ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

استغفار معصومین :: آ خدا ( وب مهربانی )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

( مطلب نداری بردار ؛ مطلب داری بذار )

آ خدا ( وب مهربانی )

برای اولین بار
- بعد از دیوار مهربانی و طاقچه مهربانی -
اینک :
« وب مهربـــــــــــانی »
مطلـــــب داری بــــــــــذار
مطلــــب نداری بــــــــــــردار
( مطالب دوستان به اسم خودشان منتشر خواهد شد.
ترجیحا مطالبی متناسب با آ خدا )

*******************************
*******************************
تذکر:
لزوما داستان ها و خاطراتی که در این وبلاگ نوشته میشن مربوط به زمان حال نیست بلکه تجربیات تبلیغی سال ها ومحلات مختلف بنده و بعضا همکاران بنده است و حتی در مواردی پیاز داغ قضیه هم زیادتر شده تا جاذبه لازم را پیدا کنه.
بنابراین خواننده محترم حق تطبیق این خاطرات بر محل تبلیغی فعلی حقیر رو ندارد...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها
پیوندهای روزانه

استغفار معصومین

جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۵ ب.ظ
________________________________________________________________

پیامبر و ائمه علیهم السلام که گناه نمی کنند، پس چرا دعاهای وارده از این بزرگواران پر است از استغفار؟!
معمولا و خیلی سریع استغفار ائمه را به استغفار تعلیمی معنا می کنند و به خیال خودشان، خوشان را راحت می کنند غافل از اینکه این گونه جواب دادن، خود ایجاد اشکالات جدید می کند...
بله مسلّما از آنجا که الگو هستند رفتار و گفتار ایشان تعلیم دیگران هم به حساب خواهد آمد...

اما اگر دقیق به رفتار ائمه نگاه بیندازیم می بینیم این دعاها و مناجاتها و استغفارها کاملا شکل واقعی دارند...
اشکهایی که بر صورت مبارکشان جاری می شد، ضجه هایی که می زدند جز این را می گوید؟!

نکند اشکها و رنگ پریدن ها و بدن لرزه های این بزرگواران را هم جهت تعلیمی می خواهید بدهید؟!
آیا چنین است؟! آیا متوجه عوارض و نتایج این برداشت خود هستید؟!
( توجیه به اینکه لرزش و رنگ پریدگی و گریه و اشک آنها تماماً به خاطر گناه دیگران هم بوده باشد ادعایی بی دلیل است)

آری گناه به آن معنایی که در ذهن بنده و شماست به حکم عصمتشان مرتکب نخواهند شد، اما ترک اولی...
آنچنان که در مورد حضرت آدم و یونس در خود قران بدان اشاره شده است...

بلکه از جهتی روح مثل آب گوارا و خالصی ست که در این دنیا ناچاراً با تن خاکی محشور است
امور مباح از جمله خورد و خواب و جماع و ... که پیغمبر و ائمه هدی هم به حکم انسانیتشان محکوم بدان بودند بر صفای روح تأثیر گذاشته و استغفار به منزله صافیی ست که آن کدورت ها را از فرد گرفته و جلایش می دهد.
(لذاست که برای حفظ نورانیت روح توصیه به کم خوری و کم صحبتی و پرهیز از مادیات می کنند)
(و لذاست که می گوئیم استغفار لازم نیست حتما به معنی گناهکار بودن فرد بوده باشد)

الإمام الصادق (علیه السلام): 
کان رسول الله (صلى الله علیه وآله) یتوب إلى الله فی کل یوم سبعین مرة من غیر ذنب - میزان الحکمة حرف الغین باب الاستغفار
پیامبر (ص) در هر روز 70 بار استغفار خدا می کرد، بی آنکه گناهی مرتکب شده باشد!!
  • محمد تدین (شورگشتی)

ائمه

استغفار

پیامبر

نظرات  (۶)

  • علی رحمانی پور
  • من شنیدم که منسوب امام صادقه که فرمودند ما بعضا بخاطر بعضی از کارهای که حسنه هست استغفار می کنیم
    یا توی آل یاسین میخونیم که امام زمان برای ما استغفار می کنند به جای ما و به نیابت از ما
    البته اینکه یادمون بدن راه توبه رو هم اشتباه نیست
    سپاس
    پاسخ:
    دقیقا کجای زیارت آل یاسین چنین مطلبی هست؟! هرچه به ذهنم دارم فشار میارم چیزی به ذهنم نمیاد...
  • mahjobeh modanloo
  • آهان
    ممنون
    استفاده کردیم
    پاسخ:
    خواهش خواهر گرامی!
  • یحیی پروین
  • ایول چقد باحال!
    پاسخ:
    سپاس
    با معرفت!
  • محمد مهدی امجدیان
  • عالی بود
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
  • علی حقیقی
  • سلام علیکم حاج آقا

    بنده از حاج آقا علوی (حجت الاسلام و المسمین سید محمد باقر علوی تهرانی) شنیدم که فرمودن این هفتاد بار استغفار پیامبر اکرم(ص) به خاطر تاثیرات گناهان دیگران بر محیط بود که از آن تاثیرات گزندی وارد نشه!!!
    پاسخ:
    سلام علیکم
    نکته همانه که بعضی نمیتونند جمع کنند بین استغفار و مقام عصمت!!
    ولی ما بدون هیچ محظوری جمع کردیم، مخصوصا اون جهت دومی که اشاره کردیم یادم نمیاد جایی دیده باشم ولی مطلب بسیار مهم و کارسازی ست..

    در جواب حاج آقا علوی این روایت را ببینید :
    عنه (صلى الله علیه وآله): إنه لیغان على قلبی، وإنی لأستغفر الله فی کل یوم سبعین مرة... - میزان الحکمة حرف الغین باب الاستغفار -
    ترجمه ش با خودتون...
    (با توجه به این روایت معلوم هم میشه من غیر ذنب در کلام امام صادق یعنی این گناهانی که ما میشناسیم!!)

    از طرفی آیه قران می فرماید:
    وَمَا کَانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَأَنْتَ فِیهِمْ وَمَا کَانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ یَسْتَغْفِرُونَ (33) انفال : تا وقتی تو در میان انها باشی خدا اونها رو عذاب نمی کند! پس بعد از پیامبر است که استغفار سبب دفع بلا از محیط معرفی شده است... و در زمان رسول، خود وجود پیامبر سبب دفع بلایا بود...
    دور شدم از این و آن/گرم خدا خدا شدم
    هم از خودم رها شدم/هم از همه جدا شدم
    خدا نظر به من نکرد/مسکین و بینوا شدم
    سرد شدم درد شدم.../به گریه مبتلا شدم
    ز چاله ها به چاه ها/فتادم و تنها شدم
    چه ماه ها گناه ها.../گرفتار هوا شدم
    کجاست حکمتت خدا/ندادنت بلا شدم
    فرهاد بودم و کنون/مجنون بی دوا شدم
    کی میشه که نگام کنی/بگم حاجت روا شدم
    پاسخ:
    الهی حاجت روا بشین...

    تشکر از لطفتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی