق ، به همین معنایی که در عرف مردمه...
    خودتون اون صوت رو گوش بدید میترسم حاج اقا پناهیان گفته باشن دوست داستن ولی چون موضوع در مورد عشق بوده تو ذهن من عشق ثبت شده
    گفتم بگم مدیون شون نشم یه وقت!!
    شیخنا من جسارت نکردم،عرضم اینه که اینا اول لفظو جا انداختن،بعد معناشو روش حمل کردن و الان خیلیا فکر میکنن واقعا خبریه!مگه جز اینه که یکی از کارای دین اصلاح عرف مردم و رسوندنش به عرف مومنین و اصلاح عرف مومنین و نزدیک کردنش به محض حقه؟اقل وجاهت عرف،در عرف مومنین مگه نیس؟این لفظ اگه فقط مربوط به ادبیات بود که مشکل نبود،اینو میچسبونن به عقاید آخه.شما خودتون فارغ از وجه شاعرانه و اینا تا بحال از مشتقات عشق برای خدا استفاده کردین که مثلا یا عاشق یا معشوق؟مگه اسماءالله توقیفی نیس اصلا؟من داعشی-فرقانی که نیستم خودمو تموم حق بدونم،میگم چیزی به حق اضافه کردن خوب نیس،همین.باز کردن شیلنگ عاشقی و رمانس از زندگی خونوادگی و اجتماعی تا ارتباط مسلمون با خدا مصداق این اضافه کردنه نیس؟چه فرقی بین ما و برخیا میمونه الان اگه ما هم بجای برخورد اصیل با حق(ثقلین)،با هرمنوتیک غالبِ جامعه-که عشق روانشناسانه و صوفیانه س-بریم سراغ حق؟اینا رو که از خودم نمیگما.اینا رو مثل شماهایی به ما یاد دادن.
    دقت بفرمایین که الان عطف به نظرات این بزرگوار،عرف ینی تعدد زوجات مث الاغ سواری تو اتوبان بابایی و همت میمونه و عشق صوفیانه و عشق فرویدی خیلی هم کارکرد داره.متعه هم که نظر دیگران درمورد حرمتش بهتره،فردا هم لابد نظر کدیور در مورد حجابو بهتر میبینیم،پس فردا هم میگیم اصلا دین و ایمونی که ازش بهترم هس میخوایم چیکار؟!روز بعدش هم کلا دین و ایمونو تطیل میکنیم و تازه میشیم 80-90سالِ پیشِ کشورِ مفلوکی مث ترکیه که توش سگ میزنه،گربه میرقصه.
    :/
    وگرنه من جسارت نکردم که.مخلص شماییم ما!
    پاسخ:
    بخش اولش رو هنوز هم معتقد به همینم چون این بحث رو پیشتر در وبلاگ خود بزرگوارتون هم دیدم...
    به نظرم بحث مثمر ثمری نمیاد...

    اما بحث حق و باطل رو به منتقد شما داشتم بیشتر...
    که از کسانی نام می بره که مطابق تمایلات اونها حرف زدن و عمل کردند در حالی که بزرگانی داریم که در نقطه مقابل حرف زده اند و عمل کرده اند...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی