ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

پس از پنج سال درب امامزاده به روی مردم باز شد!! :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

پس از پنج سال درب امامزاده به روی مردم باز شد!!

دوشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۳۹ ب.ظ

شهرری- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری از بازگشایی درب بقعه امامزاده عبدالله (ع) پس از پنج سال بر روی مردم و دوستداران اهل بیت (ع) در روستای قلعه نو بخش حسن آباد فشافویه خبرداد.            

کد خبر: 81604650 | تاریخ خبر: 21/02/1394 - 19:1

به گزارش ایرنا، امامزاده عبدالله (ع) مدفون در روستای قلعه نو بخش حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با شش واسطه به جعفر طیار و پنج واسطه به حضرت زینب (س) منسوب و همچنین تحقیق و تشجیر این بقعه از سوی موسسه دائره المعارف بقاع متبرکه به مدیر مسوولی دکتر محمد مهدی فقیه بحرالعلوم واقع در شهر مقدس قم، به نحو مطلوب به ثبت رسیده است.

مسوول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری روز دوشنبه در دیدار اصحاب رسانه و مطبوعات اظهارداشت: حرم امامزاده عبدالله (ع) دربخش حسن آباد فشافویه واقع شده و یکی از مکانهای مقدس می باشد که با قدمتی بالغ بر ششصد سال در اداره میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام سعید اوتارخانی گفت: این مکان از ساختمان و بنای زیبایی باستانی و قدیمی برخوردار بوده و با استناد به گفته کارشناسان موسسه فرهنگی دائره المعارف بقاع متبرکه، از جمله آثار مذهبی کشور به شمار می رود که نصق این امامزاده با پنج واسطه به حضرت زینب (س) دخت امیرالمومنین (ع) باز میگردد و با هفت فاصله به جعفر طیار برادر حضرت علی (ع) منتهی می شود.

امامزاده عبدالله (ع) روستای قلعه نو بخش حسن آباد دارای شجره نامه می باشد این مکان مقدس از دیربازمحل زیارت و ادای احترام بسیاری از دوستداران و شیفتگان به اهل بیت (ع) و سلسله محترم سادات است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری گفت: پیشتر در ایام محرم و دیگرمناسبت های مذهبی مردم و دسته جات سینه زنی و عزادار به این مکان مقدس می آمدند و به سوگواری می پرداختند.

وی اظهارکرد: روستای قلعه نو نزدیکترین مکان به این بقعه می باشد که به مرور زمان و با مهاجرت ساکنان به شهر، رفته رفته مردم به این مکان کمتر مراجعه کردند و از جایی که در مجاورت این مکان یک مجتمع گاوداری وجود دارد، عوامل این مجتمع متاسفانه از این فرصت استفاده کرده و به حریم این ملک تجاوز کردند.

اوتارخانی گفت: طی چند مدت گذشته دیوار حایل بین این مکان و گاوداری توسط عوامل گاوداری تخریب و برداشته شد و این مکان به اراضی گاوداری اضافه شد.

وی با بیان اینکه این حرکت شان و حرمت امامزاده را خدشه دار کرد، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری از سوی دستگاه قضایی این مطلب را پیگیری کرد و از طرفی اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نیز به جهت دستگاه متولی حفظ آثار تاریخی نیز در این جریان قرار دارد.

*** امامزاده عبدالله حسن آباد فشافویه بیش از گذشته نیازمند توجه جدی اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با بیان اینکه ساختمان و بنای این مکان بسیار قدیمی است و اداره میراث فرهنگی می بایست از لحاظ حفظ آثار باستانی در این محل اقداماتی انجام دهد، اظهار داشت: تاکنون بازرسان میراث فرهنگی در این مکان حضور جدی نداشته اند و تخریب دیوارها توسط عوامل گاوداری طی چندین روز گذشته انجام و احتمالا بزودی بنای امامزاده نیز توسط افراد متخلف تخریب شود.

*** اداره اوقاف و امورخیریه متولی بقاع کشور بوده ولی ابزارهای بازدارنده و قانونی در برخورد با متخلفین ندارد

وی از مسوولان قوه قضاییه خواست هرچه زودتر نسبت صدور رای برای جلوگیری از تخریب این مکان مقدس اقدام کنند، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه در برخورد با متخلفین و متجاوزین به حریم بقاع کشورهیچ ابزاری جز دادخواهی به دستگاه قضا ندارد.

اوتادی با بیان اینکه امیدواریم با تعمل و همکاری سایر دستگاههای ذیربط در این مورد با متخلفین برخورد جدی به عمل آید، اظهار داشت: مدیریت و تولیت بقاع کشور با اداره اوقاف است ولی ابزارهای اجرای قانون در اختیار این اداره نیست و باید با مراجعه به دادگاههای صالحه مراتب پیگیری شود و از این رو پرونده حقوقی تشکیل و امیدواریم دستگاه قضایی حسن آباد با متخلفین بطور جدی برخورد کند تا دیگر شاهد وقوع این بی احترامی ها به بقاع متبرک نباشیم.

وی با بیان اینکه این مکان و دیگر اماکن متبرکه برای شیعیان و مردم ایران بسیار مورد احترام است، افزود: حدود پنج سال درب این امامزاده بسته بود و روز گذشته از سوی مردم متدین، خانواده های ایثارگر و شهدای محل برای بازگشایی بطور خودجوش غبارروبی و عطر افشانی شد.

1417/1724



  • محمد تدین (شورگشتی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی