ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

جایزه 10 هزار دلاری برای فرزند آوری در غرب ! :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

جایزه 10 هزار دلاری برای فرزند آوری در غرب !

سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹ ق.ظ

کدخبر : 347165
سرویس : علمی، فرهنگی
تاریخ مخابره :    ۱۳۹۴/۱/۱۱ - ۱۵:۳۹

جایزه 10 هزار دلاری برای فرزند آوری در غرب
حوزه/ در برخی از کشورهای غربی برای فرزندآوری، جایزه ای تا 10 هزار دلار قرار داده شده و تمامی هزنیه های زایمان به صورت رایگان می باشد؛ اما همۀ تشویق ها اثری نداشته و خانواده های اروپایی بیشتر ترجیح می دهند، به جای فرزند، حیوانی را نزد خود نگه دارند!.










مقایسه فرزندخواهی در اسلام و غرب:

آرزوی داشتن فرزند یکی از دلخوشی های فطری هر انسانی است و نعمت داشتن فرزند پس از مرحلۀ ازدواج از جمله لذت های همۀ زوج های جوان و حتی پدر و مادر آن ها است.

اهمیت فرزندخواهی تا آنجا است که پایندگی و شیرینیِ زندگی مشترک، بستگی به فرزنددار شدن زنان پس از ازدواج دارد و در غیر این صورت، چه بسا به جدایی زن و مرد می انجامد.

در آموزه های دین اسلام به این نکته اشاره شده و زنانی که زایا هستند، بهترین زنان معرفی شده و آنان را سبب زایندگی زندگی و پایندگی نسل بشر می داند و از ازدواج زنانی که از آوردن فرزند خودداری می کنند و لو ظاهری زیبا و مناسب داشته باشند، نهی شده، لذا فرزندداری و فرزند خواهی در طبیعت ازدواج نهفته و خواستۀ فطری بشر می باشد.

فرزند خواهی در غرب:

بر خلاف سبک زندگی اسلامی در فرزندخواهی، سبک زندگی غربی به سمت تنفّر از داشتن بچه پیش می رود. امروزه برخی زوج های جوان در غرب، شرط ازدواج خود را نداشتن و یا نیاوردن فرزند قرار می‌دهند و در تفکر آنان فرزند، انگل جامعه بوده و باید از آوردن این انگل برای جامعه خودداری کرد؛ این تفکر باطل باعث چالش جدی جمعیتی در غرب شده و رشد جمعیتیِ آنان را متوقف، بلکه منفی نموده است.

سیاست مداران غربی برای مبارزه با این تفکر، تشویق‌های فراوانی را برای خانواده ها قرار می‌دهند تا فرزند بیاورند؛ در برخی از کشورهای غربی برای فرزندآوری، جایزه ای تا 10 هزار دلار قرار داده شده و تمامی هزنیه های زایمان به صورت رایگان می باشد؛ اما همۀ این تشویق ها اثری نداشته و خانواده های اروپایی بیشتر ترجیح می دهند، به جای فرزند، حیوانی را نزد خود نگه دارند!.

در برخی از کشورهای اروپایی که بررسی آماری از خانواده ها صورت گرفته، متوجه شدند که خانواده ها به تربیت سگ علاقۀ بیشتری نسبت به تربیت فرزند دارند و این کار برای آنان بسیار نگران کننده است.

ازدواج و تکثیر نسل در روایات:

دستور پیامبر (ص) به امت

1. قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: «مَنْ‏ کَانَ‏ یُحِبُ‏ أَنْ‏ یَسْتَنَّ بِسُنَّتِی فَلْیَتَزَوَّجْ فَإِنَّ مِنْ سُنَّتِیَ التَّزْوِیجَ اطْلُبُوا الْوَلَدَ فَإِنِّی مُکَاثِرٌ بِکُمُ الْأُمَمَ ...» (1)

هر کس که دوست دارد شیوه مرا دنبال کند، پس ازدواج کند، زیرا ازدواج از سنّت‌هاى من محسوب مى‏شود. جویاى فرزند باشید، زیرا که من به واسطه زاد و ولد شما (زیادى شما) بر امّت هاى دیگر افتخار خواهم نمود.

افتخار به کثرت جمعیت

2. قَالَ رسول الله صلی الله علیه و آله:‏ تَزَوَّجُوا فَإِنِّی مُکَاثِرٌ بِکُمُ الْأُمَمَ غَداً فِی الْقِیَامَةِ حَتَّى إِنَّ السِّقْطَ لَیَجِی‏ءُ مُحْبَنْطِئاً عَلَى بَابِ الْجَنَّةِ فَیُقَالُ لَهُ ادْخُلِ الْجَنَّةَ فَیَقُولُ لَا حَتَّى یَدْخُلَ أَبَوَایَ الْجَنَّةَ قَبْلِی» (2)

رسول خدا(صلّى اللَّه علیه و آله) فرموده‌اند: همسر اختیار نمائید، زیرا من فرداى قیامت به بسیارى شما مباهات می کنم تا آنجا که جنین نارسى که سقط شده با کمال غضب به درِ بهشت آید و به او گویند به بهشت داخل شو. او می گوید: نه! تا پدر و مادرم پیش از من وارد شوند.

فرزندان تسبیح گوی

3. قال رسول الله صلی الله علیه و آله: قَالَ [یعقوب النبی لابنه] «إِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَکُونَ لَکَ ذُرِّیَّةٌ تُثْقِلُ الْأَرْضَ بِالتَّسْبِیحِ فَافْعَلْ» (3)

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: [یعقوب پیامبر به فرزندش] فرمود: اگر بتوانى نسلى داشته باشى که زمین را با تسبیح خدا سنگین سازد، پس این کار را بکن.

کدام زن در نزد خدا محبوب تر است

4. قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «امرأة ولود أحبّ إلى اللَّه تعالى من‏ امرأة حسناء لا تلد إنّی مکاثر بکم الامم یوم القیامة». (4)

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: زنى که فرزند بسیار آورد، در پیش خداوند از زن زیبائى که فرزند نمى‏آورد، بهتر است؛ من در روز قیامت به فزونى شما افتخار مى‌کنم.

ثواب زنان فرزندآور

5. «... فَقَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَیْهِ ذَهَبَ الرِّجَالُ بِکُلِّ خَیْرٍ فَأَیُّ شَیْ‏ءٍ لِلنِّسَاءِ الْمَسَاکِینِ‏ فَقَالَ صلی الله علیه و آله بَلَى إِذَا حَمَلَتِ الْمَرْأَةُ کَانَتْ بِمَنْزِلَةِ الصَّائِمِ الْقَائِمِ الْمُجَاهِدِ بِنَفْسِهِ وَ مَالِهِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَإِذَا وَضَعَتْ کَانَ لَهَا مِنَ الْأَجْرِ مَا لَا تَدْرِی مَا هُوَ لِعِظَمِهِ فَإِذَا أَرْضَعَتْ کَانَ لَهَا بِکُلِّ مَصَّةٍ کَعِدْلِ‏ عِتْقِ مُحَرَّرٍ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیلَ فَإِذَا فَرَغَتْ مِنْ رَضَاعِهِ ضَرَبَ مَلَکٌ عَلَى جَنْبِهَا [جَنْبَیْهَا] وَ قَالَ استأنف [اسْتَأْنِفِی‏] الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَکِ».

... ام سلمه به رسول خدا(صلی الله علیه وآله) عرض کرد: مردها همه خوبی ها را بردند زن‏هاى بیچاره چه خوبى دارند؟. پیامبر(صلی الله علیه وآله) فرمود: آرى! چون زنى آبستن شود مقام روزه‏دار و شب زنده‏دار و مجاهد با خود و مالش را در راه خدا دارد و چون بزاید، اجرى دارد که کس عظمت آن را نداند و چون طفل را شیر دهد به هر مکى ثواب آزاد کردن یک بنده از اولاد اسماعیل دارد و چون از شیر دادن فارغ شود، فرشته‏اى بر پهلویش زند و گوید کار خود را از سر گیر که آمرزیده شدى.

زنی که در دوران بارداری و شیردادن فرزند بمیرد، شهید است

6. عَنْ عَلِیٍّ علیه السلام قَالَ: «ذَکَرَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله الْجِهَادَ فَقَالَتِ امْرَأَةٌ لِرَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یَا رَسُولَ اللَّهِ فَمَا لِلنِّسَاءِ مِنْ هَذَا شَیْ‏ءٌ فَقَالَ بَلَى لِلْمَرْأَةِ مَا بَیْنَ‏ حَمْلِهَا إِلَى وَضْعِهَا إِلَى فِطَامِهَا مِنَ الْأَجْرِ کَالْمُرَابِطِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَإِنْ هَلَکَتْ فِیمَا بَیْنَ ذَلِکَ کَانَ لَهَا مِثْلُ مَنْزِلَةِ الشَّهِیدِ». (6)

امیر مؤمنان(علیه السّلام) گوید: رسول خدا(ص) در موضوع جهاد سخن مى‏گفت، زنى بلند شد و گفت: یا رسول اللَّه! براى زن ها هم نصیبى از جهاد هست؟. حضرت فرمود: آرى! از آن وقت که باردار مى‏شود تا زمانى که بزاید و فرزند را از شیر بازگیرد، در تمام این مدّت ثواب کسى را دارد که شبانه روز در مرز، از سرزمین اسلام براى خدا پاسدارى می کند و چنانچه در این بین از دنیا برود، براى او أجر شهید و مقام و منزلت شهید خواهد بود.

نفقه دادن به دختر ثواب بهشت دارد

7. قَالَ علیه السلام: «مَنْ‏ عَالَ‏ ثَلَاثَ‏ بَنَاتٍ أَوْ ثَلَاثَ أَخَوَاتٍ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ اثْنَتَیْنِ فَقَالَ وَ اثْنَتَیْنِ فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ وَاحِدَةً فَقَالَ وَ وَاحِدَةً». (7)

امام صادق(علیه السلام) فرمود: هر کس نفقه سه دختر یا سه خواهر را دهد، بهشت بر وى واجب شود. عرض کردند: یا رسول اللَّه! دو دختر چه؟. حضرت فرمود: آن نیز همین طور، عرض کردند: یک دختر چه؟. فرمود: آن نیز همچنین.

مؤمنی که ازدواج نکند، مورد توبیخ پیامبر (ص) است

8. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله:‏ «مَا یَمْنَعُ‏ الْمُؤْمِنَ‏ أَنْ یَتَّخِذَ أَهْلًا لَعَلَّ اللَّهُ أَنْ یَرْزُقَهُ نَسَمَةً تُثْقِلُ الْأَرْضَ بِلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ». (8)

رسول خدا(صلّى اللَّه علیه و آله) فرمود: چه چیز جلوگیر مؤمن شده که براى خود همسرى نمى‏گزیند، شاید خداوند فرزندى به او عنایت کند که روى زمین را به گفتن کلمه توحید «لا إله إلّا اللَّه» سنگین کند.

پاورقی:

(1)- تحف العقول ص 105

(2)- من لا یحضره الفقیه، ج‏3، ص: 383

(3)- مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول ؛ ج‏20 ؛ ص24

(4)- نهج الفصاحة ص262

(5)- الأمالی للصدوق ص411

(6)- من لا یحضره الفقیه ؛ ج‏3 ؛ ص561

(7)- من لا یحضره الفقیه، ج‏3، ص: 482- در برخی از منابع آمده است: امام صادق علیه السلام از رسول خدا(صلی الله علیه وآله) نقل کرده اند.

(8)- من لا یحضره الفقیه ؛ ج‏3 ؛ ص382

کلیه حقوق برای خبرگزاری حوزه محفوظ می باشد


  • محمد تدین (شورگشتی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی