ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

سیلی سیل... :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

سیلی سیل...

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱ ب.ظ

امام صادق علیه السلام با بعضی از اصحاب برای تسلیت به خانه ی یکی از خویشاوندان می رفتند.
در بین راه بند کفش امام پاره شد به طوری که کفش به پا بند نمی شد.
امام علیه السلام کفش را به دست گرفت و پای برهنه به راه افتاد.
ابن ابی یعفور- که از بزرگان صحابه ی آن حضرت بود- فورا کفش خویش را از پا درآورد، بند کفش را باز و دست خود را دراز کرد به طرف امام تا آن بند را بدهد به امام که امام با کفش برود و خودش با پای برهنه راه را طی کند.
امام با حالت خشمناک!! روی خویش را از عبد اللّه برگرداند! و به هیچ وجه حاضر نشد آن را بپذیرد و فرمود:
«اگر یک سختی برای کسی پیش آید، خود آن شخص از همه به تحمل آن سختی اولی است!! معنا ندارد که حادثه ای برای یک نفر پیش بیاید و دیگری متحمل رنج بشود!!»
-داستان راستان-

+ 1. آب تو خونه ت که افتاد حق نداری از خودت برگردانی و متوجه همسایه و همسایه هات بکنی!! بلکه به سمتی هدایت کن که کسی به رنج و زحمت نیفته!
چقدر تو این حوادث اخیر، مردم و مردم، مردم و مسئولین، مسئولین ومسئولین سیل را به همدیگه حواله کردیم! و از این بابت خسارت دیدیم، خدا عالمه؟!

2. از الگوسازی غلط پرهیز کنیم
بعضی از هموطنانمون تو یه گوشه ای از این مملکت به مشکل برخوردند حق نداری بی تفاوت باشی و اگه کاری از دستت برمیاد دریغ بورزی - که متاسفانه چنین افراد خالی از احساس وانسانیتی در کنار گوشه عالم من جمله مملکت ما پیدا میشن که اتفاقا از تمکن بالایی هم بعضا برخوردارند - و البته حق هم نداری مثل بعضی الگوها که درصدد معرفیشونن زندگی خودت و خانواده ت رو فلج کنی که مثلا زندگی دیگران رو بخوای درست بکنی!
بین توصیه های دینی بایست جمع کرد.

(بله ایثار سر جای خود برا گروهی از افراد ومخصوصا اونجا که مساله ای شخصی باشه قابل قبوله ومطلوب.
و باز بله اونجا که قضیه مربوط به حفظ جان افراد باشه، اقدام و عمل بی تردید واجبه و لازم)

خلاصه مردم تو این حادثه دو گروهند برکناران از مصیبت که توصیه به انفاق و همراهی و همدلی خارج از جوگرفتگی میشن و مصیبت دیدگان که به قناعت و پذیرش مشکل و عدم طلبکاری از این و اون.

بد نبینین

  • محمد تدین (شورگشتی)

نظرات  (۲)

سلام .
پاسخ:
سلام ورحمه الله
پیروزباشین جناب رحمانی
  • محمد رضا زارعی
  • مخالفم
    پاسخ:
    کاش میگفتین با کجاش...
    چون پستم همه ش برگرفته از دین بود
    البته میدونم شنیدن اینکه کسی خونه خودشو مثلا فروخت که برای بی خانمانها خونه بسازه یا اینکه کسی با اون که نیاز داشت همه حقوق ماهشو به دیگران داد و از این دست خبرها، قشنگه و لذت بخش اما آیا درست هم هست؟! این حرف دیگریست .
    عرض کردم درصورتی که از روی فکر باشه و نه جوزدگی که منجر به پشیمانی یا بروز مشکلات بعدی بشه، در صورتی که مربوط به خودش باشه و نه زن وفرزندانش.
    البته نه اینکه این بندگان خدایی که گرفتار مشکل شده ند رها بشن به امان خدا!! نه این وظیفه دولته که رسیدگی کنه و مشکلات روبرطرف کنه. وظیفه ملته که در حد وسعشون به میدون بیان وکمککار دولت تو این مسیر باشن. ولی احساس طلبکاری درست نیست! بیمه کنی زندگیت رو و بیمه نده جای اعتراضه ولی اگه خودت کمکاری کرده باشی چی؟! اگه بی توجه به توصیه ها وحتی قوانین در مسیر رودخونه کسی خونه ساخته باشه و خونه خراب بشه وبلکه با مسدود سازی مسیل ها باعث خرابی سایر خونه ها هم شده باشه حق اعتراض اگه داشته باشه به خودشه فقط نه به زمین و زمان و بلکه دیگرانند که باید به او اعتراض کنند. اگه خونه ای رو رو باد هوا سرهم بندی کرده باشه و براحتی آب خوردن آسیب بخوره به خودش و بناش باید اعتراض بکنه نه به خدا و خلقش!
    در عین حال حتی اونجا که تقصیر متوجه خود اشخاص و مسئولین منطقه ایه انسان با دیدن و شنیدن آلامشون نمیتونه غم نخوره و نسبت به رفع مشکلاتشون اقدام نکنه که این البته حرف دیگریست.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی